Dodatkowa pompka + Elektrozawór

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
piomal18
Posty: 6
Rejestracja: 19/08/2014, 13:51
BMW: E46 320 D 150 KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz
Kontakt:

Dodatkowa pompka + Elektrozawór

Post autor: piomal18 » 19/08/2014, 14:22

Witam, temat dotyczy dodatkowej pompki wody oraz elektrozaworu. Moje spostrzeżenia odnośnie elektrozaworu : Strasznie się nagrzewa, jest tak gorący że nie można go dotknąć czy tak ma być? Raczej nie. Dodam że nawiewy działają, leci i ciepłe i zimne. (To nie jest podgrzewacz, on znajduje się obok z tego co wiem)


Młody90
Bywalec forum
Posty: 2281
Rejestracja: 19/02/2013, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Tlen: ------
VIN: KE44253
Kontakt:

Post autor: Młody90 » 19/08/2014, 16:39

mozesz jasniej ?

hackunek
Bywalec forum
Posty: 676
Rejestracja: 20/06/2010, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K
Kontakt:

Post autor: hackunek » 19/08/2014, 19:29

u mnie też ten elektrozawór się ostro nagrzewa, kilka sekund po odpaleniu już nie da się dotknąć

piomal18
Posty: 6
Rejestracja: 19/08/2014, 13:51
BMW: E46 320 D 150 KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz
Kontakt:

Post autor: piomal18 » 20/08/2014, 8:04

I właśnie o to mi chodzi czy ktoś inny też coś takiego zaobserwował?

kulpek
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 25/09/2014, 17:28
BMW: E46 2.0 Diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WPR
VIN: KE49657
Kontakt:

Post autor: kulpek » 26/09/2014, 14:23

ja mam to samo, mówimy o tym elektrozaworze co jest po lewej stronie przy podłużnicy siedząc w środku, u mnie też jest gorący jak cholera, jak byłem u elektryka od BMW to powiedział że tak ma być, więc zostawiłem go w spokoju i już


wandii
Bywalec forum
Posty: 931
Rejestracja: 23/07/2011, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow
Kontakt:

Post autor: wandii » 26/09/2014, 21:20

Do zaworu dopływa płyn chłodniczy więc chyba normalne, że się od niego nagrzewa

Awatar użytkownika
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21/06/2014, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC
Kontakt:

Post autor: fredek » 25/11/2014, 16:55

tak elektrozawór nagrzewa się mocno , ale mam pytanie - mam uszkodzoną dodatkową pompę i jest od niej odłączona wtyczka , czy mogę tak jeździć i czy nie spowoduje to jakiś dalszych uszkodzeń ???

MichałJ
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 30/03/2015, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: MichałJ » 15/12/2017, 15:20

Witam,
odgrzebię nieco, ponieważ temat nie jest wyczerpany a może w międzyczasie ktoś coś rozkminił. Opiszę problem:
Zajrzałem u siebie do pompki i elektrozaworu (błąd zusatzwasserpumpe) i wygląda to tak: na 16st. elektrozawór wysuwa się czyli zamyka obieg, na 16,5st. chowa się czyli otwiera obieg. Według informacji zaczerpniętych z innych tematów wszystko prawidłowo. Ale ciekawi mnie inna rzecz: po zgaszeniu, zamknięciu auta na kostkach do elektrozaworu i pompki jest jeszcze przez około 15 minut napięcie +12V. W praktyce cewka elektrozaworu przez ten czas bardzo się grzeje, wręcz gotuje (i nie jest to kwestia gorącego płynu, test robiłem za zimnym silniku) a pompka powinna "ganiać" wodę. U mnie pompka nie działa (chyba) więc nie gania ale czy ktoś mógłby potwierdzić, że tak powinno być? Ktoś sprawdzał to u siebie? Oraz na ile gorący elektrozawór jest bezpieczny?

Awatar użytkownika
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21/06/2014, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC
Kontakt:

Post autor: fredek » 16/12/2017, 18:50

Witam . Michał ten błąd był na kompie również wtedy kiedy sprzedawałem Ci auto , ale nic poza tym się nie działo , auto grzało i chłodziło prawidłowo. Pompa była podmieniana i błąd nadal się pojawiał , chociaż nie mam pewności czy ta druga była dobra . Temperatura tej pompy była naprawdę wysoka ale przy porównaniu z innym autem nie odbiegała jakoś wyraźnie temperaturą.

MichałJ
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 30/03/2015, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: MichałJ » 17/12/2017, 12:32

To może jest problem z panelem klimatronika? Nie wiem. Na razie zamówiłem nową (używaną) pompkę i będę podmieniał. Obecna pompka nawet po podłączeniu na krótko nie kręci, więc tutaj upatruję problem. Mam nadzieję, że jeszcze przed świętami do mnie dotrze i od razu podmienię i dam znać.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości