BMW 318i 2002 Zamiana poduszki w kierownicy

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#21

Post autor: zibi_j1 »

Nie wywali. Naboje są połączone taśmą poduszek. Sygnał pójdzie na oba naboje i wywalą jeden po drugim. Podłączyłem kilkanaście tych kierownic i wiem o czym mówię... Miałeś to w rękach kuedyś czy tak tylko teoretyzujesz?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#22

Post autor: wandii »

Czyli Twoim zdaniem do poduszki w e46 po lifcie idą tylko 2 przewody i odpalają one oba naboje tak? Możesz mi powiedzieć co decyduje o kolejności wystrzału?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#23

Post autor: zibi_j1 »

Moge. Ładunki.
To takjak byś twierdził, że jak ktoś zamontuje ringi to jeden mu nie będzie świecił bo żarówka pozycji jest jedna a ringi dwa.
Z czujnika zderzenia idzie jeden sygnał bo jest jeden dzwon. Dochodzi do taśmy kierownicy i dalej leci do poduszki. Wzbudza ładunek i bum. W dwustrzałowej kabelek rozgałęzia się. Naboje wybuchają w tak minimalnych odstępach czasu że opóźnienie może być tylko na ładunkach.
Impuls dotrze do obu naboi.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#24

Post autor: wandii »

No to współczuje mieć wypadek ludziom którym podłączyłeś pół poduszki powietrznej.

Tak jak pisałem wcześniej, przed liftem jest system AIRBAG MRS 2 w którym poduszka kierowcy ma tylko 1 nabój, a ze sterownika ( nie z czujnika zderzeń :wink: ) do kierownicy idą 2 przewody aktywujące własne ten nabój.
Po pierwszym lifcie, razem ze zmianą m.in. klamek, silników i kierownicy zmienił się też system AIRBAG na MRS 3 w którym poduszka kierownicy ma już 2 naboje.
Ze sterownika MRS 3 wychodzą już 4 ODDZIELNE przewody idące do kierownicy, 2 do naboju nr 1 i kolejne 2 do naboju nr 2.
To sterownik odpowiada za kolejność wystrzałów, nie poduszka! To jakbyś twierdził, że światła drogowe i mijania są na jednym kablu :lol:
Poniżej rozpiska pinów sterownika MRS 2 ( PIN 10, 11 odpowiadają za poduszkę kierownicy)
http://bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E46_PA12A.htm

oraz sterownika MRS 3 (PIN 10, 11 odpowiadają za 1 nabój, DODATKOWO PIN 26, 27 odpowiadają za 2 nabój)
http://bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E46_PA12B.htm

Tutaj schemat elektryczny zwijaka kierownicy w którym sterownik oznaczony jest jako A12, poduszka oznaczona jest jako G5

Wyżej dla poduszki 1 nabojowej (na schemacie pin 3, 4 odpowiadają za 1 nabój)
Niżej dla poduszki 2 nabojowej (na schemacie pin 1, 2 odpowiadają za 1 nabój DODATKOWO pin 3, 4 odpowiadają za 2 nabój)
Obrazek
Obrazek

Więc kolego praktyku, oprócz wpinania kostek i dokręcania śrubek trzeba mieć też trochę wiedzy, schematy są ogólnodostępne dla każdego np. na stronie http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/us/

Następnym razem zanim zrobisz coś czego fabryka nie przewidziała dowiedź się najpierw jak to działa zamiast wymyślać własne teorie, bo zrobisz w końcu komuś krzywdę :fool:
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#25

Post autor: zibi_j1 »

Masz racje. Wyjaśniłeś to bardzo skrupulatnie. Szacun.
Jednak co do samej poduchy uważasz że jest niebezpieczna? Owszem kolnierz nie wystrzeli ale sam jasiek wywali identycznie jak w przedlifcie.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#26

Post autor: wandii »

Według WDS w zależności od siły i kierunku uderzenia wystrzela 1 lub 2 naboje z wyliczonym opóźnieniem, jeśli podłączysz tylko 1 to wystrzeli słabo lub wcale, zależnie czy podłączysz stage 1 czy stage 2
Only stage 1 of the front airbag or stage 1 and stage 2 are triggered depending on the detected intensity of the impact. A variable delay time that is also calculated on the basis of the acceleration values is set between ignition of both airbag stages.
http://bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/SCM1198FB-001651000.htm

Poza tym często przy podłączeniu tylko 1 naboju jest błąd i nic nie strzeli
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#27

Post autor: pawlo2404 »

Tak myślałem ,że te kombinacje kierownic jedno i dwu nabojowej to pić na wodę .Nie jest to takie wyjmę wlożę drugą i już cacy ,gratuluje dokładnego opisu co i jak na pewno się przyda. :good:
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#28

Post autor: zibi_j1 »

Musze porównać taśmy lift i przex liftale wychodzi ze s1 jest podłączony. Błędu nie ma. Nigdy. Na tyle kietownic jeden jedyny u Dawida ale tam jest coś nie tak...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#29

Post autor: GUMMISS »

Jak jest błąd to nie oznacza że żadna poduszka nie wystrzeli. Błąd oznacza to, ze w ukladzie srs coś nie zgłosiło swojej gotowości do działania. To co działa poprawnie, wystrzeli.

Wyobrażasz sobie sytuacje gdzie auto dostaje strzał z boku, wywalaja kurtyny i napinacza pasów, potem uderza przodem w drzewo i co? Nie ,moze byc tak że nie wystrzela poduszki czołowe bo jest błąd poduszek bocznych i sidesensor. Zawsze wystrzeli to co jest podłączone i sprawne, a poduszka która pokazuje błąd, a jest sprawna to juz inna kwestia, może nie wystrzelić.

Jak będzie błąd maty to wszystko wywali, obojętnie czy jest pasażer, czy nie. Jak Zibi podłączył sobie obydwa naboje pod jeden zapłon to wywla obydwa wrazie dzwonu.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#30

Post autor: zibi_j1 »

Akurat ja mam polifta ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Wnętrze”