Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

mateo1992
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 13 lis 15, 17:06
BMW: Toyota Corolla E10
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#1

Post autor: mateo1992 »

Witam,
Jeżdżę bmw e46 od ponad 2 lat,problem mam od początku bo zawsze coś biło na kierownicy.
Po kolejnej wymianie tarcz i tym razem także klocków czuć tym razem już bicie tylko przy hamowaniu na kierownicy.
Moje pytanie jest takie,na początku jak kupiłem auto został mi zregenerowany zacisk właśnie z lewej strony czy jest możliwe mimo sprawdzenia że zacisk dobrze oddaje że w czasie jazdy regenerowany zacisk nie spełnia swojej roli i wymiana takiego zacisku na nowy może pomóc w problemie?
Czy po wymianie zacisku konieczne będzie przetorczenie tarcz bądź wymiana klocków na nowe czy jeżeli jeszcze nowa tarcza jest w dobrym stanie to ją zostawić i sprawdzić jak jeździ na nowym zacisku?
Oczywiście było także robione profesjonalne szlifowanie piast w obu stron.
Bardzo proszę o sugestie.
jawirax
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#2

Post autor: jawirax »

Bicie na kierownicy podczas hamowania to wina tarczy lub krzywego zacisku, jeżeli był regenerowany mógł ulec uszkodzeniu, albo ta regeneracja była jakaś lipna, osobiście ja takich rzeczy nigdy nie regeneruje , zakładam używkę , lub nowy,w tym przypadku najprostszą metodą jest kupno używki zacisku , założenie i sprawdzenie czy bije , jeżeli przestanie zostawić go i jeździć, jeżeli będzie biło dalej to tarcze mogły dostać po tyłku.Jakość tarcz i firma mają dużo do powiedzenia , tanie chińskie zamienniki no name potrafią się szybko odkształcić po mocnych hamowaniach , przegrzewają i odkształcają.Jeżeli klocki i tarcze były nowe to nie ma potrzeby wymiany klocków na nowe , chyba że płaszczymy ich naprawdę odbiegają od płaszczyzny - można to sprawdzić przykładając klocek do szyby kawałka płaskiej szyby i zobaczyć jak dolega do płaszczyzny szyby.Warto też sprawdzić jak chodzi tłoczek i prowadniczki (przesmarować).
Ostatnio zmieniony 18 cze 17, 14:52 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.
mateo1992
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 13 lis 15, 17:06
BMW: Toyota Corolla E10
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#3

Post autor: mateo1992 »

Dziękuje kolego jawirax za konkretną odpowiedź :)
Zdecyduje się na kupno używanego zacisku,klocki były zakładane nowe firmy trw natomiast tarcze są ATE.
jawirax
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#4

Post autor: jawirax »

Najlepiej jak byś miał znajomości na szrotowni i dali by ci ten zacisk abyś sobie sprawdził, ja tak u siebie mam na szrocie już mnie znają biorę coś i jak coś ,to mogę oddać bez problemu , a jak jest okey zatrzymuje i temat zamykam :Yahoo!:

AAA zapomniałem napisać, to jak klocek zbiera tarcze zobaczysz po tarczach jak zdemontujesz będziesz widział, a że tarcze i klocki masz nowe to powinieneś to widzieć jak na dłoni, bardzo dokładnie.
mateo1992
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 13 lis 15, 17:06
BMW: Toyota Corolla E10
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#5

Post autor: mateo1992 »

Kolego,wymienialiśmy ten zacisk i to był straszny niewypał.
Trzeba było wrócić do poprzedniego bo ten był z 2001r. a samochód z 98r. myśleliśmy że będzie pasował a tutaj się okazuje że tarło o oryginalne 15 calowe felgi i nie dało się jechać.
Był jakiś większy i inny od tego oryginalnego.
Po tym rozebraniu i złożeniu zacisku jest jeszcze gorzej bo teraz kierownica zaczyna bić nawet w czasie jazdy a nie tylko przy hamowaniu.
Co ciekawe na ostatnim zlocie bmw,jak zaciągnąłem ręczny na postoju kolega zwrócił mi uwagę że mam luzy na kołach z przodu tzn. ruszają się w tył w przód z tej strony co krzywi tarcze jeszcze bardziej niż z drugiej jest ten luz.
Z tego co mi mówili to są jakieś tuleje wahacza czy coś takiego,czy to mogło się wyrobić poprzez bicie na kierownicy i jazdę przez ponad 2 lata z takim problemem z racji że nikt nie mógł rozwiązać tego problemu? Jak coś to drążki igła.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Jeżeli jeszcze nie rozwiązałeś problemu to jak tuleje wahaczy mają luz to będzie bicie na kierownicy przy hamowaniu a druga sprawa to zrób pomiar bicia tarcz hamulcowych oraz samych piast. Używany zacisk to loteria a zestaw naprawczy to parę groszy i ewentualny problem z głowy, w Twoim przypadku zamontowałeś zacisk z większego zestawu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mateo1992
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 13 lis 15, 17:06
BMW: Toyota Corolla E10
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#7

Post autor: mateo1992 »

Chłopie,dokładne pomiary łożysk,piasty bicia tarcz z obu stron robione i wyszło że nic nie krzywi.
Po drugie zestaw naprawczy założony-zacisk zregenerowany zaraz gdy problem się pojawił,
Tuleje wahaczy z obu stron zmienione na lemforder i luzy ustały jak i bicie do czasu,bo tarcza dalej jest krzywiona.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#8

Post autor: Jan5 »

cześć podepnę się pod temat, przy lekkim naciśnięciu hamulca praktycznie przy każdej prędkości drgania na kierownicy. Mocniejsze naciśnięcie nic nie czuć. Ostatnio wymieniłem tarcze i klocki. Głównym powodem wymiany tarcz było właśnie bicie (były dosyć grube ale czułem bicie). Po wymianie był spokój z miesiąc i 1tys km i znowu to samo. Co zrobiłem do tej pory
1.Zmierzyłem bicie na tarczy i jest dopuszczalne bo nie przekracza 0,05mm
2.Zamieniłem koła tył na przód
3. Sprawdziłem luzy w zawieszeniu
4, Koła są wyważone

Macie jeszcze jakiś pomysł co mogę sprawdzić, żeby znaleźć usterkę?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Tuleje przednich wahaczy nie są miękkie? To ich klasyczne objawy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#10

Post autor: GUMMISS »

Tarcze były nowe, czy używane? Nowe po dotarciu nie będą szarpaly, a używane mogą być zerdzewiale i że tak powiem amortyzuja ucisk. Chodzi mi o to że jak klocek je zaciska to się zgniataja i wtedy jest efekt szarpania. A od tulei też może szarpac w trakcie hamowania. Możesz spróbować pchnac noga koło do przodu, albo do tyłu na postoju, jak będzie uderzać to definitywnie wymiana, najlepiej na poliuretany.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”