Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?
-
- Bywalec forum
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 lis 15, 17:06
- BMW: Toyota Corolla E10
- Rok produkcji: 1996
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Witam,
Jeżdżę bmw e46 od ponad 2 lat,problem mam od początku bo zawsze coś biło na kierownicy.
Po kolejnej wymianie tarcz i tym razem także klocków czuć tym razem już bicie tylko przy hamowaniu na kierownicy.
Moje pytanie jest takie,na początku jak kupiłem auto został mi zregenerowany zacisk właśnie z lewej strony czy jest możliwe mimo sprawdzenia że zacisk dobrze oddaje że w czasie jazdy regenerowany zacisk nie spełnia swojej roli i wymiana takiego zacisku na nowy może pomóc w problemie?
Czy po wymianie zacisku konieczne będzie przetorczenie tarcz bądź wymiana klocków na nowe czy jeżeli jeszcze nowa tarcza jest w dobrym stanie to ją zostawić i sprawdzić jak jeździ na nowym zacisku?
Oczywiście było także robione profesjonalne szlifowanie piast w obu stron.
Bardzo proszę o sugestie.
Jeżdżę bmw e46 od ponad 2 lat,problem mam od początku bo zawsze coś biło na kierownicy.
Po kolejnej wymianie tarcz i tym razem także klocków czuć tym razem już bicie tylko przy hamowaniu na kierownicy.
Moje pytanie jest takie,na początku jak kupiłem auto został mi zregenerowany zacisk właśnie z lewej strony czy jest możliwe mimo sprawdzenia że zacisk dobrze oddaje że w czasie jazdy regenerowany zacisk nie spełnia swojej roli i wymiana takiego zacisku na nowy może pomóc w problemie?
Czy po wymianie zacisku konieczne będzie przetorczenie tarcz bądź wymiana klocków na nowe czy jeżeli jeszcze nowa tarcza jest w dobrym stanie to ją zostawić i sprawdzić jak jeździ na nowym zacisku?
Oczywiście było także robione profesjonalne szlifowanie piast w obu stron.
Bardzo proszę o sugestie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
- BMW: e46 m43 1.9
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Zielona Góra
Bicie na kierownicy podczas hamowania to wina tarczy lub krzywego zacisku, jeżeli był regenerowany mógł ulec uszkodzeniu, albo ta regeneracja była jakaś lipna, osobiście ja takich rzeczy nigdy nie regeneruje , zakładam używkę , lub nowy,w tym przypadku najprostszą metodą jest kupno używki zacisku , założenie i sprawdzenie czy bije , jeżeli przestanie zostawić go i jeździć, jeżeli będzie biło dalej to tarcze mogły dostać po tyłku.Jakość tarcz i firma mają dużo do powiedzenia , tanie chińskie zamienniki no name potrafią się szybko odkształcić po mocnych hamowaniach , przegrzewają i odkształcają.Jeżeli klocki i tarcze były nowe to nie ma potrzeby wymiany klocków na nowe , chyba że płaszczymy ich naprawdę odbiegają od płaszczyzny - można to sprawdzić przykładając klocek do szyby kawałka płaskiej szyby i zobaczyć jak dolega do płaszczyzny szyby.Warto też sprawdzić jak chodzi tłoczek i prowadniczki (przesmarować).
Ostatnio zmieniony 18 cze 17, 14:52 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 lis 15, 17:06
- BMW: Toyota Corolla E10
- Rok produkcji: 1996
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Dziękuje kolego jawirax za konkretną odpowiedź
Zdecyduje się na kupno używanego zacisku,klocki były zakładane nowe firmy trw natomiast tarcze są ATE.
Zdecyduje się na kupno używanego zacisku,klocki były zakładane nowe firmy trw natomiast tarcze są ATE.
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
- BMW: e46 m43 1.9
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Zielona Góra
Najlepiej jak byś miał znajomości na szrotowni i dali by ci ten zacisk abyś sobie sprawdził, ja tak u siebie mam na szrocie już mnie znają biorę coś i jak coś ,to mogę oddać bez problemu , a jak jest okey zatrzymuje i temat zamykam
AAA zapomniałem napisać, to jak klocek zbiera tarcze zobaczysz po tarczach jak zdemontujesz będziesz widział, a że tarcze i klocki masz nowe to powinieneś to widzieć jak na dłoni, bardzo dokładnie.
AAA zapomniałem napisać, to jak klocek zbiera tarcze zobaczysz po tarczach jak zdemontujesz będziesz widział, a że tarcze i klocki masz nowe to powinieneś to widzieć jak na dłoni, bardzo dokładnie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 lis 15, 17:06
- BMW: Toyota Corolla E10
- Rok produkcji: 1996
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Kolego,wymienialiśmy ten zacisk i to był straszny niewypał.
Trzeba było wrócić do poprzedniego bo ten był z 2001r. a samochód z 98r. myśleliśmy że będzie pasował a tutaj się okazuje że tarło o oryginalne 15 calowe felgi i nie dało się jechać.
Był jakiś większy i inny od tego oryginalnego.
Po tym rozebraniu i złożeniu zacisku jest jeszcze gorzej bo teraz kierownica zaczyna bić nawet w czasie jazdy a nie tylko przy hamowaniu.
Co ciekawe na ostatnim zlocie bmw,jak zaciągnąłem ręczny na postoju kolega zwrócił mi uwagę że mam luzy na kołach z przodu tzn. ruszają się w tył w przód z tej strony co krzywi tarcze jeszcze bardziej niż z drugiej jest ten luz.
Z tego co mi mówili to są jakieś tuleje wahacza czy coś takiego,czy to mogło się wyrobić poprzez bicie na kierownicy i jazdę przez ponad 2 lata z takim problemem z racji że nikt nie mógł rozwiązać tego problemu? Jak coś to drążki igła.
Trzeba było wrócić do poprzedniego bo ten był z 2001r. a samochód z 98r. myśleliśmy że będzie pasował a tutaj się okazuje że tarło o oryginalne 15 calowe felgi i nie dało się jechać.
Był jakiś większy i inny od tego oryginalnego.
Po tym rozebraniu i złożeniu zacisku jest jeszcze gorzej bo teraz kierownica zaczyna bić nawet w czasie jazdy a nie tylko przy hamowaniu.
Co ciekawe na ostatnim zlocie bmw,jak zaciągnąłem ręczny na postoju kolega zwrócił mi uwagę że mam luzy na kołach z przodu tzn. ruszają się w tył w przód z tej strony co krzywi tarcze jeszcze bardziej niż z drugiej jest ten luz.
Z tego co mi mówili to są jakieś tuleje wahacza czy coś takiego,czy to mogło się wyrobić poprzez bicie na kierownicy i jazdę przez ponad 2 lata z takim problemem z racji że nikt nie mógł rozwiązać tego problemu? Jak coś to drążki igła.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jeżeli jeszcze nie rozwiązałeś problemu to jak tuleje wahaczy mają luz to będzie bicie na kierownicy przy hamowaniu a druga sprawa to zrób pomiar bicia tarcz hamulcowych oraz samych piast. Używany zacisk to loteria a zestaw naprawczy to parę groszy i ewentualny problem z głowy, w Twoim przypadku zamontowałeś zacisk z większego zestawu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 lis 15, 17:06
- BMW: Toyota Corolla E10
- Rok produkcji: 1996
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Chłopie,dokładne pomiary łożysk,piasty bicia tarcz z obu stron robione i wyszło że nic nie krzywi.
Po drugie zestaw naprawczy założony-zacisk zregenerowany zaraz gdy problem się pojawił,
Tuleje wahaczy z obu stron zmienione na lemforder i luzy ustały jak i bicie do czasu,bo tarcza dalej jest krzywiona.
Po drugie zestaw naprawczy założony-zacisk zregenerowany zaraz gdy problem się pojawił,
Tuleje wahaczy z obu stron zmienione na lemforder i luzy ustały jak i bicie do czasu,bo tarcza dalej jest krzywiona.
-
- Bywalec forum
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
- BMW: 330xi
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
cześć podepnę się pod temat, przy lekkim naciśnięciu hamulca praktycznie przy każdej prędkości drgania na kierownicy. Mocniejsze naciśnięcie nic nie czuć. Ostatnio wymieniłem tarcze i klocki. Głównym powodem wymiany tarcz było właśnie bicie (były dosyć grube ale czułem bicie). Po wymianie był spokój z miesiąc i 1tys km i znowu to samo. Co zrobiłem do tej pory
1.Zmierzyłem bicie na tarczy i jest dopuszczalne bo nie przekracza 0,05mm
2.Zamieniłem koła tył na przód
3. Sprawdziłem luzy w zawieszeniu
4, Koła są wyważone
Macie jeszcze jakiś pomysł co mogę sprawdzić, żeby znaleźć usterkę?
1.Zmierzyłem bicie na tarczy i jest dopuszczalne bo nie przekracza 0,05mm
2.Zamieniłem koła tył na przód
3. Sprawdziłem luzy w zawieszeniu
4, Koła są wyważone
Macie jeszcze jakiś pomysł co mogę sprawdzić, żeby znaleźć usterkę?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tuleje przednich wahaczy nie są miękkie? To ich klasyczne objawy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4024
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Tarcze były nowe, czy używane? Nowe po dotarciu nie będą szarpaly, a używane mogą być zerdzewiale i że tak powiem amortyzuja ucisk. Chodzi mi o to że jak klocek je zaciska to się zgniataja i wtedy jest efekt szarpania. A od tulei też może szarpac w trakcie hamowania. Możesz spróbować pchnac noga koło do przodu, albo do tyłu na postoju, jak będzie uderzać to definitywnie wymiana, najlepiej na poliuretany.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1650 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 5234 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 4 Odpowiedzi
- 2666 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: cezary1808
-
- 3 Odpowiedzi
- 835 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 11 Odpowiedzi
- 8460 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 3560 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo1123
-
- 0 Odpowiedzi
- 1296 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damii92r
-
- 9 Odpowiedzi
- 9824 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hennoh
-
- 6 Odpowiedzi
- 6660 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Paster
-
- 0 Odpowiedzi
- 1850 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomeklubon