Demontaż przełącznika świateł awaryjnych/ryglowania

Problemy, pytania, porady związane z nadwoziem samochodu, czyli m.in.: lampy, karoseria, wnętrze samochodu
ODPOWIEDZ
Guccikus
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 04/02/2011, 19:06
BMW: E46 318i Compact 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Demontaż przełącznika świateł awaryjnych/ryglowania

Post autor: Guccikus » 19/04/2011, 0:07

Muszę wymienić przycisk świateł awaryjnych i ryglowania drzwi. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak go zdemontować?
W jaki sposób się do niego dobrać żeby nic nie uszkodzić? Podobno w starszych wersjach 3jki można było go zdemontować bez rozkręcania tunelu.
Mam E46 z grudnia 2002 w Compac'cie. Ktoś coś pomoże?


Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29/12/2010, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka
Gadu-Gadu: 1898979
Kontakt:

Post autor: k3m0t1989 » 19/04/2011, 8:14

nie wyciaga sie go czasem po prostu poprzez podwazenie i wyciagniecie do góry?

Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2420
Rejestracja: 17/08/2010, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Kontakt:

Post autor: Maniek » 19/04/2011, 10:53

Musisz kolego wymontować tunel środkowy, nie próbuj podważać bo uszkodzisz sobie tylko to. Jak zdejmiesz tunel środkowy to będziesz widział jak to wyjąć. Trudności wielkich z tunelem nie ma. 2 śrubki są pod tylną popielniczką i dwie pod tym plastikiem co jest wokół drążka zmiany biegów. :wink:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?

Guccikus
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 04/02/2011, 19:06
BMW: E46 318i Compact 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Guccikus » 20/04/2011, 18:48

No to biorę się do roboty. Dzięki.

Guccikus
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 04/02/2011, 19:06
BMW: E46 318i Compact 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Guccikus » 20/04/2011, 20:07

Jestem na świeżo po demontażu. Jako że była moja pierwsza praca przy Buni opiszę troszkę więcej bo brakowało mi szczegółów w poprzednich postach - ale i tak wielkie dzięki :D

TYŁ:
Otwieramy popielniczkę z tyłu tak daleko aż wkład wyskoczy.
Wyjmujemy wkład pod spodem ujrzymy dwie plastikowe śrubki z krzyżem.
Odkręcamy, w ten sposób możemy wyjąć kolejny wkład (!) w którym zabudowana jest żarówka.
Podnosimy ostrożnie tak aby możliwe było wyjęcie wtyku przewodu do żarówki - i oczywiście wyjmujemy go.
Pod spodem kolejne dwie śruby z krzyżem - tym razem już z prawdziwego zdarzenia - metalowe.
Wykręcamy je.

PRZÓD:
Ramka przy drążku zmiany biegów składa się z dwóch części. Szerokiej, ozdobnej w kolorze listew i drugiej tak naprawdę niewidocznej na którą napleciony jest worek lewarka zmiany biegów. Tą drugą, należy wyczuć pod workiem palcami i ścisnąć z dwóch stron. Delikatnie, nieco kombinując wyjmujemy ją z szerszej ramki.
Pod spodem ukażą nam się dwa kolejne wkręty które wykręcamy.
Podnosimy szeroką ramkę. W zasadzie mamy zdemontowaną kolumnę środkową, ja jeszcze musiałem pokombinować z podłokietnikiem.

Rozwiewając wszelkie wątpliwości przycisk awaryjnych/ryglowania jest na wcisk, jednak nie radzę wyciągać go poprzez podważanie. Trzymają go dwa metalowe elementy które sprężynując zaciskają go w miejscu. Od spodu można go bezpiecznie wypchnąć.

Jeszcze co do mojej "awarii" - popękały zatrzaski obudowy przycisku przez to jego wewnętrzna część wysunęła się spod przycisków. Po dociśnięciu konstrukcji wszystko działa. Muszę tylko wymienić przycisk na niepołamany.


machy
Posty: 1
Rejestracja: 10/04/2012, 10:04
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: machy » 09/09/2018, 23:43

Chcialbym podziekowac za ten opis! Jest superprecyzyjnie przedstawione to co trzeba zrobic, razem zajmuje to ze zlozeniem na powrót max 10 minut. U mnie dzieki temu dzialaja teraz na powrot awaryjne i rygiel centralnego zamka. Niby fora umierają na rzecz grup na facebooku ale jestem starej daty bo wolę skorzystac z tego co ktos x lat temu napisal.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości