Bicie na kierownicy - Długotrwały i skomplikowany problem

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 276
Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
VIN: JX38472

#1

Post autor: michal1400 »

Witam wszystkich.
Mam problem z biciem na kierownicy. Problem zauważyłem początkiem lipca i męczę się z tym 3 miesiąc, objawy są takie:
  • Przy prędkościach 80-100 km/h kierownica sama skręca raz w prawo, raz w lewo, dość mocno, ciężko ją utrzymać. Samochód dość ciężko utrzymać w pasie.
    Przy prędkościach powyżej 100-110 km/h czuć dość mocne bicie na kierownicy, ale kierownica ani drgnie. Można ją trzymać jednym palcem, nie skręci a żadną stronę.
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było wyważenie felg, niestety nie pomogło. Następnie zamieniłem miejscami koła. Te które były z przodu dałem na tył, a te które były z tyłu dałem na przód, również brak rezultatu. Następnie pojechałem do znajomego na stację diagnostyczną. Godzinę oglądaliśmy dokładnie samochód na kanale w kilka osób. Sprawdzaliśmy na szarpakach itd. Żadnego luzu w zawieszeniu, nawet na siłę nie było do czego się przyczepić. Ustaliliśmy, że warto byłoby sprawdzić samochód na innych kołach. Po powrocie do domu założyłem zimowe koła. Problem zniknął od razu. Więc problem znaleziony? Felgi lub opony? Innego wyjścia nie ma? No własnie niekoniecznie...
Zdjąłem opony z felg, a felgi zawiozłem do Wieliczki, do Pana Marka Czaja. Podobno jedna z najlepszych osób zajmujących się naprawą felg. Sprawdził komplet felg, z tego co wiem na maszynie wyposażonej w laser, więc z dokładnością do iluś tam setnych... W każdym razie podobno bardzo dokładnie. Wyszło na to, że 2 felgi, które był zamontowane na tej samej osi mają delikatne skrzywienie, zostawiłem do naprawy. Odebrałem je po ponad 2 tygodniach. Naprawione z wyszlifowanym miejscem styku z piastą. Założyłem opony, które wcześniej bardzo dokładnie obejrzałem, czy nie wyszły gdzieś bąble, druty na zewnątrz i wewnątrz, nic takiego nie zauważyliśmy z wulkanizatorem, więc je założyliśmy i wyważyliśmy, niestety problem nie zniknął... Bicie występuje w dokładnie taki sam sposób. Zarówno ja założę 2 naprawiane felgi na przód i tył.

Kilka bardziej lub mniej istotnych informacji:
Koła na lato to w moim przypadku to repliki styling 166 (made in germany, podobno bardzo porządne) + opony Barum Bravuris 3HM 225/45r17 (rok produkcji 2015).
Koła na zimę to Felgi Styling 45 + opony Nokian W+ 205/55r16 (rok produkcji 2014).
Zimówki założyłem w pierwszym tygodniu sierpnia, zrobiłem na nich ponad 3000 km, nie zauważyłem żadnego problemu, ani bicia, ani problemu z utrzymaniem się w pasie, nie rzuca na boki ani nic...
Geometria ustawiana kompleksowo. Zbieżność + kąty na wiosnę tego roku.
Wyważanie kół było robione prawie za każdym razem w innych miejscu, więc można wykluczyć źle ustawione/skonfigurowane urządzenie (raz już miałem taki przypadek).
Opony są nowe, gdzieś mam na nie fakturę, mógłbym spróbować zgłosić reklamację, ale czy jest sens, jeśli nie widać uszkodzeń opon?
Na przeglądzie w czerwcu zasugerowali w najbliższym czasie wymianę łączników stabilizatora (jeden miał delikatny luz, chyba prawy), ale raczej nie ma to związku?

Ma ktoś jakiś pomysł, propozycję co mogę zrobić? :(
Powiem szczerze, że skończyły mi się pomysły.
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#2

Post autor: macias1311 »

Kolego mam obecnie podobnie. Też się męczę z tym chwilę. Jutro wymieniam uchwyty wahacza przedniego te z tyłu takie tuleje. Niby dobre ale już miękkie. Stwierdziliśmy że pod obciążeniem naciaga je delikatnie i kierownica wchodzi w rezonans. Dam znać czy pomogło.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
isolato

#3

Post autor: isolato »

że Cie rzuca po drodze jak diabeł, to pewnie szerokość kapcia ma znaczenie. Też mam 225 na lato i jest wyraźna różnica z utrzymywaniem auta w torze jazdy w stosunku do zimówek 195.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Szerokość opon może powodować rzucanie i efekt bicia.
Tarcze hamulcowe ale wtedy bicie występowało by na obu rodzajach kół.
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#5

Post autor: macias1311 »

Kolego michal zrobiłem te tuleje i jak ręką odją. Auto prowadzi się dobrze, zero bicia. Tuleje były już tak miękkie że naciągało je i drżała kierownica. Na pierwszy rzut oka były okej. Może tobie też pomoże. Życzę powodzenia.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#6

Post autor: macias1311 »

Witam.
Przepraszam że tak późno. U mnie były wyjechane tuleje tylne przedniego wahacza. Po wymianie dużo ustapilo. Ale jeszcze trzy miesiące walczyłem z biciem między 80 a 120. Okazało się po dokładnym obejrzeniu tarcz że są pekniete tam gdzie mocuje się na piaste. Myślałem że to delikatna rdza a okazało się że są pęknięcia po 10cm na około. Dodam jeszcze że nawet tokarz tego nie zauważył jak mu dałem tarcze do przetoczenia.
Pozdrawiam
karol509187439

#7

Post autor: karol509187439 »

Witam Wszystkich POMOCY !!!!!!!!!
Przy prędkości ok120 km/h przy hamowaniu mam bicie na kierownicy.
dodam iż zaczęło bić ok 3000 km wstecz wymieniłem tarcze, klocki, piasty, wahacze kompletne, zrobiłem całą kompletną geometrie.
Sprawdziłem jeszcze raz całe zawieszenie na stacji diagnostycznej - wyszło, że lewa tarcza ma bicie więc wymieniłem jeszcze raz cały komplet.
Problem nadal występuje zaciski wyczyszczone klocek odbija, Sprawdzałem już na drugim komplecie kół i nic to nie dało.
Maglownica jest sprawna, nie ma nigdzie luzu.
Pomierzone zostały jeszcze tarcze tył i piasty - wszystko jest ok.

POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Auto od wibracji mi się rozsypie
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Czy przy montażu ostatniego zestawu tarcz mierzone było bicie piast?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
karol509187439

#9

Post autor: karol509187439 »

Tak wszystko z piastami jest ok. Nie maja bicia
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#10

Post autor: Analogowy13 »

Obczaj wewnętrzny sworzeń wahacza U mnie na szarpakach o dziwo nie wyszedł dopiero na podniesionym aucie jak wszystko się zluzowalo 🤔Może to to :unknown: ewentualnie zewnętrzny
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”