"Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme na eu2

ODPOWIEDZ
Miłosz
Specjalista
Posty: 3171
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

"Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme na eu2

Post autor: Miłosz » 21/11/2015, 23:14

Panowie mam pytanie , jako że jutro najprawdopodobniej wpadnie najnowszy soft u mnie w dme mam zagwostkę i pytanie. Słyszał ktoś o pracy silnika w trybie open-loop ?
Programowo wyłącza się 4 sondy lambda robiąc downgrade dme do EU2.

Co da wyłączenie sond ? Jak wpłynie na silnik ? Czego można się po takim zabiegu spodziewać , lepsza praca silnika ?

EDIT :

Ależ mnie to korci ..

My DIY on How to flash to EU2:


1) Purchase the cable/software combo posted at the top of this thread, from the Romanian seller.

2) Follow the included video tutorials and install all software packages. Ensure they work.

3) Visit http://bmwfans.info" onclick="window.open(this.href);return false; and click on your E46 model, choosing EUROPE as the country.

4) Click on "Engine electrical system" then "Control unit DME, programmed". Note the serial number of the appropriate tune you want.

5) Open up WinKFP and enter the last 7 digits of that serial number when "Enter ZUSB" prompt comes up.
- Ensure you disable UIF writing
- Ensure you select LOW BAUDRATE before flashing

6) The flash will begin, it will take around 20 mins for the first stage, and around 3 for the second stage.
- Ensure you have a battery charger hooked up to the car supplying a minimum of 10A power.

7) After confirmation message, remove the key from position 2 for a minute and close WinKFP. Start DIS and clear all your adaptation values.

8) Enjoy better idle, torque, and throttle response. Catless headers will no longer trigger a CEL, and the SAP can also be deleted.
- Ensure you only use 91+ octane gas from now on.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1009137" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.maxbimmer.com/forums/showthread.php?t=161872" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 29/11/2015, 15:37 przez Miłosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój --- > lexus is 220d


Awatar użytkownika
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 290
Rejestracja: 10/04/2012, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa
Kontakt:

Post autor: dwoogeee » 22/11/2015, 10:46

Miłosz pisze: Co da wyłączenie sond ? Jak wpłynie na silnik ? Czego można się po takim zabiegu spodziewać , lepsza praca silnika ?
Po pierwsze trzeba sobie odpowiedzieć na podstawowe pytanie w jakim celu je tam zamontowano. Sonda pomaga w dobraniu odpowiedniego składu mieszanki paliwowo-powietrznej, więc skoro nie będzie żadnej to jak silnik sobie precyzyjnie skład mieszanki ustali? Nie spodziewaj się poprawienia, a pogorszenia pracy silnika.
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 02/02/2011, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: trandolf » 22/11/2015, 11:09

U siebie masz 4 sondy lambda 2 przed i 2 za katalizatorem. Te przed katalizatorem wpływają na dawkę paliwa i ją korygują szczególnie na biegu jałowym, ale nie tylko, te drugie dwie za katalizatorem kontrolują pracę tych pierwszych i sprawdzają wydajność katalizatorów.
Po usunięciu ich z auta, głównym elementem odpowiedzialnym za dawkę paliwa zostanie przepływomierz. W momencie gdy jest on sprawny auto powinno zachowywać się normalnie, ale w gdyby trochę przekłamywał, to nie będziesz miał w aucie elementu, który stwierdziłby złą pracę przepływomierza i zły skład spalin, a elementem tym jest właśnie sonda lambda.
Kolejna sprawa, gdy sondy u Ciebie w aucie nie pracują już wyraźnie szybko, to po ich wyłączeniu na pewno stwierdzisz lepszą pracę na biegu jałowym, ale w przypadku małej nieszczelności w kolektorze ssącym, albo niedomagania odmy, czy przepływomierza, to auto może zacząć źle pracować.
Wydaje mi się, że gdy masz auto, w którym do wymiany nadają się już 4 sondy, a katalizatory się już rozleciały i chciałbyś się ich pozbyć, to ta opcja jest jak najbardziej OK, żeby autem jeszcze trochę pojeździć. Jednak jeśli w aucie nic się nie dzieje, jest sprawne, to wyłączenie sond, przy zostawionych katalizatorach i nieszczelności kolektora ssącego, może po jakimś czasie skończyć się stopieniem katalizatorów i zatkaniem wydechu. Więc jeśli już usuwać sondy, to razem z katalizatorami, a wtedy to najlepiej mieć dożywotni przegląd, bo z normalnym może być problem :)
1. Poprawy pracy na biegu jałowym możesz się spodziewać, gdy wyłączysz uszkodzone sondy, a zostanie sprawny przepływomierz ze szczelnym kolektorem.
2. Reakcja na gaz też może się polepszyć, bo sondy nie będą już wpływać na dawkę paliwa.
3. Może podnieść się spalanie, ale nie musi, zależy od silnika.
Moim zdaniem nie warto, chyba, że myślisz o grubym modzeniu silnika, to wtedy to jest pierwsza rzecz, którą musisz zrobić. Spróbować możesz na chwilę, powiesz nam wtedy z własnego doświadczenia co się polepszyło, a co pogorszyło, tylko nie jeźdź z tym za długo.

Miłosz
Specjalista
Posty: 3171
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 22/11/2015, 13:59

Wertowałem temat do 3 w nocy dzisiaj stąd ten mój post. W stanach i na zachodzie firmy tuningowe oferowały to rozwiązanie jako chip do silników benzynowych. Koszt tego to nawet po 500 $ . Co się okazało , jest to seryjne oprogramowanie bmw sterownika dme pod normę emisji spalin EU2. Wczoraj też natknąłem się na polaka który zrobił downgrade dme w silniku m52tub20 ( ja mam m52tub25 ). Napisałem do niego i czekam co odpisze. Poniżej wrzucam filmiki jak zachowuje się auto pod tym sterownikiem.

[youtube]CHarqfAyFjI[/youtube]

[youtube]NX5nRSxeWHw[/youtube]

Odpalać z dźwiękiem.

W stanach nawet w M3 robili downgrade na normy europejskie i tam różnie wybierali pod eu2 a czasem eu3. Ludzie pisali że była poprawa w osiągach.

Ja się jeszcze wstrzymałem nad aktualizacją bo chcę się więcej dowiedzieć co to daje.
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20/07/2011, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Gadu-Gadu: 40139230
Kontakt:

Post autor: JackDaniels » 25/11/2015, 18:37

Siema wszystkim
Jeśli zapodacie info jak przekodować Ecu z euro4 na euro2 to mogę sprawdzić na m54b30. Lubię wyzwania i ryzyko 8)
JackDaniels


Miłosz
Specjalista
Posty: 3171
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 25/11/2015, 21:10

Najprościej poprzez winkfp wrzucić to. Tylko musisz znaleźć całą procedurę wgrywania, bo wyciąga się bezpieczniki przed flashowaniem , radia asc i czegoś tam jeszcze. Potem trzeba też zrobić synchronizację ews'a bo nie odpalisz auta. Po zrobieniu tego trzeba pokasować adaptacje oraz wyjąć bezpiecznik od podgrzewania sond. Coś tam jeszcze słyszałem o odłączeniu pompy powietrza wtórnego. Dodam jeszcze że jest to oryginalny soft bmw.
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20/07/2011, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Gadu-Gadu: 40139230
Kontakt:

Post autor: JackDaniels » 27/11/2015, 20:41

Posiadasz może jakiś sprawdzony gotowiec instalacyjny inpy ncs winkfp bo ja mam jakiś stary zestaw i mam problem z winkfp, nie mogę ustawić żeby to działało jak należy. :help:
JackDaniels

Awatar użytkownika
JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20/07/2011, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Gadu-Gadu: 40139230
Kontakt:

Post autor: JackDaniels » 29/11/2015, 15:27

Jestem po zabiegu zmiany oprogramowania w moim DME i mam kilka pytań odnośnie wyjęcia bezpiecznika 30 z puszki kompa.
Zdjęcie przed zabiegiem
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c08f00f3a500bf00" onclick="window.open(this.href);return false;

Zdjęcie po zabiegu
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2d621c4eed02b4de" onclick="window.open(this.href);return false;

Po wyjęciu bezpiecznika i przeprogramowaniu kompa pojawiły mi się błędy związane z podgrzaniem sond. Włożyłem bezpiecznik i skasowałem błędy natomiast sondy i tak w inpie pracują. Jak wchodzę w zakładkę CODE to raz jest napisane CAT-prearation albo same CAT????
Moje odczucia ogólnie są na plus ponieważ autko lepiej rusza,dodam że komputer wraz z ews mam wsadzony od automatu.Muszę odpiąć wszystkie sondy i zobaczę co powie komputer.Ten błąd od podgrzewania sondy nie pojawił się od razu tylko po paru minutach pracy silnika.
JackDaniels

Miłosz
Specjalista
Posty: 3171
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 29/11/2015, 15:33

O kurde przespałem temat... Hmm przy programowaniu winkfp wyjmowałeś bezpieczniki ? Sondy w M52tub nie pracują w ogole. W puszce pod maską musisz wyciągnąć bezpiecznik 30A. Czy auto to manual czy automat ? Jeśli automat to trzeba posprawdzać wersje softów, nie wiem czy tam coś będzie nt eu2 , ale sprawdzić można.
Czy po przekręceniu kluczyka na zapłon świeci się check engine czy tylko EML ?? W m52tub po wgraniu eu2 na zapłonie mamy już tylko EML.

PS czas będzie zmienić nazwe tematu na chip M52tu/m54.
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20/07/2011, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Gadu-Gadu: 40139230
Kontakt:

Post autor: JackDaniels » 29/11/2015, 16:03

Bezpiecznik wyjmowałem po przeprogramowaniu, obecnie nie świeci się check tylko tak jak napisałeś EML. Auto mam manual tylko dawcą był ałtomat.
Jak wyciągam bezpiecznik 30A to w inpie po kilku minutach pojawia się błąd podgrzewania sond.
JackDaniels


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 0 gości