Błąd silnika, przepływomierz, nieszczelność dolotu, nowy soft

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3209
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Błąd silnika, przepływomierz, nieszczelność dolotu, nowy soft

Post autor: maniek21112 » 12/09/2018, 11:38

Nagraj te wskazania i będziemy oceniać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 11/09/2018, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455
Kontakt:

Post autor: Areckki1985 » 13/09/2018, 16:38

Cześć Wam.

Temat jest do zamknięcia. Udało mi się ogarnąć używany oryginał po taniości i wszystko działa OK.

Tak więc jak ten padnie, to będę wiedział, żeby w przyszłości brać tylko VDO albo Ori.

Dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3209
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 13/09/2018, 16:42

Ciekawe ile pozornie oszczędnych skusi się jeszcze na delphi :wink: dobrze, że ogarnięte :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 11/09/2018, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455
Kontakt:

Post autor: Areckki1985 » 08/10/2018, 11:56

Cześć Wam ponownie.

Tak jak wcześniej pisałem, załatwiłem sobie uzywany oryginalny przepływomierz.

Wydawało się, że wszystko jest OK.

Po kilkunastu dniach jazdy dochodzę jednak do wniosku, że to tylko pozorna poprawa.

Dlatego też sprawdziłem błędy na komputerze.

Czy może ktoś pomóc w ich diagnozie.

Będę wielce zobowiązany za pomoc oraz za ponowne "otwarcie" tematu.

Poniżej szczegóły z bloku "MOTOR". Niestety po niemiecku. Tylko taką inpe mam.


Fehlereintrag : 1 Fehlerort : 0x0008: Luftmassenmesser Fehlerhäufigkeit: 42 Logistikzähler : 37

Fehler 1. mal aufgetreten bei:
N_32 - 1248.00 rpm
THR - 18.77 Grad TPS
ISAPWM_ISA 57.42 %
VMAF 0.00 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 37.10 h
--- KS--> Masse o. Unterbrechung --- ---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer
Fehler Fehlercode: 08 B2 2A 25 27 18 93 00 9E F0

Fehlereintrag : 2 Fehlerort : 0x0044: Tankentlueftungsventil Fehlerhäufigkeit: 73 Logistikzähler : 39

Fehler 1. mal aufgetreten bei:
N_32 2080.00 rpm
MAF 114.39 mg/stk
TCO 97.50 Grad C
CPPWM 5.86 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 37.00 h
--- --- Unterbrechung ---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer
Fehler Fehlercode: 44 B4 49 27 41 15 C2 0F 9E F1

Fehlereintrag : 3 Fehlerort : 0x00BC: Lambdasondenheizung Vor-KAT-Sonde 1 Fehlerhäufigkeit: 12 Logistikzähler : 33

Fehler 1. mal aufgetreten bei:
N_32 672.00 rpm
MAF 125.28 mg/stk
VLS_UP_1 0.32 V
R_MV_LS_DIAG_UP_1 2827.00 Ohm
aufgetreten vor (rel. BZ) 33.90 h
--- --- --- Sondenheizung defekt
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer
Fehler Fehlercode: BC B8 0C 21 15 17 40 0B 9F 10

Fehlereintrag : 4 Fehlerort : 0x0041: NW_E- Fehler Fehlerhäufigkeit: 14 Logistikzähler : 38

Fehler 1. mal aufgetreten bei:
N_32 192.00 rpm
Motorbetriebszustand = Start 2.00 –
TOIL 75.38 Grad C
VB 10.20 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 29.40 h
Signal nicht plausible
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer
Fehler Fehlercode: 41 B8 0E 26 06 02 9B 64 9F 3D

Fehlereintrag : 5 Fehlerort : 0x00CB: Lambdaregelgrenze Bank2 Fehlerhäufigkeit: 1 Logistikzähler : 4

Fehler 1. mal aufgetreten bei:
N_32 960.00 rpm
TCO 97.50 Grad C
R_LS_UP_2 255.00 Ohm
VLS_UP_2 0.36 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 24.80 h
Gemischgrenze fett
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer
Fehler Fehlercode: CB B1 01 04 1E C2 FF 49 9F 6B

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3209
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 08/10/2018, 20:11

Dziwnie spisałeś te błędy, wejdź w zakładkę błędy, oczytaj je i zrób screen'a każdego z osobna. Masz błąd czujnika położenia wałka rozrządu po stronie dolotu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 11/09/2018, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455
Kontakt:

Post autor: Areckki1985 » 08/10/2018, 22:24

Cześć.

Jak włączyłem skan, to właśnie taki raport mi zapisało po kliknięciu "drucken".

Jutro zrobię to tak jak mówisz i dam znać.

Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 11/09/2018, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455
Kontakt:

Post autor: Areckki1985 » 09/10/2018, 11:11

Ok Koledzy.

Pomocy.

Kiedy w inpie wchodzę w e46 oraz blok silnika. Klikam F4 "Fehler", to wyskakuje mi dokładnie taka sama lista, jak ja wkleiłem.

Czy jest gdzieś inne miejsce w inpie, gdzie w inny sposób pokarze błędy?

Dodatkowo, czym może być spowodowany ten błąd, o którym pisze kolega Maniek?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3209
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 09/10/2018, 12:03

Błędy będą oczywiście te same :) zrób screen'y i wklej je, chodzi o przyjaźniejszą formę i kody, te są dziwne. Świadczyć może o uszkodzeniu czujnika.

Błąd przeplywomierza informuje o braku połączenia, sprawdź wtyczkę i czy piny ciasno siedzą. Kolejny błąd dotyczy grzałki sondy przed katalizatorem na banku 1. Kolejny to zawór odpwowietrzający zbiornik paliwa. Ostanie informuje o złym składzie mieszanki na banku 2. Trzeba sprawdzić co się dzieje z przepływomierzem, wymienić sondę przed katem na banku 1 i zajrzeć do czujnika położenia wałka rozrządu dolotowego.
Ostatnio zmieniony 09/10/2018, 12:26 przez maniek21112, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 11/09/2018, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455
Kontakt:

Post autor: Areckki1985 » 09/10/2018, 12:23

Ok. Postaram się po robocie coś popatrzeć.

Pytanie o te błędy. Co powinienem dalej zrobić?

1. Czy grzałkę samą można wymienić, czy całą sondę? Czy sprawdzić coś przed wymianą?
2. Sprawdzę kable od przepływki, poczyszczę styki i sprawdzę czy siedzi głeboko. Jeśli wszystko ok, to co dalej z tym zrobić?
3. Czy kupować czujnik położenia wałka rozrządu, czy sprawdzać coś przed tym?

bardzo dziękuje.

*EDIT* - chciałem zapytać jeszcze o jedną rzecz. W błędzie dotyczącym sony nr. 1 przed katalizatorem, znajduje się taki napis "Sondenheizung defekt". Oznacza on dokładnie po niemiecku "uszkodzona sona". Czy ten błąd grzałki może oznaczać konieczność wymiany całej sondy, czy raczej braku zasilania na grzałkę?

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3209
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 09/10/2018, 12:33

Zmieniałem posta na bieżąco.
1. Całą sondę trzeba wymienić
2. Możesz podoginać konektory we wtyczce i potraktować kontaktem w sprayu, jak nie pomoże to przepływomierz przerywa w środku. Rozumiem, że nie jeździłeś teraz z odpiętym? Błąd kasowałeś po wymianie?
3. Tu nie jest problem z połączeniem tylko sygnał jest niewiarygodny, więc przekłamuje. Możesz go wyjąć i wyczyścić, ale pewnie skończy się na wymianie jak nie będzie na nim szlamu.

Obejrzyj jak działają grzałki w inpa, od zimnego do rozgrzania silnika i sam wyciągniesz wnioski.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość