Bmw 316i nadmierne dymienie+ pytanie

mokrykabanos
Posty: 4
Rejestracja: 11/10/2017, 20:33
BMW: E46 1.9 316i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

Bmw 316i nadmierne dymienie+ pytanie

Postautor: mokrykabanos » 11/10/2017, 20:36

Witam,od niedawna jestem posiadaczem bmw e46 sedan 1.9 105km(316i).Przy kupnie samochod strasznie dymil.Okazalo sie ze tester wykryl walnieta uszczelke pod glowica.Zostala wymieniona wraz z uszczelkami kolo rozrzadu,pokrywami zaworow ,wyczyszczony caly silnik jak sie da,gniazda zaworowe,przepustnica itp.Wspomne jeszcze ze wczesniej wymienilem swiece na nowe oraz plyn chlodniczy.Po odbiorze autka dalej to samo,dymi dymi i dymi.Z informacji jakie moge podac odnosnie dymienia beda takie ze najczesciej dzieje sie tak na swiatlach czyli na wolnych obrotach a w jezdzie raczej nie zauwazylem(czasem jest tak ze nie bedzie wgl dymilo 20 min po czym znowu to samo )Zrobilem 100 km narazie autkiem po wymianie uszczelki i ani plyn ani olej nie ucieka nic sie nie grzeje autko ladnie chodzi cichutko wszystko gicik tylko te dymienie.Dodam jeszcze ze glowica byla oddana do sprawdzenia i jest w okej stanie.Moze mial ktos tak podobnie i wie gdzie szukac problemu. (dodam na koniec ze mam odczucie zwiekszonego spalania samochodziku ale nie jest to pewne,wiec moze mi sie wydawac musialbym to sprwadzic dokladniej)

Ps.Mam jeszcze 2 pytanka zeby nie zakladac nowego tematu:)
1.Czy po wymianie uszczelki po jakims czasie trzeba dociagac sruby glowicy?Jak zapytalem o tym mechanika twierdzi ze nie ma takiej potrzeby(ze jak wszystko ladnie najdzie poprzykreca pyk pyk i jest cacy )
2.Jakie polecacie filtry(paliwa,powietrza oleju i pylkowy) ? bede na wymianie a chce kupic cos okej w miare rozsadnej cenie (super by bylo jakbbyscie podlinkowali)
No to coz jak ktos dotrwal do konca to dziekuje bardzo za zainteresowanie i pozdrawiam!:)


Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 19/05/2016, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica
Kontakt:

Postautor: Tomos » 11/10/2017, 21:11

Witaj,
po pierwsze, pierwszy post w dziale przywitania się.

Musisz skonkretyzować dymienie - na szaro/siwo/niebiesko? Ubywa Ci oleju w sensie spalania?
Przy naprawie UPG i głowicy, wymienili Ci uszczelniacze zaworowe/zawory/dotarli gniazda zaworowe? Masz fakturę z czynnościami przy głowicy? Śrub raczej się nie odciąga, tylko dokręca z odpowiednim momentem i powinno siedzieć.

Co do filtrów, ja polecam polskiego Filtrona. Cena=jakość nie do pobicia, a nawet w niektórych markach leci na pierwszy montaż. Linki sam sobie znajdź jako zadania domowe.

mokrykabanos
Posty: 4
Rejestracja: 11/10/2017, 20:33
BMW: E46 1.9 316i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

Postautor: mokrykabanos » 11/10/2017, 21:48

no uszczelniaczy raczej nie wymienial gniazd tez nie docieral a co do faktur zlecilem to sprawdzonemu mechanikowi dlatego zakladam ze wszystko bylo robione cacy (wiadomo istnieje inna mozliwosc ludzie sa przerozni) a co do koloru dymu to jest on bialy/siwy i mowie wystepuje raczej na wolnych obrotach gdy np stane sobie na swiatlach to jest ciekawe

Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 19/05/2016, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica
Kontakt:

Postautor: Tomos » 11/10/2017, 23:08

No to masz odpowiedź na swoje pytanie co do dymu w pierwszym swoim zdaniu. ZAWSZE gdy się wymienia UPG trzeba sprawdzić szczelność głowicy, sprawdzić gniazda zaworowe i wymienić uszczelniacze zaworowe. Poczytaj sobie o objawach zużytych uszczelniaczy i odpowiedz sobie na pytanie czemu nie zostały wymienione jeśli była ku temu okazja. Teraz będziesz to robił drugi raz. Można bez ściągania głowicy.

Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 409
Rejestracja: 29/11/2012, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Gadu-Gadu: 2450261
Kontakt:

Postautor: Grzechu16 » 11/10/2017, 23:13

Jest teraz coraz chłodniej na polu, wilgotno, może stąd to kopcenie? Czy przy zużytych uszczelniaczach nie powinien być ciemniejszy dym? Pytanie czy samochód pobiera olej? Co do firmy filtrów ja osobiście biorę co się nawinie w dobrej cenie - chyba właśnie filtron przeważnie jest dosyć tani. Nie wiem czy jest duża różnica w papierowym filtrze za 10 a za 30zł, ważne żeby regularnie wymieniać. Kup najlepiej na allegro bo zazwyczaj z przesyłką wychodzi taniej niż w lokalnym sklepie.


pixma
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 20/06/2017, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin
Kontakt:

Postautor: pixma » 11/10/2017, 23:34

Napewno oleju nic nie ubywa ? Uruchom zimny silnik i niech pochodzi z 10 minut a potem wcisnij mocniej gaz tj.przegazuj go. Zadymi jak komarek to uszczelki tak u mnie bylo.

mokrykabanos
Posty: 4
Rejestracja: 11/10/2017, 20:33
BMW: E46 1.9 316i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

Postautor: mokrykabanos » 12/10/2017, 8:55

No cholera jezdzilem z je**bnieta uszczelka i juz z zalozona nowa i ani grama oleju nie poszlo jak patrze a nie byl wymieniany ani dolewany ehh ;co do dymienia to nie jest tak ze przy dodawaniu gazu tez by dymilo ? co do temperatur panujacych na polu tak jak wspomnialem wczesniej ptzy 16 stopniach gdy kupilem auto nawet 20 bylo niekiedy tez dymilo tak samo tylko myslalem wtedy ze to sprawka uszczelki tylko.Co myslicie o zrobieniu kompresji? dowiem sie wtedy cos wiecej czy czeka mnie niestety wymiana uszczelniaczy zaworowych ?(ile wgl takie cos kosztuje 1 raz bd robil ) a noi faktycznie idzie wymienic te uszczelniacze bez sciagania glowicy ? najbardziej sie obawiam ze to moga byc pierscienie.Dziekuje panowie wgl za zainteresowanie !

pixma
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 20/06/2017, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin
Kontakt:

Postautor: pixma » 12/10/2017, 11:01

jak uszczelniacze to by olej spalał...wiec ubywałoby go. - tak można wymienić bez zdejmowania głowicy.

ja bym spytał mechanika co uszczelkę pod głowica robił . /mogł odrazu wymienic uszczelki/- czemu nadal autko dymi skoro mocno dymi to cos spalac musi...pieniądze za usługę wziął przecież i to pewnie nie małe.

Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 19/05/2016, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica
Kontakt:

Postautor: Tomos » 12/10/2017, 19:45

Dla mnie to bezsensu wymieniać uszczelkę pod głowicą i nawet nie zrobić nic z głowicą... głupota totalna. Bez zdejmowania się da wymienić uszczelniacze, koszt ok 200-300zł + uszczelniacze. Kompresja nie ma nic wspólnego ze spalaniem oleju.

Zostaw go 10 min na luzie, potem depnij mocno w gaz i zobacz czy puści dymka, jak tak, to masz uszczelniacze do wymiany, UPG nie ma nic wspólnego do palenia oleju.

PS. Używaj interpunkcji bo ciężko się czyta co masz na myśli :)



Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości