BMW 318i 2002 Zamiana poduszki w kierownicy
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
- zibi_j1
- Weteran
- Posty: 5984
- Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Re: BMW 318i 2002 Zamiana poduszki w kierownicy
Nie wywali. Naboje są połączone taśmą poduszek. Sygnał pójdzie na oba naboje i wywalą jeden po drugim. Podłączyłem kilkanaście tych kierownic i wiem o czym mówię... Miałeś to w rękach kuedyś czy tak tylko teoretyzujesz?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie
)
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;


http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Bywalec forum
- Posty: 931
- Rejestracja: 23/07/2011, 15:29
- BMW: e60 e92
- Rok produkcji: 2009
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ciechanow
- Kontakt:
Czyli Twoim zdaniem do poduszki w e46 po lifcie idą tylko 2 przewody i odpalają one oba naboje tak? Możesz mi powiedzieć co decyduje o kolejności wystrzału?
- zibi_j1
- Weteran
- Posty: 5984
- Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Moge. Ładunki.
To takjak byś twierdził, że jak ktoś zamontuje ringi to jeden mu nie będzie świecił bo żarówka pozycji jest jedna a ringi dwa.
Z czujnika zderzenia idzie jeden sygnał bo jest jeden dzwon. Dochodzi do taśmy kierownicy i dalej leci do poduszki. Wzbudza ładunek i bum. W dwustrzałowej kabelek rozgałęzia się. Naboje wybuchają w tak minimalnych odstępach czasu że opóźnienie może być tylko na ładunkach.
Impuls dotrze do obu naboi.
To takjak byś twierdził, że jak ktoś zamontuje ringi to jeden mu nie będzie świecił bo żarówka pozycji jest jedna a ringi dwa.
Z czujnika zderzenia idzie jeden sygnał bo jest jeden dzwon. Dochodzi do taśmy kierownicy i dalej leci do poduszki. Wzbudza ładunek i bum. W dwustrzałowej kabelek rozgałęzia się. Naboje wybuchają w tak minimalnych odstępach czasu że opóźnienie może być tylko na ładunkach.
Impuls dotrze do obu naboi.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie
)
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;


http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Bywalec forum
- Posty: 931
- Rejestracja: 23/07/2011, 15:29
- BMW: e60 e92
- Rok produkcji: 2009
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ciechanow
- Kontakt:
No to współczuje mieć wypadek ludziom którym podłączyłeś pół poduszki powietrznej.
Tak jak pisałem wcześniej, przed liftem jest system AIRBAG MRS 2 w którym poduszka kierowcy ma tylko 1 nabój, a ze sterownika ( nie z czujnika zderzeń
) do kierownicy idą 2 przewody aktywujące własne ten nabój.
Po pierwszym lifcie, razem ze zmianą m.in. klamek, silników i kierownicy zmienił się też system AIRBAG na MRS 3 w którym poduszka kierownicy ma już 2 naboje.
Ze sterownika MRS 3 wychodzą już 4 ODDZIELNE przewody idące do kierownicy, 2 do naboju nr 1 i kolejne 2 do naboju nr 2.
To sterownik odpowiada za kolejność wystrzałów, nie poduszka! To jakbyś twierdził, że światła drogowe i mijania są na jednym kablu
Poniżej rozpiska pinów sterownika MRS 2 ( PIN 10, 11 odpowiadają za poduszkę kierownicy)
http://bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E46_PA12A.htm
oraz sterownika MRS 3 (PIN 10, 11 odpowiadają za 1 nabój, DODATKOWO PIN 26, 27 odpowiadają za 2 nabój)
http://bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E46_PA12B.htm
Tutaj schemat elektryczny zwijaka kierownicy w którym sterownik oznaczony jest jako A12, poduszka oznaczona jest jako G5
Wyżej dla poduszki 1 nabojowej (na schemacie pin 3, 4 odpowiadają za 1 nabój)
Niżej dla poduszki 2 nabojowej (na schemacie pin 1, 2 odpowiadają za 1 nabój DODATKOWO pin 3, 4 odpowiadają za 2 nabój)


Więc kolego praktyku, oprócz wpinania kostek i dokręcania śrubek trzeba mieć też trochę wiedzy, schematy są ogólnodostępne dla każdego np. na stronie http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/us/
Następnym razem zanim zrobisz coś czego fabryka nie przewidziała dowiedź się najpierw jak to działa zamiast wymyślać własne teorie, bo zrobisz w końcu komuś krzywdę
Tak jak pisałem wcześniej, przed liftem jest system AIRBAG MRS 2 w którym poduszka kierowcy ma tylko 1 nabój, a ze sterownika ( nie z czujnika zderzeń

Po pierwszym lifcie, razem ze zmianą m.in. klamek, silników i kierownicy zmienił się też system AIRBAG na MRS 3 w którym poduszka kierownicy ma już 2 naboje.
Ze sterownika MRS 3 wychodzą już 4 ODDZIELNE przewody idące do kierownicy, 2 do naboju nr 1 i kolejne 2 do naboju nr 2.
To sterownik odpowiada za kolejność wystrzałów, nie poduszka! To jakbyś twierdził, że światła drogowe i mijania są na jednym kablu

Poniżej rozpiska pinów sterownika MRS 2 ( PIN 10, 11 odpowiadają za poduszkę kierownicy)
http://bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E46_PA12A.htm
oraz sterownika MRS 3 (PIN 10, 11 odpowiadają za 1 nabój, DODATKOWO PIN 26, 27 odpowiadają za 2 nabój)
http://bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E46_PA12B.htm
Tutaj schemat elektryczny zwijaka kierownicy w którym sterownik oznaczony jest jako A12, poduszka oznaczona jest jako G5
Wyżej dla poduszki 1 nabojowej (na schemacie pin 3, 4 odpowiadają za 1 nabój)
Niżej dla poduszki 2 nabojowej (na schemacie pin 1, 2 odpowiadają za 1 nabój DODATKOWO pin 3, 4 odpowiadają za 2 nabój)


Więc kolego praktyku, oprócz wpinania kostek i dokręcania śrubek trzeba mieć też trochę wiedzy, schematy są ogólnodostępne dla każdego np. na stronie http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/us/
Następnym razem zanim zrobisz coś czego fabryka nie przewidziała dowiedź się najpierw jak to działa zamiast wymyślać własne teorie, bo zrobisz w końcu komuś krzywdę

- zibi_j1
- Weteran
- Posty: 5984
- Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Masz racje. Wyjaśniłeś to bardzo skrupulatnie. Szacun.
Jednak co do samej poduchy uważasz że jest niebezpieczna? Owszem kolnierz nie wystrzeli ale sam jasiek wywali identycznie jak w przedlifcie.
Jednak co do samej poduchy uważasz że jest niebezpieczna? Owszem kolnierz nie wystrzeli ale sam jasiek wywali identycznie jak w przedlifcie.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie
)
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;


http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Bywalec forum
- Posty: 931
- Rejestracja: 23/07/2011, 15:29
- BMW: e60 e92
- Rok produkcji: 2009
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ciechanow
- Kontakt:
Według WDS w zależności od siły i kierunku uderzenia wystrzela 1 lub 2 naboje z wyliczonym opóźnieniem, jeśli podłączysz tylko 1 to wystrzeli słabo lub wcale, zależnie czy podłączysz stage 1 czy stage 2
Poza tym często przy podłączeniu tylko 1 naboju jest błąd i nic nie strzeli
http://bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/SCM1198FB-001651000.htmOnly stage 1 of the front airbag or stage 1 and stage 2 are triggered depending on the detected intensity of the impact. A variable delay time that is also calculated on the basis of the acceleration values is set between ignition of both airbag stages.
Poza tym często przy podłączeniu tylko 1 naboju jest błąd i nic nie strzeli
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1470
- Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
- Kontakt:
Tak myślałem ,że te kombinacje kierownic jedno i dwu nabojowej to pić na wodę .Nie jest to takie wyjmę wlożę drugą i już cacy ,gratuluje dokładnego opisu co i jak na pewno się przyda. 

- zibi_j1
- Weteran
- Posty: 5984
- Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Musze porównać taśmy lift i przex liftale wychodzi ze s1 jest podłączony. Błędu nie ma. Nigdy. Na tyle kietownic jeden jedyny u Dawida ale tam jest coś nie tak...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie
)
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;


http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 3867
- Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
- BMW: 320d/524td
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Gadu-Gadu: 3231748
- Tlen: potrzebny codziennie do życia
- VIN: ke68470
- Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
- Kontakt:
Jak jest błąd to nie oznacza że żadna poduszka nie wystrzeli. Błąd oznacza to, ze w ukladzie srs coś nie zgłosiło swojej gotowości do działania. To co działa poprawnie, wystrzeli.
Wyobrażasz sobie sytuacje gdzie auto dostaje strzał z boku, wywalaja kurtyny i napinacza pasów, potem uderza przodem w drzewo i co? Nie ,moze byc tak że nie wystrzela poduszki czołowe bo jest błąd poduszek bocznych i sidesensor. Zawsze wystrzeli to co jest podłączone i sprawne, a poduszka która pokazuje błąd, a jest sprawna to juz inna kwestia, może nie wystrzelić.
Jak będzie błąd maty to wszystko wywali, obojętnie czy jest pasażer, czy nie. Jak Zibi podłączył sobie obydwa naboje pod jeden zapłon to wywla obydwa wrazie dzwonu.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wyobrażasz sobie sytuacje gdzie auto dostaje strzał z boku, wywalaja kurtyny i napinacza pasów, potem uderza przodem w drzewo i co? Nie ,moze byc tak że nie wystrzela poduszki czołowe bo jest błąd poduszek bocznych i sidesensor. Zawsze wystrzeli to co jest podłączone i sprawne, a poduszka która pokazuje błąd, a jest sprawna to juz inna kwestia, może nie wystrzelić.
Jak będzie błąd maty to wszystko wywali, obojętnie czy jest pasażer, czy nie. Jak Zibi podłączył sobie obydwa naboje pod jeden zapłon to wywla obydwa wrazie dzwonu.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią 
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać


Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać


- zibi_j1
- Weteran
- Posty: 5984
- Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Akurat ja mam polifta 

BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie
)
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;


http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość