Brak ogrzewania,przegrzewanie auta i wyrzut płynu.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Damian94
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 17, 16:56
BMW: e46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bełchatów

#1

Post autor: Damian94 »

Witam ! probowałem juz na grupach e46 na fb , ale tam nie uzyskałem pomocy. Problem zaczal sie jakis czas temu, co jakis czas musialem dolac plynu, bo najzwyczajniej go ubywało. Nie przywiązywałem do tego wagi czy są jakies wycieki ( wiem, mój błąd) po prostu dolewalem. Wczoraj odpalilem auto, po 10 minutach wyjezdzajac spod domu zauwazyelm za autem ladną ścieżke na drodze. Po ujechaniu 5 km, auto straciło ogrzewanie. Po chwili zapalila sie kontrolka od płynu i temp. zaczęła rosnąć ponad pion. Wystudzilem auto, dolalem okolo 2 litrow ( ! ) płynu i powoli wrocilem do domu. Dzis chcąc odpalic auto, znowu zapalila sie kontrolka. Robi się duże cisnienie w ukladzie i wybija płyn korkiem w zbiorniczku . Wczoraj na warsztacie zrobili test CO2 ,który mnie trochę uspokoił, bo wyszlo ,że to nie problem ze spalinami w ukladzie, ale pokazali mi w ktorym miejscu jest pękniety zbiorniczek. Zbiorniczek wymienilem i ? dalej cyrk . Wąż przed termostatem jest gorący, za termostatem zimny ... Termostat wymienialem stosunkowo niedawno wiec jest prawie nowy... w załączniku dodam jeszcze zdjecie, moze ktoś mi objasni za co odpowiedzialna jest wtyczka w obudowie termostatu, bo jak dzis sprawdzilem, nie ma napięcia w kablu ,który się w nią wpina. 325i czysta benzyna 02r
Załączniki
Brak ogrzewania,przegrzewanie auta i wyrzut płynu. - 26056887_1556192484428384_1644841226_n.jpg
Brak ogrzewania,przegrzewanie auta i wyrzut płynu. - 26056887_1556192484428384_1644841226_n.jpg (46.07 KiB) Przejrzano 1260 razy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Albo masz zapowietrzony układ po wymianie zbiornika albo masz jeszcze nieszczelność, sprawdź dobrze chłodnicę, często rozszczelnia się. Grzałka w termostacie ma za zadanie spowodować obniżenie temperatury z roboczych 97-98 stopni do trochę ponad 80 przy pełnym obciążeniu układu, szczególnie w trasie przy wysokich prędkościach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Damian94
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 17, 16:56
BMW: e46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bełchatów

#3

Post autor: Damian94 »

Probowalem juz wszystkiego, wpadlem na dość despracki pomysl. wypialem kostke z obudowy termostatu i do tej wtyczki w termostacie ( ze zdjecia) podpialem kablami plus i minus z aku. po paru chwilach wrocilo ogrzewanie, temp silnika z 90 spadla na 77 i wąż za termostatem zrobil sie gorąco. Teraz pytanie czy znalazlem przyczyne (walniety czujnik i nie podaje prądu do termostatu) czy to po prostu dziwny zbieg okolicznosci
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”