Brak mocy N42b20
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Brak. Mocy zaczął się po wymienię vanos ów, wydechowy grzechotał. Miałem już chyba z 6 różnych vanos ów i ciągle bez poprawy. Sprawdzono przepływke, nowe Świece filtry paliwa, powietrza wymieniany olej, Odma. Była błędów w inpa. Czasem wywali błąd od wypadania zapłonow ale myślę że to normalne w tym silniku że czasem coś mu odbije. Instalacja lpg działa bez problemów tu też taki sam brak mocy. Do 100 rozpędza się max w 12 sekund a powinien około 9 wice trochę brakuje. Moc zniknęła nagle. Rorzad sprawdzony ustawiony prawidłowo na blokadach. Sam sprawdzałem. Łańcuch napięty ale niedługo mam zamiar go wymienić razem z slizgiem. Posiadam dis już trochę go poznałem. Bawiłem się sterowaniem Valvetronic, adaptacja i ustawianie wzniosu ręcznie, zabawa ustawieniami vanos ów też byla. Czuć że działają bi silnik inaczej pracuje. Podejrzewałem katalizator ale jeden z użytkowników miał go zapchany to kręcił mu max do 3tys obr. U mnie kręci do końca. Pali trochę oleju szczególnie zimna uszczelniacze wymienione. Mierzona kompresja na14,5 bara na pierwszym cylindrze. Na reszcie jest problem z zamierzeniem. Za którą jest ta metalowa rurka od manometru a wężyk puszcza na uszczelce która nie dolega dostatecznie do gniazda świecy i mierzy mi max 10bar. Muszę wykombinować jak to zmierzyć. Silnik szczelny, podmieniany kolektor dolotowy bo trochę z niego zaczyna buczec. Jak na tym filmiku
https://youtu.be/nNNO5ltWogQ
Buczy w przedziale od 2 do 3 tys.
Co jeszcze sprawdzić i???
https://youtu.be/nNNO5ltWogQ
Buczy w przedziale od 2 do 3 tys.
Co jeszcze sprawdzić i???
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Spalanie jest ok? Napisałeś, że stało się to nagle, czyli po jakiejś ingerencji w auto czy nie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Znajomy miał podobna sytuacje, wiem ze wymienili siłownik vvt i auto odżyło, byc może to jakiś trop
Znalazłem tez na innym forum, może sie przyda
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=218866
Znalazłem tez na innym forum, może sie przyda
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=218866
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Stało się to po wymianie vanos ów, wydechowy grzechotał. Wtedy auto straciło moc. Wrócilo na reklamację ale mechanik sprawdził i rorzad byk ustawiony prawidłowo. Wspomniał tylko że wałek wydechowy przed wymianą był delikatnie przestawiony. Spalanie wzrosło o około 1 do 2 litrów. W dis sprawdzałem vanosy i działają one w swoich zakresach. Nie wiem czy są prawidłowe ale działają. Aktualnie mam nowe vanosy. Wprawdzie zamienniki ale nie różnią się one praca względem pozostałych 6 sztuk które miałem prędzej.
Co do silniczka, wiem że oj pracuje, można wykonać bez problemu adaptacje Valvetronic słychać silniczek. W dis widzę pracę wzniosu zaworów i działają. Błędów w programie nie ma żadnych ani od rorzadu ani Valvetronic. Raz miałem wrażenie że silniczek może się zacinac, grzebałem coś w programie i chciałem sobie podnieść zawory i wtedy silniczek nie reagował. Dopiero za którymś razem. Myślę że podczas pracy silnika gdyby się zacinał to przez te 2 lata kiedy się z tym mecze wyskoczył by jakiś błąd a tak nic nie było. Nie mam totalnie pomysłu. Szukam kogoś żeby porównać sobie w programie dokładnie parametry pracy vanos ów i Valvetronic żeby mieć czego się uczepić
Co do silniczka, wiem że oj pracuje, można wykonać bez problemu adaptacje Valvetronic słychać silniczek. W dis widzę pracę wzniosu zaworów i działają. Błędów w programie nie ma żadnych ani od rorzadu ani Valvetronic. Raz miałem wrażenie że silniczek może się zacinac, grzebałem coś w programie i chciałem sobie podnieść zawory i wtedy silniczek nie reagował. Dopiero za którymś razem. Myślę że podczas pracy silnika gdyby się zacinał to przez te 2 lata kiedy się z tym mecze wyskoczył by jakiś błąd a tak nic nie było. Nie mam totalnie pomysłu. Szukam kogoś żeby porównać sobie w programie dokładnie parametry pracy vanos ów i Valvetronic żeby mieć czego się uczepić
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 sty 19, 13:17
- BMW: E46 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Witam..Również posiadam E46 z silnikiem n42 i mam pytanie a mianowicie, jak połączyłeś się z INPA, bo ja już tyle tych wersji inpy instalowałem i na rożne sposoby i nijak nie mogę połączyć może gdzieś masz namiar (link) na swoja wersje którą masz już sprawdzona bo u ciebie jak mniemam działa bez zarzutu.. Też masz różne akcje z tym silnikiem i chciałbym podpiąć go pod inpe bo więcej można z niej sie dowiedzieć..Z góry dziękuje i pozdrawiam.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 sty 19, 13:17
- BMW: E46 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Właśnie sie z tym uporałem, problemem był sam kabel,niby sterowniki były com ustawiony byl na1 ale nie można było ustawić przesyłu danych, zmieniłem kabel bo miałem drugi i wszystko działa może nie w 100 % ale w większości można auto zdiagnozować.. Komputer kabel widział ale juz sama inpa nie no ale jest ok..Także dzięki za zainteresowanie no i pozdrawiam.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1499
- Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Byłem, wymieniał mi uszczelniacze zaworowe. Stwierdził że mocy brak ale nie umiał bądź nie chciał znaleźć przyczyny. Wymienił mi 2 sondy lambda na nowe, po tym jak sam w inpie pokazałem mu ze wolno działają. Później sam doczytałem gdzieś ze inpa po prostu nie potrafi ich szybko odczytywać.. Dalej w takie strzelanie w ciemno nie chciałem się bawić
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1263 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1629 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 18 Odpowiedzi
- 6793 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
- 6 Odpowiedzi
- 2543 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 7 Odpowiedzi
- 6632 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 6 Odpowiedzi
- 2526 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chińczyk E46
-
- 8 Odpowiedzi
- 2030 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: waldek1978
-
- 0 Odpowiedzi
- 1198 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 8 Odpowiedzi
- 2142 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11