Demontaż rozrusznika w M47

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#1

Post autor: Młody90 »

Witam.

Do demontazu bedziemy potrzebowac :
- klucz nasadowy 10 + krotka przedluzke + grzechotka
- klucz plaski 10
- klucz plaski 8
- klucz plaski 13
- ampul 4

Przed demontażem sciagamy klemy!!!!

Przystepujemy do sciagniecia oslony podstawy filtra oleju ktory jest przymocowany 3 srubami na imbus 4 i sciagamy peszle kabli przymocowane do oslony
Obrazek

schodzimy do kanału i szukamy jednej z dwoch srub (zdjecie tego nie pokaze bo aparatem sie nie dojdzie)
zaznaczone kolkiem jest widoczny elektromagnes rozrusznika a za kwadratem gdzie pociagnieta jest strzalka znajduje sie sruba ktora luzuje nasadem 10 i grzechotka a calkowicie odkrecam za pomoc krotkiej przedluzki z nasadem 10 ze wzgledu na malo miejsca a sruba pozniej w palcach sie kreci.
Obrazek

druga sruba znajduje sie tam gdzie sciagalismy oslone. Najlepiej to zrobic od gory poniewaz od dolu mozna ja wyczuc i ewentualnie odkrecic palcami jak jest juz luzno ale duzo latwiej jest to zrobic gory . Za wezami od chlodzenia (3szt.) zobaczycie srube ktora odkrecacie najlepiej plaska oczkowa 10 ,reszta w palcach.

Na koniec zostaje odkrecic dwa duze czerwone przewody na klucz 13, i dwa przewody na klucz 10 oraz 8 . Ten od lewej jest od elektromagnesu wiec go nie trzeba.

Mam nadzieje ze poradnik sie przyda :)
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”