BMW po swapie

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
krzysztof2111
Posty: 4
Rejestracja: 28 cze 18, 20:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz

#1

Post autor: krzysztof2111 »

Cześć, planuję zakup BMW E46 po swapie silnika z 318i na 2.5 192KM M54B25. Wymieniony został kompletny silnik wraz ze skrzynią biegów, wałem, mostem i półosiami.

Jak wygląda kwestia z układem hamowania i zawieszeniem? Da to radę, czy trzeba będzie pogrzebać?

Z góry dziękuje za pomoc
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#2

Post autor: Analogowy13 »

Heble dla bezpieczeństwa powinny być zmienione ... A zawieszenie to czysto teoretycznie mcpersony do zmiany ( bo teraz słabo pewnie amortyzują ... ) Grubszy powinien być stabilizator przód no a tył to nie wiem czy się różni ...
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#3

Post autor: Krzysiek669 »

Tylny stabilizator też jest inny, nieco grubszy. Przednie sprężyny i amory do zmiany, tył jest taki sam. Hamulce koniecznie do zmiany na dedykowane dla wersji silnikowej lub większe.
krzysztof2111
Posty: 4
Rejestracja: 28 cze 18, 20:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz

#4

Post autor: krzysztof2111 »

Jeszcze kwestia chłodzenia, nie będzie się to grzało?
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#5

Post autor: Krzysiek669 »

krzysztof2111 pisze: 28 cze 18, 21:10 Jeszcze kwestia chłodzenia, nie będzie się to grzało?
Chłodzenie czego ?
krzysztof2111
Posty: 4
Rejestracja: 28 cze 18, 20:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz

#6

Post autor: krzysztof2111 »

Krzysiek669 pisze: 28 cze 18, 21:23
krzysztof2111 pisze: 28 cze 18, 21:10 Jeszcze kwestia chłodzenia, nie będzie się to grzało?
Chłodzenie czego ?
Jakaś inna chłodnica, wentylator - to miałem na myśli
krzysztof2111
Posty: 4
Rejestracja: 28 cze 18, 20:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz

#7

Post autor: krzysztof2111 »

Krzysiek669 pisze: 28 cze 18, 21:05 Tylny stabilizator też jest inny, nieco grubszy. Przednie sprężyny i amory do zmiany, tył jest taki sam. Hamulce koniecznie do zmiany na dedykowane dla wersji silnikowej lub większe.
Jaki to może być koszt ?
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#8

Post autor: yampik »

krzysztof2111 pisze: 28 cze 18, 20:41 Cześć, planuję zakup BMW E46 po swapie silnika z 318i na 2.5 192KM M54B25. Wymieniony został kompletny silnik wraz ze skrzynią biegów, wałem, mostem i półosiami.

Jak wygląda kwestia z układem hamowania i zawieszeniem? Da to radę, czy trzeba będzie pogrzebać?

Z góry dziękuje za pomoc
jak ktoś wsadził tylko silnik - to lepiej poszukaj innej sztuki.
chyba, że to jakaś mega okazja...
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#9

Post autor: Analogowy13 »

Jeżeli sam SWAP jest zrobiony jak Bóg przykazał to cenę zbijasz na heble i zawias i masz heble i amory nówki ...
Za mcpersony nowe 500 , + sprężyny ( od razu możesz obniżające sobie wrzucić ) tarcze i klocki dajesz nowe ( najdroższy koszt) lecisz na szrot kupujesz zaciski tył ( przód są takie same ) do tego jarzma tył + przód . ( 300 mm występowało w polift b22 i b25 i 2.0d ( tych ostatnich na części od groma) ( tylko fela najmniejsza 16)... Stabilizator + gumy też nie duży koszt + ( odrazy łączniki zmienić)
Najpierw możesz zrobić heble a potem amory ( albo na odwrót ) A heble i amory nówki :)
Jeżeli SWAP bez drutu to na spokojnie ogarniesz , chyba że autem jeździsz a z byle pierdołą do mechanika .. ogólnie to dużo osób z forum 318 chce swapowac a nikt po swapie nie chce kupować ...
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Analogowy13 pisze: 29 cze 18, 12:55 300 mm występowało w polift b22 i b25 i 2.0d
M54B22 ma mniejsze tarcze - przód 286 mm tył 276 mm, chyba, że w vin jest pozycja S100A, wtedy są większe, czyli jak w m54b25 oraz m47n.
Analogowy13 pisze: 29 cze 18, 12:55 ogólnie to dużo osób z forum 318 chce swapowac a nikt po swapie nie chce kupować ...
To tak jak z autem po programie :unknown:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”