Adaptacja silnika valvetronic

radekt51
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 26 paź 16, 16:31
BMW: 316TI N42
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sierpc

#1

Post autor: radekt51 »

Witam
Czy podpowie ktoś jak zaadaptować valvetronic?
Miałem robiony remont uszczelniaczy i pierścieni, auto kuleje na obrotach - faluje.
Czyżby to wina niezaadaptowanego silnika vvt po ponownym montażu?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

inpa/dis/ista
lub
przekrec zaplon ale nie odpalaj i poczekaj chwile. Silniczek zrobi pelny ruch od poczatku do konca zakresu, ale nie wiem czy to pomoze.
Obrazek
radekt51
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 26 paź 16, 16:31
BMW: 316TI N42
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sierpc

#3

Post autor: radekt51 »

A podpowiesz gdzie tego szukać w inpie / disie?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

a probowales patent z zaplonem?
Poza tym chyba nie ma prostszego i bardziej intuicyjnego programu niz inpa ;) Jak masz lapka + kabelek to idz do auta i na pwno znajdziesz wszelkie adaptacje, teraz z pamieci nie wyciagne gdzie dokladnie to jest.
Obrazek
radekt51
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 26 paź 16, 16:31
BMW: 316TI N42
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sierpc

#5

Post autor: radekt51 »

Auto stoi w serwisie, bardzo kuleje i przestaje, za jakiś czas znów kuleje i przestaje... Gutmannem sprawdzone wszelkie sondy czujki itp podobno ok a ona dalej kuleje.brak błędów w ECU.
Jak oddadzą To spróbuję tej adaptacji ale wątpię że pomoże bo sądzę że robili ale kto wie...
robertoz
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 17, 12:50
BMW: e46 318
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Ciechocinek

#6

Post autor: robertoz »

Dla potomnych :) Test velvetronica
Ista D'
Funkcje serwisowe
Engine
Engine control
Test runs
Tolerance test
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#7

Post autor: Badboy-PL »

A kto wie jak zrobi krok po kroku adaptacje w inpie ?? Szukam szukam i niemoge znaleźć dla silnika n42
tkrol89
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 22, 16:50
BMW: Bmw e46 318i n46b20a
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
VIN: KS53711
Płeć:

#8

Post autor: tkrol89 »

Witam, jestem tu nowy i potrzebuje porady. Posiadam Bmw e46 318i o kodzie silnika n46b20a z instalacja lpg. Samochód pokazywał nastepujące błedy:
2a5d - valvetronic czujnik wału 1
2a6d - valvetronic zabezpieczenie przed przeciażeniem 1
2a6b - valvetronic moc servomotoru ograniczona
2a6c - valvetronic adaptacja
2a59 - valvetronic czujnik wału 1
2e26 - wypada zapłon 3 cylinder
29fe - aux air system
P1064 - zmienne sterowanie zawarów
P0103 - czujnik masowego/objętościowego przepływu powietrza
P1050, P1062 - zmienne sterowanie zaworu obwodowego prądu sterującego rząd cylindrów 1 (niesprawnoś obwodu prądowego)
P0491 - system wtrysku wtórnego powietrza niewystarczający
P0353 - awaria obwodu pierwotnego dot. kabli/cewek
U1007 - szeregowa magistrala can
2d0f - czujnik masowego przepływu powietrza (przepływomierz)
P1017 - valvetronic - prawdopodobnie czujnik mimośrodowego wału
2a5b - valvetronic czujnik wału 1
Został wymieniony wariator valvetronic (nowy zamiennik), czujnik wału mimośrodowego (nowy zamiennik), świece, olej, wszystkie filtry, cewki, uszczelka pokrywy zaworów, sprawdzono układ wydechowy, i szczelnoś w miare możliwości. Po złożeniu całości, skasowaniu błedów, adaptacji valvetronic, ustawienie wzniosów w progranie wszystko się wykonało prawidłowo. Przekręcono kluczyk i odczekano 1-2min na wykonanie manialnej adaptacji silniczka valvetronic, a nastepnie uruchomiono zapłon. Silnik pracował równo, nie szarpał, brak jakichkolwiek błedów (praca i sprawdzanie na benzynie). Po zrobieniu parunastu kilometeów gaszeniu i odpalaniu na nowo - brak jakichkolwiek błedów. Auto odzuskało moc, przyśpieszenie oraz pedał gazu reagował tak jak powinien-szybko i płynnke bez opóźnienia. Nestepnie przełączono na lpg. Samochód również pracował płynnie tzn. silnik, pedał gazu, moc - brak błędów po kilkunastu kilometrach. Na następny dzień w samochodzie już było czuć, że jest "zamulony" tzn. pedał gazu opóźniona reakcji lekko, słabsza moc oraz praca silnika na przepustnicy. Po odczytaniu pokazały sie nastepujace bledy:
P0103 - czujnik masowego przepływu powietrza
P1014 - valvetronic-odniesienie czujnika mimośrodowego wału
P1006 - valvetronic-ekscentryczny czujnik wału
2d0f - czujnik masowego przepływu powietrza (przepływomierz)
2a5b - valvetronic czujnik wału 1
2a59 - valvetronic czujnik wału 1
2c6d - sonda lambda cat 1
P0139 - powolna reakcji obwodu czujnika o2 (bank 1, czujnik 2)
Czy jest możliwe, że opisana sytuacja występuje z uwagi na jaką niesprawność w instalacji lpg lub zużycie ktoregoś jej elementu?
Bardzo prosze o jaką pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

tkrol89 pisze: 24 cze 22, 17:47 Został wymieniony wariator valvetronic (nowy zamiennik), czujnik wału mimośrodowego (nowy zamiennik)
Jakie zamienniki?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tkrol89
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 22, 16:50
BMW: Bmw e46 318i n46b20a
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
VIN: KS53711
Płeć:

#10

Post autor: tkrol89 »

NTY nr katalogowy czujnika wałka mimośrodowego ECP-BM-013, a wariatora valvetronic ERZ-BM-000.
Zapomniałem dopisać we wcześniejszym poście, że wałek mimośrodowy z dźwigienkami również był wymieniony
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”