Czym się kierować przy zakupie E46.

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
ExegiMonumentum
Posty: 7
Rejestracja: 18/09/2017, 23:02
BMW: W planach
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Śrem
Kontakt:

Czym się kierować przy zakupie E46.

Post autor: ExegiMonumentum » 20/09/2017, 22:27

Witam, :siema:
stoję przed decyzją zakupu BMW E46. Na samo auto mam budżet ok. 14-15k. Mam osobną kwotę ok. 5k przeznaczoną na koszty sprowadzenia, tłumaczenie dokumentów, akcyzę, ubezpieczenie itd. Chciałbym auto w sedanie, z benzynową jednostką 323/325/328 i w ciemnym kolorze. Nie będę gazował Bemy.

Przeglądałem już trochę projektów na forum i mam kilka pytań.
1. Czy taka kwota pozwala na szukanie wersji z m-pakietem czy raczej będę musiał go powoli samemu dokupić i jaki ewentualnie jest +/- koszt zakupu?
2. Czy kierownica multifunkcyjna występuje tylko w samochodach z m-pakietem?
3. Którym silnikiem najlepiej się zainteresować z wymienionych?
4. Czy takie stosunkowo duże silniki porównując z jakimiś corsami itd. mocno dostają po zadku przy użytkowaniu w mieście?
5. Jakie są "must have" w tych samochodach? Co mieć na wyposażeniu żeby później sobie nie pluć w brodę, że mogłem dołożyć $ i mieć?

Na chwilę obecną to tyle :) :help:
Będę bardzo wdzięczny za pomoc i po zakupie obiecuję piwko każdemu kto przysłuży się mojej sprawie :)

Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1648
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 20/09/2017, 22:43

1. Raczej sam dokupić koszt około 2,5k +/- ( za sam M-pak zewnętrzny)
2.Nie kierownica multi nie występuje tylko z M-pakiem
3.Moim zdaniem 328
4.Nie bardzo wiem co masz na myśli ...
5.Moim zdaniem 3.0 i full opcja :P (a tak na poważnie kierownica multi grzane dupki fotele sporty i jak największy możliwy silnik :) )
Ostatnio zmieniony 20/09/2017, 23:04 przez Palec11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2809
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 20/09/2017, 23:01

15k powinnno wystarczyć na dość dobrze utrzymanego sedana 328i bez fajerwerków na wyposażeniu.
1. Nie ma na rynku zbyt wiele przedliftów w fabrycznym m-pakiecie, stąd nawet jakby kwota byłaby większa to byłby problem. Dołożenie kompletnego m-pakietu (to nie tylko zderzaki i nakładki progowe) to wydatek rzędu 3-4k, jak nie 5, zależy czy wszystko musisz dokupić, czy auto wyszło z fabryki z fotelami sportowymi w skórze, ciemną podsufitką, kierownicą m-pakietową i shadowline.
2. Nie, może być fabryczny m-pakiet a kierownica bez multifunkcji.
3. M52tub28.
4. W jakim sensie dostają po zadku? Na pewno spali tyle co dwie corsy jak o to chodzi.
5. Jak dla mnie: klimatyzacja automatyczna, sportowe fotele, tempomat, pdc, bo już kierownicę m-pakietową i niską gałkę można łatwo wymienić, fotele niby też, ale znaleźć w dobrym stanie to nie lada wyczyn za rozsądne pieniądze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

ExegiMonumentum
Posty: 7
Rejestracja: 18/09/2017, 23:02
BMW: W planach
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Śrem
Kontakt:

Post autor: ExegiMonumentum » 20/09/2017, 23:02

Palec11 pisze: 4.Nie bardzo wiem co masz na myśli ...
Zdarza mi się jeździć krótkie odcinki po mieście ok 2 razy w tygodniu, gaszenie i odpalanie auta po 10x, a dystans łącznie ok 5km.

Na spalanie w okolicach 12-13 litrów w cyklu mieszanym jestem przygotowany. Jakbym miał się przejmować spalaniem to pewnie faktycznie wybrałbym corsę :D
Ostatnio zmieniony 20/09/2017, 23:05 przez ExegiMonumentum, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1648
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 20/09/2017, 23:05

ExegiMonumentum pisze:
Palec11 pisze: 4.Nie bardzo wiem co masz na myśli ...
Zdarza mi się jeździć krótkie odcinki po mieście ok 2 razy w tygodniu, gaszenie i odpalanie auta po 10x, a dystans łącznie ok 5km.

Dla każdego silnika nie jest to zbyt zdrowe :P


Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 195
Rejestracja: 14/07/2016, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
Gadu-Gadu: 5563729
VIN: JX38472
Kontakt:

Post autor: michal1400 » 21/09/2017, 0:25

ExegiMonumentum pisze: 5. Jakie są "must have" w tych samochodach? Co mieć na wyposażeniu żeby później sobie nie pluć w brodę, że mogłem dołożyć $ i mieć?
Klimatyzacja automatyczna, fotele Sportsitze, multifunkcja, składana tylna kanapa, kierownica sportowa, czujniki cofania.
Przynajmniej jak dla mnie :)

ExegiMonumentum
Posty: 7
Rejestracja: 18/09/2017, 23:02
BMW: W planach
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Śrem
Kontakt:

Post autor: ExegiMonumentum » 21/09/2017, 14:01

Dzisiaj byłem w ubezpieczalni wyliczyć ile mniej/więcej wyniesie OC dla 2,5L benzyny i doszedłem do wniosku, że Polska to jest kraj, który zabija marzenia. :sorry:
OC dla osoby w wieku 24 lat z 50% zniżek ok 2200zł. :( I taka kwota zostaje praktycznie do 29 roku życia.
Do tego akcyza przy sprowadzeniu ok 2700zł. :(
Przerejestrowanie, tłumaczenie dokumentów ok. 500zł.
Sprowadzenie samochodu - 1000zł.

Dodam, że teraz mam Mazde 6 2,0 i płacę za OC 1200zł. A tutaj 0,5L więcej i od razu tysiączek więcej.
Szkoda słów.

Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3098
Rejestracja: 16/11/2013, 19:13
BMW: 330d++
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: PA25375
Kontakt:

Post autor: Dzidek90 » 21/09/2017, 14:06

ExegiMonumentum pisze:Dzisiaj byłem w ubezpieczalni wyliczyć ile mniej/więcej wyniesie OC dla 2,5L benzyny i doszedłem do wniosku, że Polska to jest kraj, który zabija marzenia. :sorry:
OC dla osoby w wieku 24 lat z 50% zniżek ok 2200zł. :( I taka kwota zostaje praktycznie do 29 roku życia.
Do tego akcyza przy sprowadzeniu ok 2700zł. :(
Przerejestrowanie, tłumaczenie dokumentów ok. 500zł.
Sprowadzenie samochodu - 1000zł.

Dodam, że teraz mam Mazde 6 2,0 i płacę za OC 1200zł. A tutaj 0,5L więcej i od razu tysiączek więcej.
Szkoda słów.
Dlaczego nie wezmiesz kogos jako wspolwasciciela?
Chyba ze juz tak masz?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.

Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 712
Rejestracja: 29/03/2016, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Samniewiemkto » 21/09/2017, 14:30

co za bzdury.
tłumaczenie dokumentów: masz 3 strony do przetłumaczenia, przy sprowadzeniu: obie z tej niemieckiej karty pojazdu + umowa. Nic wiecej nie trzeba tłumaczyć. Cena za stronę to 30-35 zł w Warszawie może dobić do 50. Max 150 zł za tłumaczenie.
Co do OC: Mam 60% + zwyżkę za wiek poniżej 29 lat, 3 litry w benzynie i OC z assistance za 1300 zł w Rybniku, który jest jednym z najdroższych miast.
Akcyzy zapłaciłem 1400 zł. W umowie było wpisane 2000€ i tyle przyjęli bo samochód jest już wiekowy.
Już dwukrotnie przeszedłem cały proces rejestracji auta z niemiec i te wyliczenia nie mają żadnego pokrycia z prawdą.

ExegiMonumentum
Posty: 7
Rejestracja: 18/09/2017, 23:02
BMW: W planach
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Śrem
Kontakt:

Post autor: ExegiMonumentum » 21/09/2017, 15:05

Samniewiemkto pisze:co za bzdury.
tłumaczenie dokumentów: masz 3 strony do przetłumaczenia, przy sprowadzeniu: obie z tej niemieckiej karty pojazdu + umowa. Nic wiecej nie trzeba tłumaczyć. Cena za stronę to 30-35 zł w Warszawie może dobić do 50. Max 150 zł za tłumaczenie.
Co do OC: Mam 60% + zwyżkę za wiek poniżej 29 lat, 3 litry w benzynie i OC z assistance za 1300 zł w Rybniku, który jest jednym z najdroższych miast.
Akcyzy zapłaciłem 1400 zł. W umowie było wpisane 2000€ i tyle przyjęli bo samochód jest już wiekowy.
Już dwukrotnie przeszedłem cały proces rejestracji auta z niemiec i te wyliczenia nie mają żadnego pokrycia z prawdą.

Samochód ok. 15000 i z tego akcyza 18.6% dla pojazdu powyżej dwóch litrów daje - 2790zł
Rejestracja - (Tablice rejestracyjne zwyczajne, Dowód rejestracyjny, pozw. czasowe, nalepki, opłata ewidencyjna, Karta pojazdu, Tablice czasowe (czerwone) - 316zł
Tłumaczenie - 150zl
Przegląd podobno pierwszy w PL ok 150zł.

Jeżeli chodzi o OC to podaj mi namiary na Twojego ubezpieczyciela, bo aż mi się nie chce wierzyć. Szukałem ostatnio na mazde 6 2,0 i 1200 to było minimum co mogli mi zaproponować bez dopisywania kogoś ze zniżkami.
Także na BMW z większą pojemnością i samym tym, że jest to BMW OC może tyle wynieść.

Nie ma znaczenia czy samochód jest wiekowy czy nie. Liczy się pojemność. Może być nawet stary gruz z 1939 roku, a i tak akcyza wyniesie 18,6% jeżeli samochód ma powyżej 2L.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupuję BMW E46”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości