Demontaż, wymiana końcówki przyłączeniowej w silniku m43

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#1

Post autor: GruFx »

:help: Witam szukałem informacji na temat demontażu króćca przyłączeniowego oznaczonego na zdjęciu cyfrą 5, ale nic konkretnego nie znalazłem. Jakieś pobieżne informacje ale nic konkretnego o jego demontażu i montażu. Zmieniał ktoś z was? Jeżeli macie jakieś doświadczenie w jego demontażu to proszę o podpowiedzi? Pozdrawiam MG




Obrazek
Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Kiedyś przerabiałem wymianę węża nr 7 i powiem że wcale nie było to łatwe .Udało się łapę wsadzić dopiero po odkręceniu dekla od filtra oleju ale to też tak na wcisk .Co do samego króćca to raczej nie obejdzie się bez demontażu podstawy filtra a co za tym idzie alternatora .Ale przy okazji będziesz mógł uszczelnić podstawę jeżeli masz jakieś wycieki a jeżeli nie masz to i tak za jakiś czas mieć będziesz :)
Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#3

Post autor: GruFx »

Wycieków z podstawy nie zauważyłem ale skoro mówisz że niebawem może mieć to miejsce z pewnością go uszczelnie:D
Czy przy demontażu podstawy jest potrzebne spuszczenie całego oleju czy się obejdzie? Ponieważ mam w sumie nowy 2tys zrobione :-)
Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Obejdzie się bez spuszczania oleju podłóż jedynie szmatę pod podstawę żeby to co wyleci nie zabrudzilo dołu silnika ew możesz jeszcze otworzyc filtr oleju i wyssać strzykawka to co tam jest .
Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#5

Post autor: GruFx »

Tu będę miał problemem z odessaniem oleju z filtra ponieważ nie mam tego klucza taśmowego do odkręcania. Postaram się może zacząć od góry odkręcać by potem pod ukosem wyciągnąć by nie za wiele się nie rozlało pozostawiając syf. Mam nadzieje że to pozwoli mi na swobodne odpięcie od króćca węży bo na razie wchodzi mi tam dłoń jedyne po nadgarstek i nie ma możliwości na ruch. Czy oprócz uszczelki pod pokrywe trzeba też wymieniać o-ring i tuleje na rysunku 4 i 5.


Obrazek
Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#6

Post autor: WKRENTEK77 »

Jak już będziesz miał podstawę w dłoni to warto wymienić wszystkie uszczelnienia plus te zaworki które trzymają olej do do odkręcenia pokrywki nie trzeba mieć klucza wystarczy przez szmatkę i ręcznie powinna puścić ja tak odkręcam i dokrecam u siebie .
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#7

Post autor: Krzysiek669 »

W podstawie masz uszczelkę taką papierową i 2 oringi, wymień całość, części dostaniesz w aso, bedziesz miał spokój na wieki.

Do odkręcenia filtra ja używam takiego klucza
Obrazek
Kiedyś trafiłem na zapieczony klucz i taśmowy się poddał 8) a ten wyżej daje rade zawsze :)
Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#8

Post autor: GruFx »

Ciekawy instrument :good:
Poszukam popatrzę a teraz spróbuje usunąć usterkę.:D :paker: :lol:
Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#9

Post autor: WKRENTEK77 »

Obrazek
O cholera co to za ustrojstwo pierwszy raz widzę coś takiego :shock:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Robi wrażenie, trzeba poszukać u chińskich przyjaciół :twisted:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”