co oznacza S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostoso

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
DABEK-D2
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 16 kwie 11, 14:18
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#1

Post autor: DABEK-D2 »

Proszę o wytłumaczenie(pomoc)co konkretnie to oznacza?To ze fabrycznie samochód wyjechał na sportowym zawieszeniu?Obecnie mam wstawione zawieszenie eibacha ale ono było wymienione pul roku temu w serwisie na nowe a co było przed to nie wiem?
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: kuchar »

Oznacza fabryczne "sportowe" zawieszenie tzw. M-pakietowe. Inne amortyzatory, które są twardsze i dostosowane do krótszych sprężyn, które także są fabrycznie montowane. Oznacza to także grubsze stabilizatory z przodu i z tyłu.
DABEK-D2
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 16 kwie 11, 14:18
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#3

Post autor: DABEK-D2 »

Obecnie mam eibacha pro-damper i świetnie się sprawuje ale zastanawiam się co włożyć jak padną te amorki?Bo nowe są dosyć drogie...A do tych sprężyn eibacha co za amory mogę np.wsadzić?
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: kuchar »

Masz sprężyny Eibach pro damper i seryjne amortyzatory bmw ? czy amortyzatory także Eibach pro damper ?

Te sprężyny są krótsze od seryjnych (krótsze pewnie też od M-pakietowych) więc kupowanie zwykłego amortyzatora (czyt. oryginalnego OEM w ASO Bmw lub zamiennika serii) jest bez sensu. (chyba, że amory m-pakowe od zawiasu S226A)

Ja bym odpuścił wyroby firm tj. MTS, Ta technix. i jak zmieniał to na coś markowego. Poszukaj cen i dostępności do Bmw E46 amortyzatorów Koni Sport(mają regulacje twardości) lub Bilnstein B8 (te są bardzo twarde, nie mają regulacji twardości ale są przystosowane do współpracy ze sprężyną -30mm)
DABEK-D2
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 16 kwie 11, 14:18
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#5

Post autor: DABEK-D2 »

Amortyzatory także Eibach pro damper.I właśnie dla tego się pytam o te amortyzatory bo sprężyny chciał bym zostawić bo fajnie na nich stoi,ale czy będzie tak stała jak wstawię inne amortyzatory niż eibacha?
DABEK-D2
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 16 kwie 11, 14:18
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#6

Post autor: DABEK-D2 »

A konkretnie tak sprężyny Eibach Pro - Kit a amortyzatory Eibach Pro-Damper.Teraz tak poczytałem i do tych sprężyn muszę dopasować jakieś amortyzatory.Na razie moje są jeszcze świeże ok 90%na przeglądzie ale chce się zorientować co mogę założyć do tych sprężyn Pro-Kit bo te amory eibacha co mam to ponad 2700zł a z kasa to bywa rożnie :) kuchar ale z tymi co mi podałeś to koszt będzie podobny?Często do tych sprężyn co mam zakładają właśnie te Bilnstein B8 tylko ciekawe jak bardzo są twarde?
aaddriaannn
Bywalec forum
Posty: 451
Rejestracja: 7 kwie 10, 23:12
BMW: e46 330cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#7

Post autor: aaddriaannn »

kuchar pisze:Oznacza fabryczne "sportowe" zawieszenie tzw. M-pakietowe.
Możesz rozwinąć swoje mysli ? Co rozumiesz pod pojęciem M-Pakietowe ?
Masz problem z kluczykiem BMW ? a może chciałbyś dorobić nowy kluczyk ? Chętnie pomogę

INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#8

Post autor: kuchar »

To znaczy zawieszenie, które albo można było sobie dokupić do każdego E46 w salonie kupując nowe auto lub występujące gdy ktoś konfigurował swoje Bmw z całym kompletnym "sportowym" m-pakietem . (ale można było też chyba kupować poszczególne elementy z m-pakietu tzn. albo sam zawias, albo sam środek, albo same zderzaki+progi, samą kierownice itp.)

To zawieszenie S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia jak dobrze pamietam wystepowało też w każdym Bmw E46 w wersji nadwozia coupe (w innych tylko w full M-paku lub jak wyżej napisałem za dopłatą)

Całe wyposażenie na jakim auto wyjechało z fabryki można sprawdzić po nr. nadwozia VIN
DABEK-D2
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 16 kwie 11, 14:18
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#9

Post autor: DABEK-D2 »

Kuchar a ty co byś bardziej polecał?Koni Sport czy Bilnstein B8 do tych sprężyn Pro-Kit?
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: kuchar »

Nie jeździłem, nie porównywałem więc z własnego doświadczenia Ci nie powiem ale z tego co można przeczytać na forach internetowych to użytkownicy samochodów z tymi amortyzatorami( nie tylko Bmw) chwalą i jedne i drugie z przewagą wytrzymałości dla B8 bo zdarzały się przypadki, że Koni padały. Jednak Koni sport ma regulacje twardości amortyzatora a B8 jest bardzo twardy wiec ja skłaniał bym się ku Koni sport.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”