Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

mateo1992
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 13/11/2015, 17:06
BMW: Toyota Corolla E10
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

Postautor: mateo1992 » 18/06/2017, 11:46

Witam,
Jeżdżę bmw e46 od ponad 2 lat,problem mam od początku bo zawsze coś biło na kierownicy.
Po kolejnej wymianie tarcz i tym razem także klocków czuć tym razem już bicie tylko przy hamowaniu na kierownicy.
Moje pytanie jest takie,na początku jak kupiłem auto został mi zregenerowany zacisk właśnie z lewej strony czy jest możliwe mimo sprawdzenia że zacisk dobrze oddaje że w czasie jazdy regenerowany zacisk nie spełnia swojej roli i wymiana takiego zacisku na nowy może pomóc w problemie?
Czy po wymianie zacisku konieczne będzie przetorczenie tarcz bądź wymiana klocków na nowe czy jeżeli jeszcze nowa tarcza jest w dobrym stanie to ją zostawić i sprawdzić jak jeździ na nowym zacisku?
Oczywiście było także robione profesjonalne szlifowanie piast w obu stron.
Bardzo proszę o sugestie.


jawirax
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 25/05/2017, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
Kontakt:

Postautor: jawirax » 18/06/2017, 12:17

Bicie na kierownicy podczas hamowania to wina tarczy lub krzywego zacisku, jeżeli był regenerowany mógł ulec uszkodzeniu, albo ta regeneracja była jakaś lipna, osobiście ja takich rzeczy nigdy nie regeneruje , zakładam używkę , lub nowy,w tym przypadku najprostszą metodą jest kupno używki zacisku , założenie i sprawdzenie czy bije , jeżeli przestanie zostawić go i jeździć, jeżeli będzie biło dalej to tarcze mogły dostać po tyłku.Jakość tarcz i firma mają dużo do powiedzenia , tanie chińskie zamienniki no name potrafią się szybko odkształcić po mocnych hamowaniach , przegrzewają i odkształcają.Jeżeli klocki i tarcze były nowe to nie ma potrzeby wymiany klocków na nowe , chyba że płaszczymy ich naprawdę odbiegają od płaszczyzny - można to sprawdzić przykładając klocek do szyby kawałka płaskiej szyby i zobaczyć jak dolega do płaszczyzny szyby.Warto też sprawdzić jak chodzi tłoczek i prowadniczki (przesmarować).
Ostatnio zmieniony 18/06/2017, 14:52 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.

mateo1992
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 13/11/2015, 17:06
BMW: Toyota Corolla E10
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Postautor: mateo1992 » 18/06/2017, 14:04

Dziękuje kolego jawirax za konkretną odpowiedź :)
Zdecyduje się na kupno używanego zacisku,klocki były zakładane nowe firmy trw natomiast tarcze są ATE.

jawirax
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 25/05/2017, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
Kontakt:

Postautor: jawirax » 18/06/2017, 14:43

Najlepiej jak byś miał znajomości na szrotowni i dali by ci ten zacisk abyś sobie sprawdził, ja tak u siebie mam na szrocie już mnie znają biorę coś i jak coś ,to mogę oddać bez problemu , a jak jest okey zatrzymuje i temat zamykam :Yahoo!:

AAA zapomniałem napisać, to jak klocek zbiera tarcze zobaczysz po tarczach jak zdemontujesz będziesz widział, a że tarcze i klocki masz nowe to powinieneś to widzieć jak na dłoni, bardzo dokładnie.

mateo1992
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 13/11/2015, 17:06
BMW: Toyota Corolla E10
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Postautor: mateo1992 » 01/07/2017, 13:37

Kolego,wymienialiśmy ten zacisk i to był straszny niewypał.
Trzeba było wrócić do poprzedniego bo ten był z 2001r. a samochód z 98r. myśleliśmy że będzie pasował a tutaj się okazuje że tarło o oryginalne 15 calowe felgi i nie dało się jechać.
Był jakiś większy i inny od tego oryginalnego.
Po tym rozebraniu i złożeniu zacisku jest jeszcze gorzej bo teraz kierownica zaczyna bić nawet w czasie jazdy a nie tylko przy hamowaniu.
Co ciekawe na ostatnim zlocie bmw,jak zaciągnąłem ręczny na postoju kolega zwrócił mi uwagę że mam luzy na kołach z przodu tzn. ruszają się w tył w przód z tej strony co krzywi tarcze jeszcze bardziej niż z drugiej jest ten luz.
Z tego co mi mówili to są jakieś tuleje wahacza czy coś takiego,czy to mogło się wyrobić poprzez bicie na kierownicy i jazdę przez ponad 2 lata z takim problemem z racji że nikt nie mógł rozwiązać tego problemu? Jak coś to drążki igła.


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 120
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Postautor: maniek21112 » 09/09/2017, 11:05

Jeżeli jeszcze nie rozwiązałeś problemu to jak tuleje wahaczy mają luz to będzie bicie na kierownicy przy hamowaniu a druga sprawa to zrób pomiar bicia tarcz hamulcowych oraz samych piast. Używany zacisk to loteria a zestaw naprawczy to parę groszy i ewentualny problem z głowy, w Twoim przypadku zamontowałeś zacisk z większego zestawu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-284-200

mateo1992
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 13/11/2015, 17:06
BMW: Toyota Corolla E10
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Postautor: mateo1992 » 21/09/2017, 18:33

Chłopie,dokładne pomiary łożysk,piasty bicia tarcz z obu stron robione i wyszło że nic nie krzywi.
Po drugie zestaw naprawczy założony-zacisk zregenerowany zaraz gdy problem się pojawił,
Tuleje wahaczy z obu stron zmienione na lemforder i luzy ustały jak i bicie do czasu,bo tarcza dalej jest krzywiona.

Jan5
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 19/05/2016, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:
Kontakt:

Postautor: Jan5 » 04/10/2017, 17:44

cześć podepnę się pod temat, przy lekkim naciśnięciu hamulca praktycznie przy każdej prędkości drgania na kierownicy. Mocniejsze naciśnięcie nic nie czuć. Ostatnio wymieniłem tarcze i klocki. Głównym powodem wymiany tarcz było właśnie bicie (były dosyć grube ale czułem bicie). Po wymianie był spokój z miesiąc i 1tys km i znowu to samo. Co zrobiłem do tej pory
1.Zmierzyłem bicie na tarczy i jest dopuszczalne bo nie przekracza 0,05mm
2.Zamieniłem koła tył na przód
3. Sprawdziłem luzy w zawieszeniu
4, Koła są wyważone

Macie jeszcze jakiś pomysł co mogę sprawdzić, żeby znaleźć usterkę?

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 120
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Postautor: maniek21112 » 04/10/2017, 23:22

Tuleje przednich wahaczy nie są miękkie? To ich klasyczne objawy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-284-200

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3593
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Postautor: GUMMISS » 05/10/2017, 8:30

Tarcze były nowe, czy używane? Nowe po dotarciu nie będą szarpaly, a używane mogą być zerdzewiale i że tak powiem amortyzuja ucisk. Chodzi mi o to że jak klocek je zaciska to się zgniataja i wtedy jest efekt szarpania. A od tulei też może szarpac w trakcie hamowania. Możesz spróbować pchnac noga koło do przodu, albo do tyłu na postoju, jak będzie uderzać to definitywnie wymiana, najlepiej na poliuretany.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek



Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość