[coupe, 1999] pisk przy cofaniu i jeździe na biegu bez gazu

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
witek6
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 16, 8:41
BMW: e46 320i 150KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: witek6 »

Witam,

Mam problem z piskiem który wydobywa się z tyłu auta podczas cofania. Jest on identyczny jak ten przedstawiony na filmiku poniżej. Sęk w tym że u autora filmu występował tylko przy cofaniu. Jednak u mnie jest on także w momencie gdy jadę do przodu na niskim biegu tj 1,2 lub 3 i puszcze gaz. Wtedy im niższe obroty tym coraz bardziej piszczy. Jak chociaż lekko wcisnę gaz lub nacisnę sprzęgło to odgłos ustaje. Autor filmu rozwiązał problem wymieniając tarcze klocki i szczeki.

Ja też pomyślałem o szczękach tylko nie dawało mi spokoju że również przy jeździe w przód ten problem jest i przy wciśnięciu gazu ustępuje. Dlatego wszedłem do kanału, kolega cofał i okazało się że pisk dochodzi z okolic dyfra ewidentnie. No i teraz pytanie do was. Czy to możliwe aby ten pisk z koła przenosił się na dyfer? Czy jednak powinienem szukać przyczyny w dyfrze albo może krzyżaku? Tylko nie spotkałem się aby dyfer tak piszczał. On raczej wyje bądź szumi.

Link do filmu
https://youtu.be/CpgjOogqcB0
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#2

Post autor: Analogowy13 »

Ja bym zajął się najpierw remontem ręcznego , okładziny, sprężynki i co tam jeszcze potrzeba .
Możesz sprawdzić poziom oleju w dyferencjale aczkolwiek ja bym obstawiał że sprężynki są już rozciągnięte i okładziny zdarte mogą trzeć
Taka moja sugestia :)
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

normalnie bym powiedzial, ze to pewnie szczeki recznego spadly z zardzewialej tarczy kotwicznej i piszcza
co zwykle objawia sie wlasnie przy cofaniu
ale skoro autor zarzeka sie, ze to z dyfra to obstawiam lozysko w nim
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
witek6
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 16, 8:41
BMW: e46 320i 150KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#4

Post autor: witek6 »

Ale czy szczęki technicznie mogłyby reagować na dodanie gazu albo wciśnięcie sprzęgła i wtedy przestawać piszczeć?

Z kolei co do dyfra to byłem bardzo zdziwiony bo to mój 3 dyfer w tym aucie i wcześniejsze jak padały to wyły niemiłosiernie. Ale żeby piski? Może to jednak hałas idzie po półosi a dyfer jak puszka to zbiera?
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#5

Post autor: medoff »

A spróbuj czy na zgaszonym silniku, gdzieś z górki jak się będzie samochód toczył czy będzie słychać... Jeżeli to hamulce??
paprochos
Posty: 1
Rejestracja: 6 cze 20, 14:32
BMW: 328i touring
Rok produkcji: 1000
Państwo: polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: wroclaw

#6

Post autor: paprochos »

Hej czy cos ustaliles co bylo przyczyna tego pisku? mam to samo i mam zamiar na tygodniu to zlikwidować a przyznam ze pomocne bylyby wskazowki odnosnie tej usterki... 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”