Demontaż, wymiana końcówki przyłączeniowej w silniku m43
- GruFx
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
- BMW: BMW E46 M47N CR
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfino
- VIN: PR33342
Witam szukałem informacji na temat demontażu króćca przyłączeniowego oznaczonego na zdjęciu cyfrą 5, ale nic konkretnego nie znalazłem. Jakieś pobieżne informacje ale nic konkretnego o jego demontażu i montażu. Zmieniał ktoś z was? Jeżeli macie jakieś doświadczenie w jego demontażu to proszę o podpowiedzi? Pozdrawiam MG
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Kiedyś przerabiałem wymianę węża nr 7 i powiem że wcale nie było to łatwe .Udało się łapę wsadzić dopiero po odkręceniu dekla od filtra oleju ale to też tak na wcisk .Co do samego króćca to raczej nie obejdzie się bez demontażu podstawy filtra a co za tym idzie alternatora .Ale przy okazji będziesz mógł uszczelnić podstawę jeżeli masz jakieś wycieki a jeżeli nie masz to i tak za jakiś czas mieć będziesz
- GruFx
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
- BMW: BMW E46 M47N CR
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfino
- VIN: PR33342
Wycieków z podstawy nie zauważyłem ale skoro mówisz że niebawem może mieć to miejsce z pewnością go uszczelnie:D
Czy przy demontażu podstawy jest potrzebne spuszczenie całego oleju czy się obejdzie? Ponieważ mam w sumie nowy 2tys zrobione
Czy przy demontażu podstawy jest potrzebne spuszczenie całego oleju czy się obejdzie? Ponieważ mam w sumie nowy 2tys zrobione
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Obejdzie się bez spuszczania oleju podłóż jedynie szmatę pod podstawę żeby to co wyleci nie zabrudzilo dołu silnika ew możesz jeszcze otworzyc filtr oleju i wyssać strzykawka to co tam jest .
- GruFx
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
- BMW: BMW E46 M47N CR
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfino
- VIN: PR33342
Tu będę miał problemem z odessaniem oleju z filtra ponieważ nie mam tego klucza taśmowego do odkręcania. Postaram się może zacząć od góry odkręcać by potem pod ukosem wyciągnąć by nie za wiele się nie rozlało pozostawiając syf. Mam nadzieje że to pozwoli mi na swobodne odpięcie od króćca węży bo na razie wchodzi mi tam dłoń jedyne po nadgarstek i nie ma możliwości na ruch. Czy oprócz uszczelki pod pokrywe trzeba też wymieniać o-ring i tuleje na rysunku 4 i 5.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Jak już będziesz miał podstawę w dłoni to warto wymienić wszystkie uszczelnienia plus te zaworki które trzymają olej do do odkręcenia pokrywki nie trzeba mieć klucza wystarczy przez szmatkę i ręcznie powinna puścić ja tak odkręcam i dokrecam u siebie .
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
W podstawie masz uszczelkę taką papierową i 2 oringi, wymień całość, części dostaniesz w aso, bedziesz miał spokój na wieki.
Do odkręcenia filtra ja używam takiego klucza
Kiedyś trafiłem na zapieczony klucz i taśmowy się poddał a ten wyżej daje rade zawsze
Do odkręcenia filtra ja używam takiego klucza
Kiedyś trafiłem na zapieczony klucz i taśmowy się poddał a ten wyżej daje rade zawsze
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
O cholera co to za ustrojstwo pierwszy raz widzę coś takiego
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Robi wrażenie, trzeba poszukać u chińskich przyjaciół
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 7513 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 18 Odpowiedzi
- 6520 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariuszlol23
-
- 7 Odpowiedzi
- 4294 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1317 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 14 Odpowiedzi
- 14249 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 0 Odpowiedzi
- 1942 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flashback
-
- 9 Odpowiedzi
- 21057 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KeniT8
-
- 6 Odpowiedzi
- 10672 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1