BMW e46 318i ubytek płynu chłodniczego

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Dziordzio_ulani
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 5 wrz 18, 17:42
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Kołobrzeg
VIN: AY18498

#1

Post autor: Dziordzio_ulani »

Witam . od jakiegoś czasu mam problem z moją Bunią :(

Mianowicie od czasu do czasu zaświeca mi się kontrolka o niskim poziomie płynu chłodniczego . Oleju nie przybywa ani nie kopci .
Zacząłem sie przyglądać i zlokalizowałem minimalny wyciek przy króćcu obok zbiorniczka wyrównawczego .
http://e46forum.pl/images/upload/5bc621ac514354364ae83102d8df77da.jpg

Widać że jakaś "mądra głowa" użyła silikonu do uszczelnienia . Więc moje pytanie brzmi.

Czy jeśli to ruszę to jest możliwość że króciec jest ułamany/pęknięty ? I jeśli tak jedyną opcją jest wymiana całego zbiorniczka wyrównawczego ?

Proszę o pomoc :)
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#2

Post autor: Analogowy13 »

Nie koniecznie , lubi cieknąć z tego połączenia .. Zbiorniczek może być ok tylko oring w wężu już stary i nie uszczelniał jak powinien to ktoś na sylikon walną żeby stówki na nowy wąż nie tracić .. najlepsza opcja jeśli okaże się po rozebraniu że zbiorniczek ok to niestety wymiana całego węża , polecam febi ostatnio zmieniałem u siebie i jest suchutko :) Sam oring nie jest wymienny niestety , osobiście próbowałem dobierać różne a i tak skończyło się na całym wężu ..
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Dziordzio_ulani
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 5 wrz 18, 17:42
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Kołobrzeg
VIN: AY18498

#3

Post autor: Dziordzio_ulani »

Analogowy13 pisze: 5 wrz 18, 18:11 Nie koniecznie , lubi cieknąć z tego połączenia .. Zbiorniczek może być ok tylko oring w wężu już stary i nie uszczelniał jak powinien to ktoś na sylikon walną żeby stówki na nowy wąż nie tracić .. najlepsza opcja jeśli okaże się po rozebraniu że zbiorniczek ok to niestety wymiana całego węża , polecam febi ostatnio zmieniałem u siebie i jest suchutko :) Sam oring nie jest wymienny niestety , osobiście próbowałem dobierać różne a i tak skończyło się na całym wężu ..
W sumie jeśli zbiorniczek okaże się ok to wystarczy wymienić to kolanko z odpowietrznikiem w które wchodzi ten króciec ze zbiorniczka ;)
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#4

Post autor: Analogowy13 »

Wąż jest dostępny tylko w całości , nie da rady kupić samego kolanka
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

O-ring 15x3 za 40 gr. i po temacie :wink: oczywiście oczyść połączenie z silikonu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#6

Post autor: Analogowy13 »

Szczerze wątpię
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Ponieważ? :roll: to w tym febi to nie o-ring? Wymieniałem w dokładnie takim przewodzie febiego o-ring na 15x3, czyli taki jak tam był (oczywiście stary był wytarty na jakieś fi 16,5) i nic nie cieknie. Przewody nie są łączone na całkiem sztywno i pracują, stąd zużycie tego właśnie o-ringu. Temperatura układu (105 stopni) też nie pomaga, ponieważ zwykłe o-ringi, czyli taki jak siedzi w przewodzie febiego, są przewidziane do 100 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#8

Post autor: Analogowy13 »

Ponieważ jak miałem pasujący oring to w OEM wężu nie dało się go upchać na miejsce , dając troszkę mniejszy który wchodził ciekło .. Co do samego oringu to u mnie zaczęło cieknąć jak parę raz w przeciągu krótkiego czasu zdejmowałem kilka razy ten wąż , a że OEM to spłaszczył się pod wpływem lat .. ( jak bym nie dotykał to pewnie nadal by śmigał , no ale trzeba było zdjąć to się zdjęło ) Jak koledze się uda za 40 gr to gratuluję , osobiście próbując i natrafiając na tematy z bliźniaczego forum , tam też narpiew dobierali oring a potem kupowali wąż bo ciekło albo ciekło po krótkim czasie.. Pozatym jeżeli wąż ma parę lat i widać spękania czy coś to dodatkowy argument żeby go profilaktycznie przy okazji zmienić
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Ja wymieniałem akurat w świeżym febi, o-ring wszedł bez większego problemu, ale nie upieram się, że w każdym będzie tak samo :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”