Błąd 147 INPA, świeci się ASC

K0J0T
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 29 wrz 18, 13:28
BMW: e46 M43 318i 118 KM
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#1

Post autor: K0J0T »

Witam,

Świeżo wymieniony słupek w aucie i zaczynają się problemy. Auto jeździ i hamuje + ma do zrobienia zawór DISA bo klapka daje o sobie znać wcześniej być może nie zwróciłem na to uwagi bo silnik chodził głośniej.
Proszę o sugestię co do błędu https://ibb.co/nCzSrLoraz informacje czego mogą dotyczyć- wyskakuje po skanowaniu ASC. Nie mogę się również połączyć z czujnikiem położenia kierownicy ponieważ pokazuje "Busy"- czy ma to wpływ?
Wcześniej miałem problem z czujnikiem lewego tylnego koła- wymieniłem na ATE i wszystko hulało jednakże świecił się ciągle ręczny (mimo dobrego poziomu płynu hamulcowego itd.- to niesistotne). Czujnik wymieniłem bo był problem z pomiarem prędkości i ekonomizerem.

Obecnie po załączeniu zapłonu ASC na chwilę gaśnie po czym po sekundzie zapala się na nowo (tak jakby napotkał po drodze błąd).
Czy pomiar prędkości kół podczas jazdy coś da? Gdzie w inpie taką czynność wykonać?
Ps. Kasowanie błędów nic nie daje.

Będę wdzięczny za rady
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Brak połączenia między dme a asc, jakieś błędy w silniku masz?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
K0J0T
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 29 wrz 18, 13:28
BMW: e46 M43 318i 118 KM
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#3

Post autor: K0J0T »

Błąd przepustnicy z tego co widzę (tylko nie wiem czy to ma związek) + ASC zdjęcie poniżej:

https://zapodaj.net/d46ee968f46d3.png.html

Sprawdziłem również prędkość kół:
https://zapodaj.net/6e2d50c5e16bc.jpg.html

Proszę o sugestie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie ma związek, potencjometr przepustnicy, widać brak połączenia, więc problem z wtyczką/wiązką lub uszkodzenie elektryczne.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
K0J0T
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 29 wrz 18, 13:28
BMW: e46 M43 318i 118 KM
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#5

Post autor: K0J0T »

maniek21112 pisze: 17 paź 18, 20:08 Zdecydowanie ma związek, potencjometr przepustnicy, widać brak połączenia, więc problem z wtyczką/wiązką lub uszkodzenie elektryczne.
Faktycznie z tego co czytam to ASC jest powiązane z przepustnicą to niesamowite jak to działa. Co najlepiej podmienić ? Czujnik położenia przepustnicy czy całą przepustnicę ?
K0J0T
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 29 wrz 18, 13:28
BMW: e46 M43 318i 118 KM
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#6

Post autor: K0J0T »

K0J0T pisze: 17 paź 18, 22:28
maniek21112 pisze: 17 paź 18, 20:08 Zdecydowanie ma związek, potencjometr przepustnicy, widać brak połączenia, więc problem z wtyczką/wiązką lub uszkodzenie elektryczne.
Faktycznie z tego co czytam to ASC jest powiązane z przepustnicą to niesamowite jak to działa. Co najlepiej podmienić ? Czujnik położenia przepustnicy czy całą przepustnicę ?
Temat rozwiązany. Bardzo dziękuję za naprowadzenie. Oglądając film silnika przed naprawą zauwazyłem, że kostka idąca do przepustnicy ma usztywnienie. Okazało się, że były zamienione kostki ta od przepustnicy szła do alternatora. Kostki zamienione i problem rozwiązany :)

PS. Posiadam jeszcze tylko błąd informujący o zaciśniętym ręcznym, który jest od początku. Mam wymienione światła tylne na led a poziom płynu hamulcowego jest na max- gdzie szukać przyczyny?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Nieźle, ja miałem auto po mechaniku, który demontował kolektor dolotowy i nie podpiął wtyczki od przetwornika ciśnienia turbiny (m47), w sumie niewiadomo po co demontował, i tak zostawił a właścicielowi powiedział, że tak było..przewód między ujściem z odmy a przewodem turbina/przepływomierz też uznał, że jest zbyteczny (mega nieszczelność) :o
U Ciebie może czujnik poziomu płynu padł.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”