Dwa problemu przy silniku

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
ODPOWIEDZ
polus
Bywalec forum
Posty: 227
Rejestracja: 17/01/2014, 17:44
BMW: e46 coupe 323
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gostyń
VIN: EZ71769
Kontakt:

Dwa problemu przy silniku

Post autor: polus » 23/06/2018, 16:35

Witam mam dwa wkurzające mnie problemy
1.Podczas wymian oleju wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą kupowałem zamienniki w sklepie motoryzacyjnym koszt miedzy 70-100 pln i nigdy nie wytrzymała dłużej jak 4 miesiące puszcza od strony kolektora i kapie na niego przez co śmierdzi w aucie tak się zastanawiam czy warto jest dołożyć 40 pln i kupić na https://pl.bmwautoparts.net/pl ori uszczelki bo szlak mnie trafia może ktoś miał podobnie i po zmianie pomogło
2.Gdy odpalę samochód przez kilka sekund obroty mi skaczą zaczęło się to po założeniu instalacji gazowej gazownik powiedział przepływomierz uszkodzony więc go wymieniłem na chwilę było spokój i znowu wyświetlał się Check na mocy nic nie traciłem ale pojechałem do gazownika odpiął mi przepływkę skasował błąd i nie wyświetla się check ale obroty falują nadal przez kilka sekund po czy opadają tak na 800 i wszystko gra


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2813
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 23/06/2018, 16:50

Jakie są błędy? Skasuj adaptacje i zrób 50-100 km na pb, jak problemu nie będzie to gazownik pupa. Sam uszczelkę wymieniasz? Dajesz silikon w odpowiednie miejsca? Pokrywa przykręcona odpowiednim momentem?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

turfel
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 17/02/2018, 11:36
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów
VIN: M54B25
Kontakt:

Post autor: turfel » 23/06/2018, 17:11

Jak uszczelka nie jest uszkodzona, to możesz ładnie wszystko oczyścić i dać reinzsoil, lub dirko i musi być dobrze.

polus
Bywalec forum
Posty: 227
Rejestracja: 17/01/2014, 17:44
BMW: e46 coupe 323
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gostyń
VIN: EZ71769
Kontakt:

Post autor: polus » 24/06/2018, 15:52

maniek21112 pisze:
23/06/2018, 16:50
Jakie są błędy? Skasuj adaptacje i zrób 50-100 km na pb, jak problemu nie będzie to gazownik pupa. Sam uszczelkę wymieniasz? Dajesz silikon w odpowiednie miejsca? Pokrywa przykręcona odpowiednim momentem?
Jakie są błędy nie wiem gazownik mi skasował Check,uszczelkę sam wymieniałem silikon daję dookoła a pokrywę przykręcam zwykłym kluczem,gdzie dokładnie dawać ten silikon i jakim momentem pokrywę przykręcić?

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2813
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 24/06/2018, 16:17

Nie wiem jaki dokładnie kształt ma pokrywa w tym silniku, ale silikon (odpowiedni) daje się "rogi" półkul, czy tam księżyców, jak zwał tak zwał, a nie na całość. Śruby dokręca się z momentem 8 nm (warto sprawdzić w tis jaka dokładni jest wartość dla tego silnika).
Obrazek
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


turfel
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 17/02/2018, 11:36
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów
VIN: M54B25
Kontakt:

Post autor: turfel » 24/06/2018, 17:47

A zanim zakładasz te uszczelki dobrze przegotowujesz powierzchnie? bo czasem tam zostają wyczuwalne pod paznokciem drobinki starej uszczelki, czy wżery.

polus
Bywalec forum
Posty: 227
Rejestracja: 17/01/2014, 17:44
BMW: e46 coupe 323
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gostyń
VIN: EZ71769
Kontakt:

Post autor: polus » 24/06/2018, 19:08

maniek21112 pisze:
24/06/2018, 16:17
Nie wiem jaki dokładnie kształt ma pokrywa w tym silniku, ale silikon (odpowiedni) daje się "rogi" półkul, czy tam księżyców, jak zwał tak zwał, a nie na całość. Śruby dokręca się z momentem 8 nm (warto sprawdzić w tis jaka dokładni jest wartość dla tego silnika).
Obrazek
Obrazek
Dzięki kolego teraz przy kolejnej wymianie będę wiedział i zrobię jak piszesz am nadzieję że pomoże bo ten zapach spalonego oleju doprowadza mnie do bólu głowy

polus
Bywalec forum
Posty: 227
Rejestracja: 17/01/2014, 17:44
BMW: e46 coupe 323
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gostyń
VIN: EZ71769
Kontakt:

Post autor: polus » 24/06/2018, 19:10

turfel pisze:
24/06/2018, 17:47
A zanim zakładasz te uszczelki dobrze przegotowujesz powierzchnie? bo czasem tam zostają wyczuwalne pod paznokciem drobinki starej uszczelki, czy wżery.
Starannie usuwam pozostałości po starym silikonie bo uszczelkę wymieniam przy co drugiej wymianie Oleju także uszczelka jest cała

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2813
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 24/06/2018, 19:11

Oczywiście powierzchnię trzeba oczyścić i odtłuścić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

turfel
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 17/02/2018, 11:36
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów
VIN: M54B25
Kontakt:

Post autor: turfel » 25/06/2018, 7:02

Ja dodatkowo przelatuje jeszcze papierkiem 2000 i na koniec odtłuszczam.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości