BMW BUSINESS CD WYPROWADZENIE AUX DIY
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 533
- Rejestracja: 26 cze 14, 22:54
- BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: AY01889
- Lokalizacja: WM *****
W tym poradniku opiszę jak krok po kroku wyprowadzić AUX z radia BUSINESS CD.
Na początku warto sprawdzić datę produkcji oraz soft radia, robimy to tak:
wyłączamy radio, włączamy ponownie i przytrzymujemy przycisk "m" przez około 10 sekund. Ukaże nam się numer seryjny radia, ale musimy znaleść SV czyli Software version w tym celu klikamy + lub - i szukamy SV
Wygląda to mniej więcej tak:
Jeśli mamy radio po roku 2003, i lub z softem powyżej 430 (informacje z internetu więc nie jestem pewny w 100%) to powinno działać. Radia z wcześniejszego rocznika nie mają aktywowanej funkcji AUX.
Wiemy już że nasze radio obsługuje aux, więc przechodzimy do pracy.
Potrzebujemy:
-Kabel Jack 3.5mm (nadaje się od słuchawek byle by nie od chińskich, bo one mają tak cienkie przewody w środku że nie warto się w to pakować bo zaraz się urwą/ułamią i robota na marne.)
-2X kondensatory foliowe 0.22 uf
-1x opornik 300KOMH (ja zamiennie zastosowałem 330K OHM i działa bez problemu)
-lutownica i trochę cyny
-rurki termokurczliwe lub izolacja
-Kostka którą wpinamy do radia (możemy wykorzystać złącza power, reset od komputera lub taśmę IDE do dysków i napędów)
Obcinamy kabel Jack i zdejmujemy otulinę z przewodu, powinny być 2 kable w izolacji oraz jeden luzem jako spleciony przewód.
Kable w izolacji to kanał lewy i prawy, a kabel luzem to masa.
Do masy możemy już dolutować dodatkowy kabel do wtyczki który podłączamy do pinu numer 4 w radiu.
Do przewodów kanału lewego i prawego lutujemy kondensatory o pomiędzy nimi wlutowujemy opornik.
Wygląda to dokładnie tak:
Dwa przewody do których lutowaliśmy oporniki przedłużamy dodatkowym kablem (długość wedle uznania) i wpinamy w piny 8,9 , nie ma różnicy który kabel do którego pinu, byle by była masa do pinu 4 i kanały na 8,9.
Gotową kostkę wpinamy w 10 pinowe gniazdo zmieniarki z prawej strony:
Kabel można przeciągnąć w dowolne miejsce, ja wykorzystałem schowekna okulary. Po wyjęciu schowka widać 2 otwory na górze przez które można przeciągnąć kabel i go tam schować
To tyle, pominąłem demontaż radia bo można to znaleźć na youtube.
Na koniec oczywiście musi być ocena
Jak dla mnie jakość całkiem dobra, nie szumi nie przerywa itp.
Duży plus jest tego że można ściągnąć equalizer na androida i wtedy sobie idealnie wyregulować. Radio gra duzo lepiej i chyba wykorzystałem już w 100% seryjne nagłośnienie
Polecam!!
Przed lutowaniem nie zapomnijcie nałożyć rurki termokurczliwe, a po oczywiście izolacja ewentualnie
Jak wszystko poszło dobrze to po naciśnięciu przycisku "Mode" pokaże się taki oto piękny widok
Na początku warto sprawdzić datę produkcji oraz soft radia, robimy to tak:
wyłączamy radio, włączamy ponownie i przytrzymujemy przycisk "m" przez około 10 sekund. Ukaże nam się numer seryjny radia, ale musimy znaleść SV czyli Software version w tym celu klikamy + lub - i szukamy SV
Wygląda to mniej więcej tak:
Jeśli mamy radio po roku 2003, i lub z softem powyżej 430 (informacje z internetu więc nie jestem pewny w 100%) to powinno działać. Radia z wcześniejszego rocznika nie mają aktywowanej funkcji AUX.
Wiemy już że nasze radio obsługuje aux, więc przechodzimy do pracy.
Potrzebujemy:
-Kabel Jack 3.5mm (nadaje się od słuchawek byle by nie od chińskich, bo one mają tak cienkie przewody w środku że nie warto się w to pakować bo zaraz się urwą/ułamią i robota na marne.)
-2X kondensatory foliowe 0.22 uf
-1x opornik 300KOMH (ja zamiennie zastosowałem 330K OHM i działa bez problemu)
-lutownica i trochę cyny
-rurki termokurczliwe lub izolacja
-Kostka którą wpinamy do radia (możemy wykorzystać złącza power, reset od komputera lub taśmę IDE do dysków i napędów)
Obcinamy kabel Jack i zdejmujemy otulinę z przewodu, powinny być 2 kable w izolacji oraz jeden luzem jako spleciony przewód.
Kable w izolacji to kanał lewy i prawy, a kabel luzem to masa.
Do masy możemy już dolutować dodatkowy kabel do wtyczki który podłączamy do pinu numer 4 w radiu.
Do przewodów kanału lewego i prawego lutujemy kondensatory o pomiędzy nimi wlutowujemy opornik.
Wygląda to dokładnie tak:
Dwa przewody do których lutowaliśmy oporniki przedłużamy dodatkowym kablem (długość wedle uznania) i wpinamy w piny 8,9 , nie ma różnicy który kabel do którego pinu, byle by była masa do pinu 4 i kanały na 8,9.
Gotową kostkę wpinamy w 10 pinowe gniazdo zmieniarki z prawej strony:
Kabel można przeciągnąć w dowolne miejsce, ja wykorzystałem schowekna okulary. Po wyjęciu schowka widać 2 otwory na górze przez które można przeciągnąć kabel i go tam schować
To tyle, pominąłem demontaż radia bo można to znaleźć na youtube.
Na koniec oczywiście musi być ocena
Jak dla mnie jakość całkiem dobra, nie szumi nie przerywa itp.
Duży plus jest tego że można ściągnąć equalizer na androida i wtedy sobie idealnie wyregulować. Radio gra duzo lepiej i chyba wykorzystałem już w 100% seryjne nagłośnienie
Polecam!!
Przed lutowaniem nie zapomnijcie nałożyć rurki termokurczliwe, a po oczywiście izolacja ewentualnie
Jak wszystko poszło dobrze to po naciśnięciu przycisku "Mode" pokaże się taki oto piękny widok
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
fajny poradnik. Dzięki Zamykam zanim zrobi się tu tłoczno od pytań "a czy u mnie sie da?"
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- Badboy-PL
- Bywalec forum
- Posty: 106
- Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
- BMW: BMW E46 318I
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Bergen op zoom Holandia
Ja wstawilem dwa kondensatory o pojemnosci 47yf i odziwo lepiej gra niz na 0.22Gixer010 pisze:W tym poradniku opiszę jak krok po kroku wyprowadzić AUX z radia BUSINESS CD.
Na początku warto sprawdzić datę produkcji oraz soft radia, robimy to tak:
wyłączamy radio, włączamy ponownie i przytrzymujemy przycisk "m" przez około 10 sekund. Ukaże nam się numer seryjny radia, ale musimy znaleść SV czyli Software version w tym celu klikamy + lub - i szukamy SV
Wygląda to mniej więcej tak:
Jeśli mamy radio po roku 2003, i lub z softem powyżej 430 (informacje z internetu więc nie jestem pewny w 100%) to powinno działać. Radia z wcześniejszego rocznika nie mają aktywowanej funkcji AUX.
Wiemy już że nasze radio obsługuje aux, więc przechodzimy do pracy.
Potrzebujemy:
-Kabel Jack 3.5mm (nadaje się od słuchawek byle by nie od chińskich, bo one mają tak cienkie przewody w środku że nie warto się w to pakować bo zaraz się urwą/ułamią i robota na marne.)
-2X kondensatory foliowe 0.22 uf
-1x opornik 300KOMH (ja zamiennie zastosowałem 330K OHM i działa bez problemu)
-lutownica i trochę cyny
-rurki termokurczliwe lub izolacja
-Kostka którą wpinamy do radia (możemy wykorzystać złącza power, reset od komputera lub taśmę IDE do dysków i napędów)
Obcinamy kabel Jack i zdejmujemy otulinę z przewodu, powinny być 2 kable w izolacji oraz jeden luzem jako spleciony przewód.
Kable w izolacji to kanał lewy i prawy, a kabel luzem to masa.
Do masy możemy już dolutować dodatkowy kabel do wtyczki który podłączamy do pinu numer 4 w radiu.
Do przewodów kanału lewego i prawego lutujemy kondensatory o pomiędzy nimi wlutowujemy opornik.
Wygląda to dokładnie tak:
Dwa przewody do których lutowaliśmy oporniki przedłużamy dodatkowym kablem (długość wedle uznania) i wpinamy w piny 8,9 , nie ma różnicy który kabel do którego pinu, byle by była masa do pinu 4 i kanały na 8,9.
Gotową kostkę wpinamy w 10 pinowe gniazdo zmieniarki z prawej strony:
Kabel można przeciągnąć w dowolne miejsce, ja wykorzystałem schowekna okulary. Po wyjęciu schowka widać 2 otwory na górze przez które można przeciągnąć kabel i go tam schować
To tyle, pominąłem demontaż radia bo można to znaleźć na youtube.
Na koniec oczywiście musi być ocena
Jak dla mnie jakość całkiem dobra, nie szumi nie przerywa itp.
Duży plus jest tego że można ściągnąć equalizer na androida i wtedy sobie idealnie wyregulować. Radio gra duzo lepiej i chyba wykorzystałem już w 100% seryjne nagłośnienie
Polecam!!
Przed lutowaniem nie zapomnijcie nałożyć rurki termokurczliwe, a po oczywiście izolacja ewentualnie
Jak wszystko poszło dobrze to po naciśnięciu przycisku "Mode" pokaże się taki oto piękny widok
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 2421 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 2426 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BuuumerE46
-
- 2 Odpowiedzi
- 1442 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dezmont
-
- 1 Odpowiedzi
- 1613 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 1 Odpowiedzi
- 1411 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 1 Odpowiedzi
- 661 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bayou325
-
- 16 Odpowiedzi
- 7471 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Workaholic
-
- 0 Odpowiedzi
- 1620 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Paweł_Lewak
-
- 5 Odpowiedzi
- 1413 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: koziol992
-
- 3 Odpowiedzi
- 1626 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bodzio_320