Dobór zawieszenia do 19 cali

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
ptu
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 3 paź 15, 23:23
BMW: Sedan 1.9
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#1

Post autor: ptu »

Cześć

Chciałbym kupić do swojego sedana zawieszenie lekko obniżające, ew. gwint. Czy ktoś z alu 19 cali może coś polecić? Nie chciałbym kupić i zdziwić się, że koła nie wchodzą lub na lekkiej dziurze biją o nadkole...
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

Tylko licz się z tym że auto będzie się zbierało jak dacia logan na tych kołach przy 1,9. U mnie na 18 dużo auto straciło na osiągach , ale za to prowadzenie rewelacja. Tam gdzie na zakrętach mogłem gaz do oporu wciskać i ładnie auto szło tak teraz na 16 strach mocniej w zakręty wchodzić. A co do zawieszenia to chyba nie tylko to będzie ważne bo nie napisałeś jaka felga ma być a od tego zależy spasowanie całej reszty...
Mój --- > lexus is 220d
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

kolega ma eibacha sportline i jest ok. Na pro kicie i poduszce z e36 tez powinno przyzwoicie wyglądać
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: kuchar »

Nie pytaj sie o zawieszenie tylko załóż felgi i prawidłowych parametrach i rozmiar opon taki jak zaleca producent wtedy nie będzie problemu.
ptu
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 3 paź 15, 23:23
BMW: Sedan 1.9
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#5

Post autor: ptu »

Mam styling 220, takie (foto nie moje):Obrazek

Felga widać, że nie wystaje po za nadkole więc jest ok raczej.

Czyli powinno być ok jak kupię obniżające sprężyny? Zapytam przy okazji czy zmieniając sprężyny lepiej od razu kupić jakieś firmowe amory czy można to spokojnie na fabrykę wrzucać?
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: adamusiek »

qp ma szersze nadkola od sedana ;)
9.5J z et23 ciężko będzie Ci upchnąć w seryjne nadkola :)
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#7

Post autor: kuchar »

Tylna felga ma 9.5" ET23 - za niski offset. W sedanie przy 8.5" najniższe ET zeby nie dotykalo to 40 (przy kącie pochylenia koła -1st). Styling 220 będzie bardzo tarło...pamiętaj też, ze na 9.5" felge nie założysz tez jakiejs tam wąskiej opony żeby to jakoś wyglądało musi byc 255/265mm.

Zawieszenie nie ma tutaj znaczenia bo koło ma nie dotykać o nadkole w żadnych warunkach (na seryjnym zawieszeniu jak zatankujesz więcej paiwa i wsiadzie 2 osoby też będzie tarło jak ma trzeć).

Miałem 19" w E46 touring kiedyś. To były styling 230 - kup takie bo mają parametry "na styk". Tylna felga ma 9" ET39 i z oponą 235/35/19 nie dotykało - ale to też zależy od budowy ścianki bocznej opony bo na Continentalu Sport 2 nie dotykało nic (była bardziej naciagnieta i lipnie to wyglądało) natomiast jak kupiłem nowe Pirelli to juz zdarzały się przycierki z tym, że na tyle małe, ze mozna pokombinować z podgięciem rantu nadkola od środka oraz ustawieniem kąta pochylenia koła na jakis sensowy nie za duzy np. -1.2st. Węższej opony nie ma co bo będzie naciąg i wygląda to po prostu wieśniacko w samochodzie normalnym (czyt. jesli nie jest to jakis tam vag lub stare e30 robione w tego typu stylu)

Coupe ma troche szersze nadkola z tyłu ale też by tarło.
ptu pisze: Felga widać, że nie wystaje po za nadkole więc jest ok raczej.
Na zdjęciu jest M3 a nie zwykłe E46. Sprawdź sobie jakie koła fabrycznie są na M3. Tam są inne szerokości i offsety.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#8

Post autor: adamusiek »

kuchar, ja spotkałem się z opinią, że w touringu bez żadnych modyfikacji max. co można założyć to 9J z ET38
touring ma takie same nadkola jak sedan
ptu
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 3 paź 15, 23:23
BMW: Sedan 1.9
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#9

Post autor: ptu »

Ja mam te felgi u siebie założone, stąd stwierdzenie że nie wystają. Jutro w dzień zrobię kilka fotek, może ktoś oceni czy dam radę zrzucić trochę niżej na nich. :)
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: kuchar »

adamusiek pisze:kuchar, ja spotkałem się z opinią, że w touringu bez żadnych modyfikacji max. co można założyć to 9J z ET38
9"ET37 w stylingu 230 z oponą 235/35/19 w touringu jeździ i nie dotyka (a jak dotyka to jak napisałem klepnąc nadkola i spokój). Nic szerszego, nic z mniejszym ET czy z szerszą oponą do touringa czy sedana nie wejdzie.

Obydwaj mamy racje.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”