Demontaż Turbo M47 !

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#1

Post autor: Młody90 »

Witam.

Chciałbym wam przedstawić jak dobrze i sprawnie zdemontować turbinkę w naszych Dieslach .
Pacjentem został M47 136KM

A więc zaczynamy :

Na początek ściągamy osłony silnika wszystkie wraz z podszybiem prócz tej od osłony filtra oleju

Obrazek

Następnie reszta osprzętu

- zbiornik podciśnienia klucz 13

Obrazek

- kolanko przepływomierza do turbo z kolankiem od odmy

Obrazek
Obrazek

- przetwornik ciśnienia turbo (elektrozawów) ciężki dostęp z aparatem

Obrazek

- demontujemy filtr powietrza

Po zdemontowaniu filtra okazują nam się trzy zaślepki które po sciągnieciu ukazują nam 3 śruby mocujące turbo ! śruby M10X25


Obrazek

śruba nr 4
Obrazek

!! WAŻNE !! USZCZELKE NR 3 / 9 i 11 WYMIENIAMY NA NOWĄ!!

Następnie przechodzimy od strony wydechu ( bez kanału da rade ogarnąć ;) )

śruby M8X50 nr 8
Obrazek

oraz na nakrętki M10

Obrazek

po odkręceniu wszystkich wyżej opisanych śrub wydechu zrzucamy turbine i mamy ją w rękach .
Jak na pierwszy raz czas operacji to około 2 godziny we 2 osoby .

! WAŻNE ! Po wymianie turbiny dobrze jest wymienić również olej z filtrem na nowy + nowy filtr powietrza

Mam nadzieje ze sie przyda ;)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Super! Dość jasny opis, dobrze wiedzieć jak samemu wydobyć diament z naszych Diesli. Dzięki :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#3

Post autor: Młody90 »

Zdjęcia zapożyczone z neta bo nie pomyślałem wcześniej o tym żeby coś popstrykać ;)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ważne że widać o co ho :) Przydałby się tylko dokładny opis krok po kroku co i jak rozbieramy i jak postępujemy przy samym demontażu turbo (przewody itp.) Jednak bardzo przydatna sprawa :good:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Panzerschreck
Posty: 2
Rejestracja: 1 wrz 18, 19:42
BMW: e46 320d 150km
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa

#5

Post autor: Panzerschreck »

Cześć.

Powiedzcie mi proszę czy uszczelki 9 i 11 wymieni się od góry? Bez dostawania się do turbo z kanału?
IksDe
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 18, 10:41
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherowo

#6

Post autor: IksDe »

Tak do calego turbo da sie dostac od gory.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#7

Post autor: rafał18 »

Daj znac jak poszla wymiana uszczelki nr 11 :D
Panzerschreck
Posty: 2
Rejestracja: 1 wrz 18, 19:42
BMW: e46 320d 150km
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa

#8

Post autor: Panzerschreck »

Wyczuwam sarkazm 😀 W środę się będę za to zabierać to wrócę do was z info.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#9

Post autor: rafał18 »

Jak dobrze pamietam to bez demontazu turbo nie da sie wymienic uszczelki 11.
9atek od strony turbo tez raczej nie, tylko od strony bloku
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#10

Post autor: KeniT8 »

Witam demontowałem Turbo w m47n 150km może komuś się przyda

1.Demontaż osłony filtra powietrza +filtra powietrza + rury od Przepływki do Turbo+ Odkręcenie rury turbo->intercooler.Demontaż trzech zaślepek gumowych pod nimi ukazuje się blaszka kryjąca 3 śruby spline od Turbo.
2.Blaszkę wyciskamy w dół.Śruby turbo najlepiej przed demontażem zalać wd40 i zostawić na noc
3.Do odkręcenia śrub spline w silniku m47n potrzebna jest nasadka spline 12.Najlepiej kupić 1/2.
4.Przed odkręceniem śrub spline na kluczu dać na krzyż dwa cienkie paski izolacji i nabić na śruby nasadkę :) Do każdej śruby na nowo dawałem paski izolacji na nasadkę spline :) Wtedy ładnie wgryzie się nasadka na śrubę bez obawy o zjechanie śruby :).Kolejno nasadka spline nałożona na śrubę na nią przedłużka+grzechotka i najlepiej kawałek nie dużej rurki tak by nałożyć na grzechotkę.Śruby puszczają momentalnie :)
5.Odkręcamy osłony silnika przednia czarna,druga aluminiowa+kolejna za nią + nie pamiętam dokładnie ale 2,3 osłony termiczne.
6.Odpiąć wtyczke od sterownika turbiny najlepiej zrobić to z dołu
7.Kolejno ja zabrałem się za odkręcenie sondy lambda klucz 22 z tego co pamiętam
8.Następnie odkręcamy zewnętrzną śrubę mocowania katalizatora do turbo klucz 16mm
9.Żeby mieć dostęp do najcięższej śruby należy odkręcić i zdjąć waż powrotny oleju z turbo(dwie opaski na śrubokręt)
10.Odsłania nam się dostęp do śruby drugiej katalizatora + do śrub wspornika turbiny.3 ŚRUBY WSPORNIKA na klucz 13mm.Najlepiej grzechotką z małą przedłużka poluzować ale nie odkręcać od razu
11.Przed odkręceniem śruby wewnętrznej katalizatora do której dostęp w ciągu dalszym nie jest zbyt ciekawy należy najpierw odkręcić 3 śruby łącze wydech kat z tłumikiem.Klucz 13mm. Najlepiej dwa oczkowe tak by kontrować.Tutaj tez dobrze było by wcześniej zalać te śruby :)
12, Przystępujemy do odkręcenia śruby katalizatora wewnętrznej klucz 16mm jak najdłuższy.Ja akurat na standardowy klucz 16mm nabiłem 40cm rury.Musiałem spiłować szlifierką kanty klucza by wszedł w rurę :) Śruba puściła bez problemu.Dobrze jest też zalać wd40 lub czymś innym te śruby.
13.Odkręcić wąż ciśnieniowy od bloku silnika klucz 14mm wylecą śladowe ilości oleju
14.Na końcu już odkręcamy całkowicie śruby spline 12mm pod filtrem powietrza ale śruby wspornika turbo do bloku silnika nie odkręcamy,ewentualnie poluzowane mogą być ponieważ po odkręceniu górnych 3 śrub spline turbo trzyma się tylko na wsporniku
15.Odkręcamy wspornik turbiny 3 śruby na klucz 13mm i turbo nasze :)

Ja to robiłem bez kanału na wylewce.Po dwie płyty chodnikowe pod każde koło.Za pierwszym razem pod spodem dałem styropian+ koc :) żeby było wygodniej i nie ziębić się od betonu.Teraz bym robił na leżance warsztatowej :)Czas wyjęcia turbiny za pierwszym razem 2.5h leżąc pod autem z przerwami :) Ułatwienie miałem takie iż wymieniałem złącze elastyczne w zakładzie i tam od turbo odkręcali mi kata :) tak wiec śruby już były ruszone+ wymienione miałem na nowe 3śruby łącze wydech dlatego też łatwo poszły :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”