Duży pobór prądu na postoju

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Buzzard123
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 6 mar 18, 17:29
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Biała Podlaska

#1

Post autor: Buzzard123 »

Witam mam problem prawdopodobnie z poborem prądu na postoju. W tamtym tygodniu musiałem doładowywać akumulator dwa razy. Postanowiłem zmierzyć miernikiem pobór prądu. Nie wiem czy poprawnie to zrobiłem, czerwony przewód do plusa na akumulatorze, a czarny do klemy. Czy wskazania miernika nie są za wysokie?
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Zależy jak to robiłeś. Auto po podłączeniu klemy pobiera więcej prądu, po zamknięciu auta mniej a po dłuższym czasie pobiera jeszcze mniej.

Byś musiał podpiąć miernik na zamkniętym aucie pilotem bez odłączania klemy od akumulatora. Wtedy wynik będzie wiarygodny.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#3

Post autor: devtox »

Buzzard123 pisze:Witam mam problem prawdopodobnie z poborem prądu na postoju. W tamtym tygodniu musiałem doładowywać akumulator dwa razy. Postanowiłem zmierzyć miernikiem pobór prądu. Nie wiem czy poprawnie to zrobiłem, czerwony przewód do plusa na akumulatorze, a czarny do klemy. Czy wskazania miernika nie są za wysokie?
Obrazek
Jesli prawidlowo zmierzyles to masz pobor na poziomie 3.5W. To nawet nie jest jedna zarowka pozycyjna... alarm tyle nieciagnie....

Druga sprawa... Przyjmijmy ze masz aku z 60 Ah samochod Ciagnie Ci 0.27A i przyjmijmy ze bez problemu powinienesc odpalic przy drenazu rzedu 50%. Daje Ci to 4 dni postoju... (Przy wpelni doladowanym aku)

Cos ci ciagnie troche pradu. Patrzac na Twoj multimetr (bez urazy oczywiscie) przyjmuje spory margines bledu i wychodzi na to ze to cos w okolicach 4-5W. Czyli tak jakby zarowka w schowku Ci sie nie wylaczyla....

Swoja droga nad nowym aku tez sie zastanow. Jesli jezdzisz krotkie trasy i nie doladowujesz go zawsze na opor to czesto bedzie Ci padal


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#4

Post autor: devtox »

GUMMISS pisze:Zależy jak to robiłeś. Auto po podłączeniu klemy pobiera więcej prądu, po zamknięciu auta mniej a po dłuższym czasie pobiera jeszcze mniej.

Byś musiał podpiąć miernik na zamkniętym aucie pilotem bez odłączania klemy od akumulatora. Wtedy wynik będzie wiarygodny.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Nie zmierzy poboru bez rozlaczenia aku. Musi wstawic szeregowo multi w obwod....

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Zmierzy. Po prostu musi podpiąć multimetr na stałe do klemy i zacisku akumulatora, zamknąć zamek bagażnika, zamknąć centralny i za godzinę przyjść i odpiąć kleme tak żeby akumulator był podłączony do auta tylko przez multimetr.

Długie mierzenie multimetrem odpada bo jego konstrukcja na to nie pozwala i po kilku minutach ciągłego pomiaru się zjara nawet przy tak małym prądzie.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#6

Post autor: devtox »

Moze podpiac jeden przewod do klemy a drugi do slupka aku ale klema musi byc zdjeta.... Caly prad musi przeciez przejsc przez multi zebyb go zmierzyc.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

devtox pisze:Moze podpiac jeden przewod do klemy a drugi do slupka aku ale klema musi byc zdjeta.... Caly prad musi przeciez przejsc przez multi zebyb go zmierzyc.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Jak nie będzie przejścia przez miernik to nie zmierzy poboru prądu, to logiczne. Ale podpinając miernik na pół godziny będzie miał wegielek w bagażniku, a nie pomiar użycia.

Musi podłączyć multimetr w szereg z autem do akumulatora razem z jakimś przewodem który pozwoli zamknąć auto i powylaczac wszystkie systemy. Potem po odłączeniu przewodu prąd popłynie tylko przez multimetr i da wiarygodny pomiar.

Co do dokładności pomiaru wiele droższych mierników posiada ten sam układ scalony i nikt nie podważa ich wskazań bo kosztowały 80zl, a nie 15zl. Poza tym różnica kilku uA myślę że będzie tu do przełknięcia. To nie sprawdzanie poboru dla układu scalonego.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#8

Post autor: devtox »

GUMMISS pisze:
devtox pisze:Moze podpiac jeden przewod do klemy a drugi do slupka aku ale klema musi byc zdjeta.... Caly prad musi przeciez przejsc przez multi zebyb go zmierzyc.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Jak nie będzie przejścia przez miernik to nie zmierzy poboru prądu, to logiczne. Ale podpinając miernik na pół godziny będzie miał wegielek w bagażniku, a nie pomiar użycia.

Musi podłączyć multimetr w szereg z autem do akumulatora razem z jakimś przewodem który pozwoli zamknąć auto i powylaczac wszystkie systemy. Potem po odłączeniu przewodu prąd popłynie tylko przez multimetr i da wiarygodny pomiar.

Co do dokładności pomiaru wiele droższych mierników posiada ten sam układ scalony i nikt nie podważa ich wskazań bo kosztowały 80zl, a nie 15zl. Poza tym różnica kilku uA myślę że będzie tu do przełknięcia. To nie sprawdzanie poboru dla układu scalonego.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
No ja jestem uczulony troche na multimetr. Kiedys jak zaczynalem zabawe z elektronika przez tydzien nie moglem wykombinowac dlaczego uklad nie dziala. Okazalo sie ze taki multi mierzyl mi 1.16V gdzie tak naprawde bylo 1.24V. Niby malo ale jednak jest to rozbieznosc.

Duzo kombinowania ale masz racje. W taki sposob sprawdzi dokladnie co i jak. Niech pociagnie 2 kable na zewnatrz podlaczone jeden do klemy a drugi do slupka. Jak zamknie klape i polaczy kable to bedzie mial podlaczony aku.... Odczeka jakis tam czas i przy rozlaczaniu kabli podpina przewody multi i ma pomiar....

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#9

Post autor: Jarando »

GUMMISS pisze:Długie mierzenie multimetrem odpada bo jego konstrukcja na to nie pozwala i po kilku minutach ciągłego pomiaru się zjara nawet przy tak małym prądzie.
Ciekawe co piszesz, bo w swojej karierze zawodowej jeszcze nigdy nie spaliłem żadnego multimetra (zwykłego lub cęgowego) mierząc przez kilka godzin natężenie prądu do różnych urządzeń elektrycznych o małych jak i o bardzo dużych mocach.
Fakt, używałem mierników nie mniejszych niż 100 amperowych, ale jeśli mierzone natężenie prądu nie będzie wyższe niż zakres miernika, to miernikowi nic się nie stanie, nawet przy bardzo długim pomiarze.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#10

Post autor: GUMMISS »

Mój z chińczyka (od tego że zdjęcia roznil się kolorem bo jest żółty) zaczął przekłamywać wyniki po długim mierzeniu natężenia prądu przy zabawie z ne555. Może droższe mierniki są inaczej wykonane, ale ten mój poprostu część prądu puszczał bocznikami bo tak najtaniej i coś się musiało w nim zjarac. Teraz kupiłem UNITa, ale jeszcze w nim nie grzebałem, może jest inaczej wykonany.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”