Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

mateo1992
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 13/11/2015, 17:06
BMW: E46 318i 118km
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Kontaktowanie:

Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

Postautor: mateo1992 » 18/06/2017, 11:46

Witam,
Jeżdżę bmw e46 od ponad 2 lat,problem mam od początku bo zawsze coś biło na kierownicy.
Po kolejnej wymianie tarcz i tym razem także klocków czuć tym razem już bicie tylko przy hamowaniu na kierownicy.
Moje pytanie jest takie,na początku jak kupiłem auto został mi zregenerowany zacisk właśnie z lewej strony czy jest możliwe mimo sprawdzenia że zacisk dobrze oddaje że w czasie jazdy regenerowany zacisk nie spełnia swojej roli i wymiana takiego zacisku na nowy może pomóc w problemie?
Czy po wymianie zacisku konieczne będzie przetorczenie tarcz bądź wymiana klocków na nowe czy jeżeli jeszcze nowa tarcza jest w dobrym stanie to ją zostawić i sprawdzić jak jeździ na nowym zacisku?
Oczywiście było także robione profesjonalne szlifowanie piast w obu stron.
Bardzo proszę o sugestie.
Obrazek


jawirax
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 25/05/2017, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Postautor: jawirax » 18/06/2017, 12:17

Bicie na kierownicy podczas hamowania to wina tarczy lub krzywego zacisku, jeżeli był regenerowany mógł ulec uszkodzeniu, albo ta regeneracja była jakaś lipna, osobiście ja takich rzeczy nigdy nie regeneruje , zakładam używkę , lub nowy,w tym przypadku najprostszą metodą jest kupno używki zacisku , założenie i sprawdzenie czy bije , jeżeli przestanie zostawić go i jeździć, jeżeli będzie biło dalej to tarcze mogły dostać po tyłku.Jakość tarcz i firma mają dużo do powiedzenia , tanie chińskie zamienniki no name potrafią się szybko odkształcić po mocnych hamowaniach , przegrzewają i odkształcają.Jeżeli klocki i tarcze były nowe to nie ma potrzeby wymiany klocków na nowe , chyba że płaszczymy ich naprawdę odbiegają od płaszczyzny - można to sprawdzić przykładając klocek do szyby kawałka płaskiej szyby i zobaczyć jak dolega do płaszczyzny szyby.Warto też sprawdzić jak chodzi tłoczek i prowadniczki (przesmarować).
Ostatnio zmieniony 18/06/2017, 14:52 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.

mateo1992
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 13/11/2015, 17:06
BMW: E46 318i 118km
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Kontaktowanie:

Postautor: mateo1992 » 18/06/2017, 14:04

Dziękuje kolego jawirax za konkretną odpowiedź :)
Zdecyduje się na kupno używanego zacisku,klocki były zakładane nowe firmy trw natomiast tarcze są ATE.
Obrazek

jawirax
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 25/05/2017, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Postautor: jawirax » 18/06/2017, 14:43

Najlepiej jak byś miał znajomości na szrotowni i dali by ci ten zacisk abyś sobie sprawdził, ja tak u siebie mam na szrocie już mnie znają biorę coś i jak coś ,to mogę oddać bez problemu , a jak jest okey zatrzymuje i temat zamykam :Yahoo!:

AAA zapomniałem napisać, to jak klocek zbiera tarcze zobaczysz po tarczach jak zdemontujesz będziesz widział, a że tarcze i klocki masz nowe to powinieneś to widzieć jak na dłoni, bardzo dokładnie.

mateo1992
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 13/11/2015, 17:06
BMW: E46 318i 118km
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Kontaktowanie:

Postautor: mateo1992 » 01/07/2017, 13:37

Kolego,wymienialiśmy ten zacisk i to był straszny niewypał.
Trzeba było wrócić do poprzedniego bo ten był z 2001r. a samochód z 98r. myśleliśmy że będzie pasował a tutaj się okazuje że tarło o oryginalne 15 calowe felgi i nie dało się jechać.
Był jakiś większy i inny od tego oryginalnego.
Po tym rozebraniu i złożeniu zacisku jest jeszcze gorzej bo teraz kierownica zaczyna bić nawet w czasie jazdy a nie tylko przy hamowaniu.
Co ciekawe na ostatnim zlocie bmw,jak zaciągnąłem ręczny na postoju kolega zwrócił mi uwagę że mam luzy na kołach z przodu tzn. ruszają się w tył w przód z tej strony co krzywi tarcze jeszcze bardziej niż z drugiej jest ten luz.
Z tego co mi mówili to są jakieś tuleje wahacza czy coś takiego,czy to mogło się wyrobić poprzez bicie na kierownicy i jazdę przez ponad 2 lata z takim problemem z racji że nikt nie mógł rozwiązać tego problemu? Jak coś to drążki igła.
Obrazek



Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość