Błąd EML

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

To nie musi być przepustnica a np. przerwy w dme, ale trzeba zacząć od czyszczenia przepustnicy i jej połączenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#12

Post autor: Broder »

Raczej przepustnica sie zacina, jak ja wyciagniesz zobaczysz o co chodzi. Ciegno za ktore ciagnie linka nie jest sprzezone z drugim potencjometrem. W momencie kiedy klapa przepustnicy sie zatnie a ty wciskasz pedal gazu to linka gazu ciagnie sam potencjometr nr 1, a klapa przepustnicy stoi zamknieta z potencjometrem nr 2. Wtedy sygnaly z obu potencjometrow sie nie zgadzaja i dme glupieje
Obrazek
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#13

Post autor: mmbednarz »

Miałem bardzo podobny problem w zimie w moim 328.
Przeczyszczenie przepustnicy niestety w moim przypadku nie wniosło żadnej zmiany więc wymieniłem na używkę od kolegi forum z postu wyżej i do dziś się nic nie dzieje.

Moja stara przepustnica mechanicznie była sprawna - pewnie kwestia zużycia czujników w środku. Natomiast nie wiem czy ktoś para się regenerowaniem takiego urządzenia.
Szunio27
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 31 lip 18, 7:44
BMW: E46 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#14

Post autor: Szunio27 »

Ok w takim razie szukam warsztatu w Szczecinie który podejmie się czyszczenia. Chętnie sam bym się tym zajął ale brak czasu.
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#15

Post autor: mmbednarz »

Od razu niech Ci wyczyszczą silnik krokowy. I tak trzeba go wyjąć przy demontażu przepustnicy.
Ja przy okazji zrobienia dostępu ogarnąłem sobie jeszcze nową odmę z przewodami i nowe gumy w dolocie bo stare trzymały się na słowo honoru.
Ogólnie bez zdejmowania kolektora to dość nieprzyjemna robota więc lepiej dwa razy nie zaglądać. ;)
Szunio27
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 31 lip 18, 7:44
BMW: E46 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#16

Post autor: Szunio27 »

A więc ostatnio problem na jakiś czasu ustał, ale pojawił się problem z falującymi ustawieniami i gaśnięciem samochodu przy zatrzymywaniu np. na światłach (skrzynia automat). Odłączyłem przepływomierz i problemy ustały - jedynie po dłuższym postoju np. po nocy jest problem z odpaleniem - wyskakuje błąd EML i jest problem z wejściem na obroty - po podłączeniu przepływomierza odpaleniu i odłączeniu wszystko działa. Zamówiłem nowy przepływomierz - zobaczę czy coś to pomoże - w tygodniu sprawdzę szczelność dolotu i jadę na czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego. Myślę też czy to nie problem z pompą paliwa?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Jak przepływomierz nie jest vdo to nie warto zakładać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Szunio27
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 31 lip 18, 7:44
BMW: E46 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#18

Post autor: Szunio27 »

Aktualnie po podłączeniu przepływomierza silnik praktycznie od razu gaśnie. Po odpaleniu obroty falują i też po kilku sek. gaśnie - to objawy na ciepłym silniku,
Na zimnym muszę odpalać z podłączonym przepływomierzem ponieważ bez wywala błąd EML i nie chce wejść na obroty. Jako że jutro jadę na warsztat wymienić szczęki ręcznego to poproszę by odrazu się tym zajeli. Jutro powinienem mieć też nowy przepływomierz.
Po podłączeniu w INPIE wywaliło mi następujące błędy - co mogło nawalić?:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
------------------------------------
Date: 09/03/18 18:53:44
ECU: MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS420DS0
------------------------------------------------------------
RESULT: 4 errors in error memory !
------------------------------------------------------------
8 Signal Luftmassenmesser
Error frequency : 2
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 1312.00 1/min
Drosselklappenwinkel 7.97 Grad DK
Tastverhaeltnis Leerlaufsteller 17.58 %
LMM Spannungswert 0.00 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.20 h
Signalleitung Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 08 B2 02 28 29 11 2D 00 A0 FC
------------------------------------------------------------

119 Motordrosselklappe MDK mechanischer Fehler (schwergaengig oder klemmt)
Error frequency : 1
Logistic counter: 40

Istwert Drosselklappe 3.75 Grad DK
Sollwert Drosselklappe 0.00 Grad DK
Fahrerwunsch 0.00 Grad DK
Ansteuertastverhaeltnis MDK 67.30 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.10 h
Tastverhaeltnis zu hoch CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 77 B1 01 28 08 00 00 AD A0 FD
------------------------------------------------------------
202 Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 704.00 1/min
Temperatur Kuehlwasser 104.25 Grad C
Last 92.60 mg/Hub
Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 1 0.04 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CA 71 01 28 16 CB 11 09 A0 FE
------------------------------------------------------------
203 Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 704.00 1/min
Temperatur Kuehlwasser 104.25 Grad C
Last 92.60 mg/Hub
Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 2 0.06 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CB 71 01 28 16 CB 11 0C A0 FE
=============================================================
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Przeczyść przepustnicę oraz potraktuj kontaktem w sprayu jej wtyczkę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Szunio27
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 31 lip 18, 7:44
BMW: E46 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#20

Post autor: Szunio27 »

Orientuje się ktoś Ole mniej więcej powinien wynosić koszt czyszczenia przepustnicy i silnika krokowego? Byłem w jednym z warsztatów w szczecinie i otrzymałem odpowiedź że między 600 a 700 zł. Trochę sporo nie mając pewności że to pomoże i nie będę musiał wymieniać przepustnicy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”