Dodatkowa pompka + Elektrozawór

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
fredek
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 21/06/2014, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC
Kontakt:

Dodatkowa pompka + Elektrozawór

Postautor: fredek » 17/12/2017, 16:58

ale gdyby był problem z panelem to jakiegoś błędu by nie było na kompie?? Jeżeli steruje klapami nawiewu i reguluje temperaturę w kabinie to według mnie nie ma to nic wspólnego . Jeżeli pompka nie działa po podaniu napięcia to może po prostu zakończyła swój żywot.


MichałJ
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 30/03/2015, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Postautor: MichałJ » 19/12/2017, 16:10

Też tak myślę, że wadliwy panel wyrzucałby jakiś błąd albo nie sterował właściwie podzespołami. Tymczasem klapki słychać jak się otwierają i zamykają, regulacja obrotów wentylatora działa.
Dziś dotarła paczka w pompką i konsternacja bo nie działa. Po podaniu napięcia silniczek nie startuje. Zarówno po wpięciu wtyczki w aucie jak i z zewnętrznego zasilacza 12V. Kolejna pompka w drodze...

MichałJ
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 30/03/2015, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Postautor: MichałJ » 29/12/2017, 18:59

Witam,
problem nie rozwiązany ale jest jakiś postęp. Mianowicie kolejna pompka nie dotarła ale z dwóch, które mam udało mi się 'zlepić' jedną działającą. Teraz pompka działa, goni wodę aż miło a INPA nie wyrzuca błędu. Niestety ogrzewanie nadal działa nieprawidłowo. Ustawiam 16st. na klimatroniku co daje chłodne powietrze o temp. około 18st.C. Natomiast ustawienie o działkę wyżej tj. 16,5st. powoduje wzrost temp. powietrza z nadmuchów do ponad 50st.C... Czyli właściwie wracam do punktu wejściowego z tym, że mam sprawny układ pompka-elektrozawór.

INPA pokazuje temp. zewnętrzne i wewnętrzne prawidłowo, przed chwilką sprawdzałem:
Inner temp. sensor: 51,2F (10,67st.C)
Outside temp. sensor: 34F (1,11st.C)
Rated value: 60,8F (16st.C)

ale co oznacza ostatnia wartość??? tj.:
Corrected set value: 71F (21,97st.C)

Czy ktoś wie do czego odnosi się ta wartość? Z góry dziękuję za wszelkie info.

Awatar użytkownika
fredek
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 21/06/2014, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC
Kontakt:

Postautor: fredek » 29/12/2017, 22:33

to następny krok według mnie to podmiana panelu klimatronica bo ja nie widzę innych możliwości jeżeli obiegowa pompa działa, a nie wiem czy tzw jeż ma z temperaturą coś wspólnego

MichałJ
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 30/03/2015, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Postautor: MichałJ » 03/01/2018, 18:06

Chyba zakupię na allegro jakiś panel na podmianę, w sumie parę zł kosztuje. Ale zanim to zrobię jeszcze jedna rzecz: INPA pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej 40st.C. W teście nr7 jest 104. I teraz zagadka, czy na zegarach jest to temp. w st.C (co wydaję mi się trochę za dużo) czy w Fahrenheitach? Bo jeśli w F to wtedy 104F =40st.C.
Zakładając, że temperatura zmierzona to 40st.C (czyli zdecydowanie za mało) do wymiany czujnik temp. czy raczej termostat?
Wskazówka temp. stoi jak przyspawana na środku.


Awatar użytkownika
fredek
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 21/06/2014, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC
Kontakt:

Postautor: fredek » 03/01/2018, 18:41

no tak tylko że te silniki mają temperaturę pracy około 100 st.c , a na zegarach jest w st.c . Zrób prosty test złap za przewód chłodzenia a różnicę pomiędzy 100 a 40 na pewno wyczujesz , do sprawdzenia czujnik temperatury a następnie termostat . Wskazówka jest w pionie już od około 70 st.c

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 619
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Postautor: maniek21112 » 03/01/2018, 21:49

Na zegarach jest ok, temperatura otwarcia termostatu w n42 to 105 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-284-200
Moje 328ia: 328ia-manka-i-zony-cosmosschwarz-23660

MichałJ
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 30/03/2015, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Postautor: MichałJ » 07/01/2018, 20:24

Zdecydowanie temperatura węży to nie 40 a około 100st. Bardziej miałem na myśli, że czujnik walnięty i pokazuje głupoty. W takim razie w inpie jest po prostu błąd w jednostce, to nie F tylko st.C.
Termostat otwiera się dopiero przy przy osiągnięciu temp pracy silnika? Dziwne trochę, tym bardziej, że z nawiewów leci ciepłe powietrze dużo wcześniej.

Awatar użytkownika
fredek
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 21/06/2014, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC
Kontakt:

Postautor: fredek » 08/01/2018, 18:40

A jakie ma lecieć ?? Jest coś takiego jak mały obieg płynu ))) Jak kolega powyżej napisał termostat otwiera się powyżej 100 st.C i wtedy rusza do pracy duży obieg płynu czyli łącznie z chłodnicą . Sprawdź czujnik a z tego co pamiętam jest dwa ale dla pewności sprawdź w RealOem bo nie jestem pewien , dawno już nie grzebałem przy n42



Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości