Detailing lakieru, co i jak?
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 kwie 17, 17:07
- BMW: e46 320ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Stoczek Łukowski
Witam. Kupiłem polerkę samochodową z 4 gąbkami BIAŁA - HARD
CZARNA - MEDIUM HARD
ŻÓŁTA - MEDIUM SOFT
CZERWONA - SOFT
Lakier na mojej e46 jest strasznie wyblakły i leciutko porysowany.
Jakie pasty kupić i co po kolei robić aby ten lakier trochę odżył?
dziękuję za każdą pomoc
CZARNA - MEDIUM HARD
ŻÓŁTA - MEDIUM SOFT
CZERWONA - SOFT
Lakier na mojej e46 jest strasznie wyblakły i leciutko porysowany.
Jakie pasty kupić i co po kolei robić aby ten lakier trochę odżył?
dziękuję za każdą pomoc
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Na ten temat można by napisać epopeje a i tak się wszystkiego nie dowiesz...
Podstawa to mycie, glinka. Oczyszczenie lakieru z brudów osadów itp.
Oklejanie elementów wokół tych na których chcesz pracować, czyli listwy, lampy, itp
Polerka, pytanie co kupiłeś czy orbitalną czy rotacyjną ?
Gąbki jakiej firmy...
Pasty na start to abo klasyka 3M kupisz sobie trzy podstawowej począwszy od zielonego korka...
Bądź menzerna
Musisz zbadać grubość lakieru, sprawdzić czy dany element był kiedyś wcześniej już lakierowany bo ma to duże znaczenie.
Pamiętaj że lakier można przypalić jeżeli robi się to nieumiejętnie, można go przetrzeć do podkładu na przetłoczeniach, bądź i inny sposób uszkodzić chodź by samą polerką...
Element warto podzielić na części i dopiero wtedy zaczynamy pracę, ponieważ np całej maski nie jesteś w stanie zrobić na raz...
Nakładasz pastę na pad, 4 - 5 pkt. Bez uruchamiania maszyny wcierasz ją w na części danego elementu po to aby rozprowadziła się na padzie oraz materiale.
Zaczynasz polerkę, najpierw niskie obr, stopniowo podwyższasz, sprawdzasz czujnikiem temp. elementu, oraz jego grubość od czasu do czasu.
Po wypracowaniu pasty sprawdzasz efekty, jeżeli jest ok, to przechodzisz na kolejną część elementu, bądź (najlepiej) inną pastę tak aby uzyskać żądany efekt. Na końcu Wycierasz element np IPA i sprawdzasz efekty.
Jeżeli widać hologramy albo inne dziwne rzeczy, wracasz i poprawiasz...
To jest jedynie ułamek całej teorii i wiedzy, której nie da się przekazać w żadnym temacie ani poście, trzeba mieć z tym styczność, aby poznać tajniki tej sztuki oraz kombinacje padów jak i past...
Czasem dobrze jest użyć polerki rotacyjnej, a czasami orbitalnej, futra bądź pada... itp...
Podstawa to mycie, glinka. Oczyszczenie lakieru z brudów osadów itp.
Oklejanie elementów wokół tych na których chcesz pracować, czyli listwy, lampy, itp
Polerka, pytanie co kupiłeś czy orbitalną czy rotacyjną ?
Gąbki jakiej firmy...
Pasty na start to abo klasyka 3M kupisz sobie trzy podstawowej począwszy od zielonego korka...
Bądź menzerna
Musisz zbadać grubość lakieru, sprawdzić czy dany element był kiedyś wcześniej już lakierowany bo ma to duże znaczenie.
Pamiętaj że lakier można przypalić jeżeli robi się to nieumiejętnie, można go przetrzeć do podkładu na przetłoczeniach, bądź i inny sposób uszkodzić chodź by samą polerką...
Element warto podzielić na części i dopiero wtedy zaczynamy pracę, ponieważ np całej maski nie jesteś w stanie zrobić na raz...
Nakładasz pastę na pad, 4 - 5 pkt. Bez uruchamiania maszyny wcierasz ją w na części danego elementu po to aby rozprowadziła się na padzie oraz materiale.
Zaczynasz polerkę, najpierw niskie obr, stopniowo podwyższasz, sprawdzasz czujnikiem temp. elementu, oraz jego grubość od czasu do czasu.
Po wypracowaniu pasty sprawdzasz efekty, jeżeli jest ok, to przechodzisz na kolejną część elementu, bądź (najlepiej) inną pastę tak aby uzyskać żądany efekt. Na końcu Wycierasz element np IPA i sprawdzasz efekty.
Jeżeli widać hologramy albo inne dziwne rzeczy, wracasz i poprawiasz...
To jest jedynie ułamek całej teorii i wiedzy, której nie da się przekazać w żadnym temacie ani poście, trzeba mieć z tym styczność, aby poznać tajniki tej sztuki oraz kombinacje padów jak i past...
Czasem dobrze jest użyć polerki rotacyjnej, a czasami orbitalnej, futra bądź pada... itp...
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
mozesz zaczac od przegladniecia wpisow na tej stronie http://www.detailer.pl/blog/poradnik/
znajdziesz tu kilka obszernych tekstow na ten temat
znajdziesz tu kilka obszernych tekstow na ten temat
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 kwie 17, 17:07
- BMW: e46 320ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Stoczek Łukowski
Polerka którą kupiłem to http://allegro.pl/polerka-samochodowa-mastiff-2400w-4gabki-pasta-i6618621487.html?snapshot=MjAxNy0wMi0xMlQxNjo1MToyOC40ODFaO2J1eWVyOzc4ZTYzOTE0ZGQ0YjU5YjNhYTkwYmM1YzhkZGEwNmYzMzhkMDNlZTI2NzcwNDRiNTAwOTExZjA3NDNhMGE2NDA%3D
biała gąbka firma falon-tech a pozostałe mar-pol.
W zestawie również mam futro polerskie, lecz nie wiem na jakiej zasadzie ono dziala (polerka samym futrem)
Czy wogóle jest sens próbowania korekty lakieru, czy większa szansa na uszkodzenia ?
Czujnik lakieru ogarnę, lecz czujnika temp nie :/
biała gąbka firma falon-tech a pozostałe mar-pol.
W zestawie również mam futro polerskie, lecz nie wiem na jakiej zasadzie ono dziala (polerka samym futrem)
Czy wogóle jest sens próbowania korekty lakieru, czy większa szansa na uszkodzenia ?
Czujnik lakieru ogarnę, lecz czujnika temp nie :/
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 kwie 17, 17:07
- BMW: e46 320ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Stoczek Łukowski
Jeszcze gdybyś mógł mi podpowiedzieć co znaczą te oznaczenia gąbek
BIAŁA - HARD
CZARNA - MEDIUM HARD
ŻÓŁTA - MEDIUM SOFT
CZERWONA - SOFT
i w jakiej kolejności je używać?
Dzisiaj dorwałem jedną maskę ze złomu, ale lakier miała ładny.. Gąbką czerwoną z pastą męczyłem połowę jej z 30min ale efekt jaki zauważyłem był odwrotny do tego zamierzanego.. zamiast lakier być krwisty jest bardziej "blady" niż był :/ Nie wiem jak to wytłumaczyć ale powiedzmy , że coś przeciwnego niż tutaj :p http://autoserwisdariuszsliwka.pl/portal/bb189509c4ac.jpeg
BIAŁA - HARD
CZARNA - MEDIUM HARD
ŻÓŁTA - MEDIUM SOFT
CZERWONA - SOFT
i w jakiej kolejności je używać?
Dzisiaj dorwałem jedną maskę ze złomu, ale lakier miała ładny.. Gąbką czerwoną z pastą męczyłem połowę jej z 30min ale efekt jaki zauważyłem był odwrotny do tego zamierzanego.. zamiast lakier być krwisty jest bardziej "blady" niż był :/ Nie wiem jak to wytłumaczyć ale powiedzmy , że coś przeciwnego niż tutaj :p http://autoserwisdariuszsliwka.pl/portal/bb189509c4ac.jpeg
-
- Bywalec forum
- Posty: 301
- Rejestracja: 27 paź 15, 22:34
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
- VIN: KV76649
Pierwsza sprawa gąbki do kosza i kup pady i pasty którymi da się pracować :p
Ja moge polecić pasty menzerny, gąbki nat a do cięcia na początek fibre z flexipada. Futra zostaw na później
Ja moge polecić pasty menzerny, gąbki nat a do cięcia na początek fibre z flexipada. Futra zostaw na później
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
gdybys byl nowym uzytkownikiem z 1 postym to bym zalozyl ze to powyzej to reklama i skasowal
ale teraz nie wiem co myslec
ale teraz nie wiem co myslec
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 5 sty 19, 15:02
- BMW: e46 i e60
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Kiedyś bawiłem się w autodeatiling (znaczy na swoim samochodzie) i powiesz szczerze ze to droga zabawa Kupno wszystkich past, glinek, wosków a na koniec polerki mechanicznej to koszt spokojnie 1000 zł. Więc jak ktoś chce to zrobić jednorazowo to lepiej chyba oddać auto komuś kto sie tym zajumuje i za 500-700 zł mu to zrobi Oczywiście nie mówie tu o kwarcach i ceramice bo to wiekszy koszt.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lis 17, 14:23
- BMW: e46 330xdA Touring
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: PF32669
podzialam zdanie i zgadzam się w 100%. Oczywiście na detailing składa się również porządne i poprawne mycie samochodu, ale obróbka lakieru, zabezpieczanie powłokami czy foliami to inna para kaloszy.parno_porno pisze: ↑5 sty 19, 15:11 Kiedyś bawiłem się w autodeatiling (znaczy na swoim samochodzie) i powiesz szczerze ze to droga zabawa Kupno wszystkich past, glinek, wosków a na koniec polerki mechanicznej to koszt spokojnie 1000 zł. Więc jak ktoś chce to zrobić jednorazowo to lepiej chyba oddać auto komuś kto sie tym zajumuje i za 500-700 zł mu to zrobi Oczywiście nie mówie tu o kwarcach i ceramice bo to wiekszy koszt.
Co prawda można samemu zrobić odświeżenie lakieru (jeden etap korekty) i nałożyć wosk albo sealant, ale do tego trzeba mieć masę czasu i kasy na sprzęt, chemię i narzędzia aby zrobić to dobrze. Satysfakcja jest na pewno :D
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 5969 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: junior503
-
- 8 Odpowiedzi
- 5715 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err
-
- 21 Odpowiedzi
- 7201 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KEMN1
-
- 9 Odpowiedzi
- 5007 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 4 Odpowiedzi
- 6970 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 4434 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomeczek2512
-
- 6 Odpowiedzi
- 6406 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maniek_CCSPA
-
- 10 Odpowiedzi
- 7105 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 2 Odpowiedzi
- 2777 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: audiolotion
-
- 18 Odpowiedzi
- 13963 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomeczek2512