Dodatkowa pompka + Elektrozawór
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
- BMW: brak w trakcie poszukiwań
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: OSTROWIEC
ale gdyby był problem z panelem to jakiegoś błędu by nie było na kompie?? Jeżeli steruje klapami nawiewu i reguluje temperaturę w kabinie to według mnie nie ma to nic wspólnego . Jeżeli pompka nie działa po podaniu napięcia to może po prostu zakończyła swój żywot.
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Też tak myślę, że wadliwy panel wyrzucałby jakiś błąd albo nie sterował właściwie podzespołami. Tymczasem klapki słychać jak się otwierają i zamykają, regulacja obrotów wentylatora działa.
Dziś dotarła paczka w pompką i konsternacja bo nie działa. Po podaniu napięcia silniczek nie startuje. Zarówno po wpięciu wtyczki w aucie jak i z zewnętrznego zasilacza 12V. Kolejna pompka w drodze...
Dziś dotarła paczka w pompką i konsternacja bo nie działa. Po podaniu napięcia silniczek nie startuje. Zarówno po wpięciu wtyczki w aucie jak i z zewnętrznego zasilacza 12V. Kolejna pompka w drodze...
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Witam,
problem nie rozwiązany ale jest jakiś postęp. Mianowicie kolejna pompka nie dotarła ale z dwóch, które mam udało mi się 'zlepić' jedną działającą. Teraz pompka działa, goni wodę aż miło a INPA nie wyrzuca błędu. Niestety ogrzewanie nadal działa nieprawidłowo. Ustawiam 16st. na klimatroniku co daje chłodne powietrze o temp. około 18st.C. Natomiast ustawienie o działkę wyżej tj. 16,5st. powoduje wzrost temp. powietrza z nadmuchów do ponad 50st.C... Czyli właściwie wracam do punktu wejściowego z tym, że mam sprawny układ pompka-elektrozawór.
INPA pokazuje temp. zewnętrzne i wewnętrzne prawidłowo, przed chwilką sprawdzałem:
Inner temp. sensor: 51,2F (10,67st.C)
Outside temp. sensor: 34F (1,11st.C)
Rated value: 60,8F (16st.C)
ale co oznacza ostatnia wartość??? tj.:
Corrected set value: 71F (21,97st.C)
Czy ktoś wie do czego odnosi się ta wartość? Z góry dziękuję za wszelkie info.
problem nie rozwiązany ale jest jakiś postęp. Mianowicie kolejna pompka nie dotarła ale z dwóch, które mam udało mi się 'zlepić' jedną działającą. Teraz pompka działa, goni wodę aż miło a INPA nie wyrzuca błędu. Niestety ogrzewanie nadal działa nieprawidłowo. Ustawiam 16st. na klimatroniku co daje chłodne powietrze o temp. około 18st.C. Natomiast ustawienie o działkę wyżej tj. 16,5st. powoduje wzrost temp. powietrza z nadmuchów do ponad 50st.C... Czyli właściwie wracam do punktu wejściowego z tym, że mam sprawny układ pompka-elektrozawór.
INPA pokazuje temp. zewnętrzne i wewnętrzne prawidłowo, przed chwilką sprawdzałem:
Inner temp. sensor: 51,2F (10,67st.C)
Outside temp. sensor: 34F (1,11st.C)
Rated value: 60,8F (16st.C)
ale co oznacza ostatnia wartość??? tj.:
Corrected set value: 71F (21,97st.C)
Czy ktoś wie do czego odnosi się ta wartość? Z góry dziękuję za wszelkie info.
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
- BMW: brak w trakcie poszukiwań
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: OSTROWIEC
to następny krok według mnie to podmiana panelu klimatronica bo ja nie widzę innych możliwości jeżeli obiegowa pompa działa, a nie wiem czy tzw jeż ma z temperaturą coś wspólnego
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Chyba zakupię na allegro jakiś panel na podmianę, w sumie parę zł kosztuje. Ale zanim to zrobię jeszcze jedna rzecz: INPA pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej 40st.C. W teście nr7 jest 104. I teraz zagadka, czy na zegarach jest to temp. w st.C (co wydaję mi się trochę za dużo) czy w Fahrenheitach? Bo jeśli w F to wtedy 104F =40st.C.
Zakładając, że temperatura zmierzona to 40st.C (czyli zdecydowanie za mało) do wymiany czujnik temp. czy raczej termostat?
Wskazówka temp. stoi jak przyspawana na środku.
Zakładając, że temperatura zmierzona to 40st.C (czyli zdecydowanie za mało) do wymiany czujnik temp. czy raczej termostat?
Wskazówka temp. stoi jak przyspawana na środku.
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
- BMW: brak w trakcie poszukiwań
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: OSTROWIEC
no tak tylko że te silniki mają temperaturę pracy około 100 st.c , a na zegarach jest w st.c . Zrób prosty test złap za przewód chłodzenia a różnicę pomiędzy 100 a 40 na pewno wyczujesz , do sprawdzenia czujnik temperatury a następnie termostat . Wskazówka jest w pionie już od około 70 st.c
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Na zegarach jest ok, temperatura otwarcia termostatu w n42 to 105 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Zdecydowanie temperatura węży to nie 40 a około 100st. Bardziej miałem na myśli, że czujnik walnięty i pokazuje głupoty. W takim razie w inpie jest po prostu błąd w jednostce, to nie F tylko st.C.
Termostat otwiera się dopiero przy przy osiągnięciu temp pracy silnika? Dziwne trochę, tym bardziej, że z nawiewów leci ciepłe powietrze dużo wcześniej.
Termostat otwiera się dopiero przy przy osiągnięciu temp pracy silnika? Dziwne trochę, tym bardziej, że z nawiewów leci ciepłe powietrze dużo wcześniej.
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
- BMW: brak w trakcie poszukiwań
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: OSTROWIEC
A jakie ma lecieć ?? Jest coś takiego jak mały obieg płynu ))) Jak kolega powyżej napisał termostat otwiera się powyżej 100 st.C i wtedy rusza do pracy duży obieg płynu czyli łącznie z chłodnicą . Sprawdź czujnik a z tego co pamiętam jest dwa ale dla pewności sprawdź w RealOem bo nie jestem pewien , dawno już nie grzebałem przy n42
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 gru 21, 13:10
- BMW: E39
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Witam mam takie pytanie ktoś wie jakie powinno być napięcie na wyjściu ? ''pompka dodatkowa'' i pytanie czy ktos z was moze wie gdzie w INPIE np moge wyszukać tą pompke czy ona działa poprawnie lub nie. z góry dziekuje ewentualnie jesli ktoś by miał troche czasu na poruszenie tego tematu prosze napisac do mnie. https://www.facebook.com/lmarciniak2
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 3546 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek
-
- 8 Odpowiedzi
- 1709 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1905 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 1152 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: akuku597
-
- 3 Odpowiedzi
- 1695 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 12 Odpowiedzi
- 6712 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: avellananut
-
- 3 Odpowiedzi
- 1447 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 3104 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Magda-28
-
- 2 Odpowiedzi
- 2057 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 12 Odpowiedzi
- 5659 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: crazy9065