Burning file cylinder 4

Dawidu87
Bywalec forum
Posty: 104
Rejestracja: 30/07/2017, 20:34
BMW: BMW e46 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmża
Gadu-Gadu: 4832145
Kontakt:

Burning file cylinder 4

Post autor: Dawidu87 » 30/10/2017, 17:41

Panowie diagności poprzekładałem wszystko co możliwe idąc za waszymi radami a wiec w piętek.
- cewka z 4 na 1
- Świece z 4 na 2
- wtryskiwacz z 1 na 4 a na jedynkę dałem od inngo samochodu żeby nie rozbierać w razie poprawy.
- pompa 3,5 bara
- kompresja na 4 i 2 po 14
Sobota i niedziela było ok natomiast dzisiaj rano podczas pierwszego odpalenia zapalił sie CHECK, czułem że auto trzęsie podczas jazdy i po przejechaniu 200m silnik minął ledwo niebeiskie pole zgasiłem odpaliłem ponownie i było już dobrze.
Błędy które wyskoczyły to:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Co wy na to jakieś pomysły ?
Ucze sie BMW i nie jestem mechanikiem natomiast nasuwają mi sie takie pytania jak:
1. Czy listwa zasilająca cewki może być przyczyną tego że na zimnym nie pali a na rozgrzanym za każdym razem ok ?
2. pierwszy i drugi błąd to Sonda 1 i Sonda 2 czyli nie może dobrać odpowiedniej mieszanki tak ?
3. Czy jak by była uwalona sonda nr 1 to by sie leciutko trząsł bo by otrzymywał złą mieszankę ? ( trzęsie die dopuki nie przestanie ssanie chodzić czyli około 20 sekund jak na filmiku.
4. czy jak sonda by była uwalona to by wyskakiwał zapłon tylko na jednym cylindrze czy to różnie by wywalało raz 1 raz 3 itd.
Brak mi poprostu pomysłów a gdy jezdze po mechanikach to mają dużo roboty takie tłumaczenie i niekomu sie nie che z tym bawić.
5. przeczyścić kostki ? Obrazek
6. Sama kostka od cewki może być winowajcą ?Obrazek


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4317
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 30/10/2017, 18:47

Dawidu87 pisze: Ucze sie BMW i nie jestem mechanikiem
jak my wszyscy ;)

dzieki temu co zrobiles wyeliminowales dosc sporo, cewki swiece wtrysk, kompresja
i mimo wszystko wciaz 4 cylinder... ja bym obstawial problem elektryczny

czyszczenie wszelkich stykow itd to zawsze dobry pomysl
bledy sond oznaczaja zla mieszanke (zbyt bogata), czyli w spalinach jest za wiecej tlenu niz byc powinno
co moze byc spowodowane roznymi rzeczami np. lewym powietrzem, brudnym przeplywomierzem
a jak wyjmowales swiece z 4 to byl na niej olej?

znalazlem tez taki temat
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1103225
tam gosc rozebral komputer i znalazl... rozwalony tranzystor sterujacy cewką %)
ale jemu nie palil w ogole jeden cylinder
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Dawidu87
Bywalec forum
Posty: 104
Rejestracja: 30/07/2017, 20:34
BMW: BMW e46 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmża
Gadu-Gadu: 4832145
Kontakt:

Post autor: Dawidu87 » 30/10/2017, 20:17

scghost » na Świecy nr 4 nie było oleju. Również obstawiam elektrykę i obstawiam listwe sterującą cewkami tylko, że nie znam nikogo na podmiankę i musiałbym ją zakupić od 50zł do 120zł chyba lub jechać do elektryka by mi to sprawdził tylko czy będzie w stanie sprawdzić czy to jest ok ?:) z tego co widziałem kostka wiązki jest wpinana w puszkę po prawej stronie przy ścianie grodziowej i jutro postaram sie tam dobrać :) oto mój ostatni pomysł :)

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2347
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 31/10/2017, 8:13

Zanim zaczniesz rwać wiązkę to sprawdź, mimo to, że wypad tylko jeden cylinder, dokładnie szczelność dolotu i kolektora wydechowego, przyjrzyj się przewodom odmy. Idealnie byłoby zrobić próbę dymową.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Dawidu87
Bywalec forum
Posty: 104
Rejestracja: 30/07/2017, 20:34
BMW: BMW e46 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmża
Gadu-Gadu: 4832145
Kontakt:

Post autor: Dawidu87 » 05/11/2017, 20:17

maniek21112 sprawdziłem szczelność wizualne gumy wyglądają na świeże i szczelne.
scghost - dokonałem czyszczenia styków zarówno na przewodach świec jak i sterowniku silnikiem co dziwne po czyszczeniu izopropanolem i odczekaniu aż odparuje podłączyłem wszystko odpaliłem samochód i trzęsiawka tak samo jak przed czyszczeniem z tym że teraz wywaliło mi wypadanie zapłonu na 1 i a 4 a nie tylko na 4 :) po skasowaniu błędów rano było to samo 1 i 4. Obrazek Obrazek
Rodzi to kilka pytań.
1. Czy moje czyszczenia miało wpływ na wypadniecie zapłonu na dwóch cylindrach a nie tylko na jednym ja poprzednio ( styki przewodów od cewek czyściłem tylko na 4 cylindrze i w sterowniku zatem Sterownik silnika ?
2. Czy zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka może być przeczyną objaw na zimnym silniku bo nie jest w stanie przealić i odłącza cewke ?
3. kto sie powinien tym zając elektryk czy diagnosta ?
4. Wymiana sterownika o tych samych numerach powinna pomóc ? :) i jak wygląda podmianka wystarczy zamienienic sterowniki wpiąć wtyczki i już ? :)
co robić ??? zacząłem ten post i mam zamiar go zakończyć z pozytywnym finałem a może sie komuś przeda :) większośc tematów nie ma rozwiązania ani dokładnej przyczyny a ja nie mam zbytnio funduszy na aso haha :)
5. co to oznacza - UWAGA ! STEROWNIK MOŻE POSIADAĆ ZAŁOŻONĄ BLOKADĘ IMMOBILIZERA ( Jak prawie każdy sterownik prosto z demontażu) dam rade to odblokować samemu jezeli sterwnik będzie miał te same nr ?


Dawidu87
Bywalec forum
Posty: 104
Rejestracja: 30/07/2017, 20:34
BMW: BMW e46 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmża
Gadu-Gadu: 4832145
Kontakt:

Post autor: Dawidu87 » 15/01/2018, 17:17

Od września dzień w dzień to samo na zimnym pierwsze odpalenie z rana a mianowicie dygot i wypadanie zapłonu na 4 cylindrze ręce opadają ponad 120dni z usterką a może awarią i zero rezultatów :/ porażka.
Wczoraj skasowałem błąd i dzisiaj rano znowu to samo i tak dzień w dzień minute pochodzi zgasze odpale i chodzi na 6 cylindrów :/
Obrazek

Cylinder 4 piątek

nieprawidłowości spalania carb b1 Pogarsza się emisja
karb błąd
Błędy zapisane po usunięciu
błąd obecnie niedostępny
sporadyczny błąd

cylinder 4 sobota
Spalanie w wyniku zapłonu gaźnika b1 Redukcja emisji
karb błąd
Błędy zapisane po usunięciu
błąd obecnie niedostępny
sporadyczny błąd.... ? dzien w dzień

Dodam tylko że,
Świece boscha 2 ogniskowe
cewki 0,8oma
Przekładane cewki, świece, oraz wtryski i nadal 4 cylinderek. :/

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2347
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 16/01/2018, 13:45

Błędów zbyt bogatej mieszanki już nie masz? Jak tak to szczelność dolotu to podstawa (próba dymowa).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Dawidu87
Bywalec forum
Posty: 104
Rejestracja: 30/07/2017, 20:34
BMW: BMW e46 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmża
Gadu-Gadu: 4832145
Kontakt:

Post autor: Dawidu87 » 16/01/2018, 16:33

w jakis sposób ? chociaż myśle że to sprawa jakiegoś czujnika bardziej elektronika

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2347
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 17/01/2018, 6:41

Kluczowe czy masz jeszcze błędy 227 i 228? Wtłaczasz dym, może być z papierosa, ale potrzebny Ci solidny palacz :D i patrzysz gdzie wychodzi. Naciągasz rękawice elastyczną w miejsce przepływomierza, robisz otwór na wężyk, szczelnie zaklejasz i ogień.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Dawidu87
Bywalec forum
Posty: 104
Rejestracja: 30/07/2017, 20:34
BMW: BMW e46 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmża
Gadu-Gadu: 4832145
Kontakt:

Post autor: Dawidu87 » 17/01/2018, 17:36

Błąd który pokazuje mi inpa to błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze innych nie ma w error. Próba dymowa na zgaszonym czy odpalonym ?
Wczoraj czyli 16 stycznia nie sprawdzałem błedów wiec nie wiem natomiast dzisiaj jest błąd 4 cylindra z 17 stycznia. Natomiast zauważyłem to jak odpale auto i rusze po 20 sekundach zanim zacznie ( ssanie trząść silnikiem lub zacznie wypadać zapłon ) to chodzi na 6 cylindrów, rozgrzeje sie podczas delikatnej jazdy i jest ok natomiast gdy stoje na odpalonym z rana załącza sie ssanie zaczyna trząść całą budą i wypada zapłon po czym musze go zgasić odpalić i chodzi na 6 cylindrów. Czy to znaczy, że gdy ruszam po tych 20 sekundach to silnik jest w stanie przepalić złą mieszanke a na postoju już nie ?
17.01.2018
Obrazek

18.01.2018
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości