Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

mateo1992
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 13/11/2015, 17:06
BMW: E46 318i 118km
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Kontaktowanie:

Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

Postautor: mateo1992 » 18/06/2017, 11:46

Witam,
Jeżdżę bmw e46 od ponad 2 lat,problem mam od początku bo zawsze coś biło na kierownicy.
Po kolejnej wymianie tarcz i tym razem także klocków czuć tym razem już bicie tylko przy hamowaniu na kierownicy.
Moje pytanie jest takie,na początku jak kupiłem auto został mi zregenerowany zacisk właśnie z lewej strony czy jest możliwe mimo sprawdzenia że zacisk dobrze oddaje że w czasie jazdy regenerowany zacisk nie spełnia swojej roli i wymiana takiego zacisku na nowy może pomóc w problemie?
Czy po wymianie zacisku konieczne będzie przetorczenie tarcz bądź wymiana klocków na nowe czy jeżeli jeszcze nowa tarcza jest w dobrym stanie to ją zostawić i sprawdzić jak jeździ na nowym zacisku?
Oczywiście było także robione profesjonalne szlifowanie piast w obu stron.
Bardzo proszę o sugestie.
Obrazek


jawirax
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 25/05/2017, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

Postautor: jawirax » 18/06/2017, 12:17

Bicie na kierownicy podczas hamowania to wina tarczy lub krzywego zacisku, jeżeli był regenerowany mógł ulec uszkodzeniu, albo ta regeneracja była jakaś lipna, osobiście ja takich rzeczy nigdy nie regeneruje , zakładam używkę , lub nowy,w tym przypadku najprostszą metodą jest kupno używki zacisku , założenie i sprawdzenie czy bije , jeżeli przestanie zostawić go i jeździć, jeżeli będzie biło dalej to tarcze mogły dostać po tyłku.Jakość tarcz i firma mają dużo do powiedzenia , tanie chińskie zamienniki no name potrafią się szybko odkształcić po mocnych hamowaniach , przegrzewają i odkształcają.Jeżeli klocki i tarcze były nowe to nie ma potrzeby wymiany klocków na nowe , chyba że płaszczymy ich naprawdę odbiegają od płaszczyzny - można to sprawdzić przykładając klocek do szyby kawałka płaskiej szyby i zobaczyć jak dolega do płaszczyzny szyby.Warto też sprawdzić jak chodzi tłoczek i prowadniczki (przesmarować).
Ostatnio zmieniony 18/06/2017, 14:52 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.

mateo1992
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 13/11/2015, 17:06
BMW: E46 318i 118km
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Kontaktowanie:

Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

Postautor: mateo1992 » 18/06/2017, 14:04

Dziękuje kolego jawirax za konkretną odpowiedź :)
Zdecyduje się na kupno używanego zacisku,klocki były zakładane nowe firmy trw natomiast tarcze są ATE.
Obrazek

jawirax
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 25/05/2017, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Coś krzywi lewą tarcze,regenerowany zacisk?

Postautor: jawirax » 18/06/2017, 14:43

Najlepiej jak byś miał znajomości na szrotowni i dali by ci ten zacisk abyś sobie sprawdził, ja tak u siebie mam na szrocie już mnie znają biorę coś i jak coś ,to mogę oddać bez problemu , a jak jest okey zatrzymuje i temat zamykam :Yahoo!:

AAA zapomniałem napisać, to jak klocek zbiera tarcze zobaczysz po tarczach jak zdemontujesz będziesz widział, a że tarcze i klocki masz nowe to powinieneś to widzieć jak na dłoni, bardzo dokładnie.



Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości