BMW po swapie

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
krzysztof2111
Posty: 4
Rejestracja: 28/06/2018, 20:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Kontakt:

BMW po swapie

Post autor: krzysztof2111 » 28/06/2018, 20:41

Cześć, planuję zakup BMW E46 po swapie silnika z 318i na 2.5 192KM M54B25. Wymieniony został kompletny silnik wraz ze skrzynią biegów, wałem, mostem i półosiami.

Jak wygląda kwestia z układem hamowania i zawieszeniem? Da to radę, czy trzeba będzie pogrzebać?

Z góry dziękuje za pomoc


Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 412
Rejestracja: 04/09/2016, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Post autor: Analogowy13 » 28/06/2018, 20:44

Heble dla bezpieczeństwa powinny być zmienione ... A zawieszenie to czysto teoretycznie mcpersony do zmiany ( bo teraz słabo pewnie amortyzują ... ) Grubszy powinien być stabilizator przód no a tył to nie wiem czy się różni ...
" W życiu piękne są chwile i tyle ... "
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3211
Rejestracja: 09/07/2011, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
Kontakt:

Post autor: Krzysiek669 » 28/06/2018, 21:05

Tylny stabilizator też jest inny, nieco grubszy. Przednie sprężyny i amory do zmiany, tył jest taki sam. Hamulce koniecznie do zmiany na dedykowane dla wersji silnikowej lub większe.

krzysztof2111
Posty: 4
Rejestracja: 28/06/2018, 20:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Kontakt:

Post autor: krzysztof2111 » 28/06/2018, 21:10

Jeszcze kwestia chłodzenia, nie będzie się to grzało?

Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3211
Rejestracja: 09/07/2011, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
Kontakt:

Post autor: Krzysiek669 » 28/06/2018, 21:23

krzysztof2111 pisze:
28/06/2018, 21:10
Jeszcze kwestia chłodzenia, nie będzie się to grzało?
Chłodzenie czego ?


krzysztof2111
Posty: 4
Rejestracja: 28/06/2018, 20:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Kontakt:

Post autor: krzysztof2111 » 29/06/2018, 0:03

Krzysiek669 pisze:
28/06/2018, 21:23
krzysztof2111 pisze:
28/06/2018, 21:10
Jeszcze kwestia chłodzenia, nie będzie się to grzało?
Chłodzenie czego ?
Jakaś inna chłodnica, wentylator - to miałem na myśli

krzysztof2111
Posty: 4
Rejestracja: 28/06/2018, 20:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Kontakt:

Post autor: krzysztof2111 » 29/06/2018, 0:19

Krzysiek669 pisze:
28/06/2018, 21:05
Tylny stabilizator też jest inny, nieco grubszy. Przednie sprężyny i amory do zmiany, tył jest taki sam. Hamulce koniecznie do zmiany na dedykowane dla wersji silnikowej lub większe.
Jaki to może być koszt ?

Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1281
Rejestracja: 09/06/2013, 11:57
BMW: E46 Sedan 325 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: yampik » 29/06/2018, 8:19

krzysztof2111 pisze:
28/06/2018, 20:41
Cześć, planuję zakup BMW E46 po swapie silnika z 318i na 2.5 192KM M54B25. Wymieniony został kompletny silnik wraz ze skrzynią biegów, wałem, mostem i półosiami.

Jak wygląda kwestia z układem hamowania i zawieszeniem? Da to radę, czy trzeba będzie pogrzebać?

Z góry dziękuje za pomoc
jak ktoś wsadził tylko silnik - to lepiej poszukaj innej sztuki.
chyba, że to jakaś mega okazja...

Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 412
Rejestracja: 04/09/2016, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Post autor: Analogowy13 » 29/06/2018, 12:55

Jeżeli sam SWAP jest zrobiony jak Bóg przykazał to cenę zbijasz na heble i zawias i masz heble i amory nówki ...
Za mcpersony nowe 500 , + sprężyny ( od razu możesz obniżające sobie wrzucić ) tarcze i klocki dajesz nowe ( najdroższy koszt) lecisz na szrot kupujesz zaciski tył ( przód są takie same ) do tego jarzma tył + przód . ( 300 mm występowało w polift b22 i b25 i 2.0d ( tych ostatnich na części od groma) ( tylko fela najmniejsza 16)... Stabilizator + gumy też nie duży koszt + ( odrazy łączniki zmienić)
Najpierw możesz zrobić heble a potem amory ( albo na odwrót ) A heble i amory nówki :)
Jeżeli SWAP bez drutu to na spokojnie ogarniesz , chyba że autem jeździsz a z byle pierdołą do mechanika .. ogólnie to dużo osób z forum 318 chce swapowac a nikt po swapie nie chce kupować ...
" W życiu piękne są chwile i tyle ... "
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2844
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 29/06/2018, 14:41

Analogowy13 pisze:
29/06/2018, 12:55
300 mm występowało w polift b22 i b25 i 2.0d
M54B22 ma mniejsze tarcze - przód 286 mm tył 276 mm, chyba, że w vin jest pozycja S100A, wtedy są większe, czyli jak w m54b25 oraz m47n.
Analogowy13 pisze:
29/06/2018, 12:55
ogólnie to dużo osób z forum 318 chce swapowac a nikt po swapie nie chce kupować ...
To tak jak z autem po programie :unknown:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupuję BMW E46”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości