Disa zepsuta czy dobra? 323ci

maris801801
Posty: 4
Rejestracja: 29 cze 14, 21:54
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom

#1

Post autor: maris801801 »

Siemka.
Moje autko to e46 323ci 1999r.
Dziś sprawdziłem sobie dise i mam wątpliwości.
Poniżej przesyłam filmik:
https://youtu.be/p0zViN3TX5U

Sprawa wygląda nastepujaco:
Gdy przekręce klapkę na zamkniecie i zatkam zaworek to bez problemu klapka się otwiera.
Przy przytrzymanym zaworku jak chce jeszcze raz przymknac klapki to czuć ciśnienie na zaworku. Gdy go puszczę i z przytkne to klapki trzymają ale też chyba za bardzo są uchylone.
Czy to normalne?

Widze że disa jest jeszcze org (albo wymienić okna na org) luzow nie ma. Jedynie to ciśnienie.
Dodam, że jak na yt pokazane jest ze po przekreceniu kluczyka disa powinna zamknąć klapki. U mnie nic się nie dzieje? Może to. Dlatego że odpialem kable sprawdziłem dise i podpialem przy czym mógł pojawić się błąd?
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#2

Post autor: bbielo »

wydaje mi się że druga próba - wychylenie na otwartym i zatknięcie palcem - klapka powinna być nieruchoma jak w trzeciej próbie. 100% pewności nie mam, ale disa którą kupiłem chyba robiła tak jak mówię
kmb007
Posty: 5
Rejestracja: 9 sty 17, 13:05
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: kmb007 »

Sluchajcie ja mam inny problem. Odkrecilem DISe, trzyma calkiem niezle, odchylenie w granicach 20% wiec chyba wszystko w normie. Niestety cos mi sie zdaje ze elektronika nie dziala. Robie test INPa, slychac tylko przy wlaczeniu takie ypkniecie, przy wylaczeniu to samo, ale zawor sie nie rusza w ogole. Ani na zgaszonym silniku ani na zapalonym. Wyciagnalem calkiem, po przekreceniu klucyzka w poz 2, powinien sie przekrecic rowniez ten zawor w pozycje zamknieta. U mnie stoi w miejscu, ale slychac te pykniecia. Dochodze do wniosku ze prad dochodzi, bo skoro cos slychac jak robie test czy wlaczam na poz 2 w kluczyku tzn ze prad idzie. Z 2 strony jak czytam dziestaki tematow na forach, to najczesciej sie zacina przesuwanie zaworu i wymienic trzeba wlasnie to, malo kiedy ktokolwiek pisze o elektronice. Moze ktos wiejak to sprawdzic dalej, zeby niepotrzebnie nie kupowac za 600 zl nowej disy, pozniej sie okaze ze problem lezal gdzie indziej.
kmb007
Posty: 5
Rejestracja: 9 sty 17, 13:05
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: kmb007 »

Dzis bylem kupic DISA uzywanego, ale z miejsca gdzie facet rozbiera tylko BMW i sprawdza czesci, wiec zakladam ze byla ok. Podlaczylem i rowniez nic sie nie dzieje. DISA podobnie jak moja sie nie zamyka podczas odpalenia i podczas sprawdzania INPA. Pomyslalem ze moze to jednak cos z sygnalem pradowym, zmierzylem i mam 12,5V na kablu, wiec chyba dobrze. Pojecia zatem nie mam co to moze byc skoro prad jest, a 2 disy nie dzialaja.
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#5

Post autor: bbielo »

W jaki sposób sprawdzasz dise inpą?
kmb007
Posty: 5
Rejestracja: 9 sty 17, 13:05
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: kmb007 »

Robie aktywacje DISy w opcjach. Powinna wtedy sie otwierac a po skonczeniu zamykac.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”