BMW E46 318i przedlift

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
micheel
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 18, 23:09
BMW: Zainteresowany kupnem
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Racibórz

#1

Post autor: micheel »

Witam.
Tak od 3 miesięcy poszukuję swojej ,,idealnej,, buni :)
Plany sie zmianiały co chwilę, a tu 2.0 diesel, a tu 2.0 benzyna 150 az skonczyło sie na 1.9I 118 przedlift.
Już trochę sie naczytałem co do gamy silników i tak na prawde sam już nie wiem który jest dobry.... co forum to inna opinia, chociaż co do 1.9 118 przedlifta to czytałem większość dobrych opini, w końcu co 6 cylindrów to nie 4 :D :D

Prosze o opinie jak i wskazówki przy oględzinach i kupnie moich wybranek:
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ID6zwyXF.html
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-150km-bezwypadkowy-zarejestrowany-ID6zbfJ5.html

No i jak to z tym :lpg: opłacałoby się może jeszcze wpakować :lpg: do takiego rocznika?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Instalacja gazowa do r4 nie jest droga, więc nie widzę problemu.
Bez dekodowania vin-u widać, że jest po przekładce. Wygląda dobrze, jak przekładka zrobiona porządnie to może i warto rozważyć, ale musisz mieć świadomość, że trudniej może być go później sprzedać i każdy chciałby takie auto za 50% wartości rynkowej wersji LL.

VIN: WBAAL32020FX48821
Type code: AL32
Model: 318I (EUR)
E-F-R series: E46 4
Series: 3
Type: LIM
Steering: RL
Doors: 4
Engine: M43/T
Displacement: 1.90
Power: 87 (118 hp)
Drive: HECK
Transmission: MEC
Paint code: 372 - STAHLBLAU METALLIC
Upholstery code: N6HC - STANDARDLEDER/HE
Prod.date: 2001-07-04
S249 Multifunction f steering wheel
S255 Sports leather steering wheel
S274 BMW light alloy wheel, double spoke 53
S302 Alarm system
S411 Window lifts,electric,front/rear
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S434 Interior surface aluminium
S441 Smoker package
S470 Isofix-System
S473 Armrest front
S495 3-point belt head restr'nt,rear middle
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S550 On-board computer
S662 Radio BMW Business CD
S692 Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S785 White direction indicator lights
L812 NATIONAL VERSION GREAT BRITAIN
S832 Battery in luggage compartment
S853 Language version, English
S863 Dealer List Europe
S877 Omission of non-combined operation
S880 Operating instructions, English
S930 BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGIGK.
Bardzo duży plus, że ma go 9 lat, przydałoby się trochę szczegółów i vin, wygląda bardzo dobrze. Wyposażenie bez szału, ale sprawia dobre wrażenie. Tu jest oczywiście r6, więc cena instalacji rośnie, natomiast szybko się zwróci.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#3

Post autor: pixma »

hmm z ciekawości po czym poznałeś ze anglik ten pierwszy ?

ten drugi ładniejszy i te lusterka składane:> tylko, że od handlarza i kiedy on te zdjęcia robił, ze tak zielono tam a w kalendarzu zima.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

pixma pisze:hmm z ciekawości po czym poznałeś ze anglik ten pierwszy ?
Po nalepce z informacją o oponach i ich ciśnieniach, która jest na prawym słupku "b" a w wersji ll jest na lewym.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

ten pierwszy to wyglada jakby kazdy element blacharski byl z innego egzemplarza
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
micheel
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 18, 23:09
BMW: Zainteresowany kupnem
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Racibórz

#6

Post autor: micheel »

Dzięki za dobrą pomoc! Ale musze jeszcze poprosić o ocenienie tej beemki jak i tego silnika :

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ladne-i-sprawne-bmw-seria-3-e46-2-0-benzyna-143-km-na-alu-ID6zwBxl.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Beemka na serio na żywo wygląda jak na zdjęciach, mega zadbana i wgl fajnie sie prowadzi ją, tylko to są 4 cylindry :( I czy nie będzie mi sie ona psuła zbyt czesto, czy koszty utrzymania mnie przerosną... No i jaki spalanie, jezdze dosc ekonomicznie, ale czastem lubie sobie też troszke ,,depnąć,, :twisted: I czy opłaciłoby się może ją do :lpg: wpakować? Jaki średni koszt :lpg: ?

No i jak to w końcu jest z tym valvetronikiem???
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

Każdy na forum Ci odradzi N42 a ja Ci powiem silnik jak silnik do zwykłej cywlinej jazdy po mieście spokojnie wystarcza a i na trasie da radę moja pali około 11-13 na 100 ale to automat i tylko po mieście.

N42 ma opinię awaryjnego i jak każdy silnik BMW ma swoje bolączki lubi kapać z uszczelek i pić olej tak samo jak M54. Auta z pierwszych lat produkcji miały wadliwe napinacze rozrządu przez co były problemy z rozrządem.I jak to w BMW lubią padać różne czujniki ale czy to R6 czy R4 to jest loteria.

N42 bardzo często są zaniedbane i nie doinwestowane z racji tego że niewielu mechaników jest w stanie trafnie zdiagnozować ten silnik i ludzie pchają duże $$ w części których nie trzeba wymieniać. Musze dodać że N42 ma kilka części które są wyraźnie droższe od silników M54 czy M52 np uszczelka pokrywy zaworów czy odma lub koła Vanos które lubią przy około 250 tysiącach zaczynać klepać często jest to mylone z rozrządem. Generalnie silniki mogą przysporzyć o zawroty głowy jeśli chodzi o naprawy ale to kwestia tego co się kupiło jaki olej był lany przez poprzednich właścicieli ... Te silnik są bardzo wrażliwe na olej a jak wiadomo jak silnik zaczyna pić olej to leją jakieś minerały silniki pracują nie na tym co powinny i robi się problem.

W N42 jak masz pobór oleju to zrobisz uczelniacze zaworowe za 1500 zł i masz brak poboru oleju w R6 np musisz pierścienie wymieniać w 80% wypadków czasem tam odma pomaga ...

Generalnie przy zakupie N42 był bym ostrożny zwrócił uwagę jaki olej był lany co ile wymieniany na to czy Vanosy nie klepią i jaki jest napinacz rozrządu zamontowany bo jest spore prawdopodobieństwo że niemiec już to zrobił i temat rozrządu można odpuścić. Zwrócił bym też uwagę na układ wspomagania czy suchy (drogie przewody) I pompę Vacum czy nie puszcza ... Jeśli silnik suchy równo pracuje ładnie przyśpiesza nie ma falowania nie kopci myślę że nie ma się czego bać.
micheel
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 18, 23:09
BMW: Zainteresowany kupnem
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Racibórz

#8

Post autor: micheel »

No właśnie co do falowania obrotów... Stała ponad tydzień i przy odpaleniu dzisiaj falowały obroty :( Z miejca chciałem podziekowac sprzedającemu, ale powiedział że auto stało i to dlatego. Mysle no spoko to sie przejade no i jak sie juz silnik zagrzał obroty staneły w miejscu a silnik ładnie cicho pracował :D Jak sprawdzić czy te koła Vanos nie zaczną mi stukać za jakieś 10tys km?? Na liczniku mam 141 tys, a przy sprowadzeniu było 106. Auto 3 lata w kraju...
No i pompe Vacum jak sprawdzić? A co do ładnego przyspieszania to właśnie szału nie ma, niby pod maską 2.0 143, ale no jakos to nie jest to.

Czy jak podepnę pod komputer i pojada na stacje diagnostyczną to mechanicy są w stanie mi powiedzieć czy wszystkie pompy, rozrząd, koła i wszystko jest w porządku?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

Jak falowały ja bym się tym lepiej zainteresował bo przyczyn może być dużo ogólnie nie powinny falować moja stoi 5-6 dni nie ma falowania żadnego i na ... I po tygodniowym postoju moim zdaniem nie powinny flaować . Vanosy po prostu słychać i raczej bez rozebrania ich nie sprawdzisz ewentualnie kompem można sprawdzić pracę każdego koła i na słuch ocenić czy klepią podczas testu. Pompe Vacum sprawdzisz po zdemontowaniu obudowy filtra kabiny i starczy dobrze ręką zmacać czy nie ma mokro. Jak dobry kumaty mechanik z odpowiednim sprzętem myślę że jest w stanie to sprawdzić ale na stacji diagnostycznej jeszcze nie widziałem takiego w lublinie ^^ a kilka zwiedziłem ^^Przebieg 100% autentyk ?? Bo coś mi się tu nie podoba
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Listwy zewnętrzne malowane w kolor nigdy mi nie podchodziły i ten egzemplarz mnie w tym utwierdza. Podejrzewam, że będziesz prędzej czy później żałował kupna auta z tym silnikiem. Szczególnie jak sam nie będziesz sporo robił przy aucie, mało który mechanik wie z czym to się je.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”