Adaptacja silnika valvetronic
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 paź 16, 16:31
- BMW: 316TI N42
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Sierpc
Witam
Czy podpowie ktoś jak zaadaptować valvetronic?
Miałem robiony remont uszczelniaczy i pierścieni, auto kuleje na obrotach - faluje.
Czyżby to wina niezaadaptowanego silnika vvt po ponownym montażu?
Czy podpowie ktoś jak zaadaptować valvetronic?
Miałem robiony remont uszczelniaczy i pierścieni, auto kuleje na obrotach - faluje.
Czyżby to wina niezaadaptowanego silnika vvt po ponownym montażu?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
inpa/dis/ista
lub
przekrec zaplon ale nie odpalaj i poczekaj chwile. Silniczek zrobi pelny ruch od poczatku do konca zakresu, ale nie wiem czy to pomoze.
lub
przekrec zaplon ale nie odpalaj i poczekaj chwile. Silniczek zrobi pelny ruch od poczatku do konca zakresu, ale nie wiem czy to pomoze.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
a probowales patent z zaplonem?
Poza tym chyba nie ma prostszego i bardziej intuicyjnego programu niz inpa Jak masz lapka + kabelek to idz do auta i na pwno znajdziesz wszelkie adaptacje, teraz z pamieci nie wyciagne gdzie dokladnie to jest.
Poza tym chyba nie ma prostszego i bardziej intuicyjnego programu niz inpa Jak masz lapka + kabelek to idz do auta i na pwno znajdziesz wszelkie adaptacje, teraz z pamieci nie wyciagne gdzie dokladnie to jest.
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 paź 16, 16:31
- BMW: 316TI N42
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Sierpc
Auto stoi w serwisie, bardzo kuleje i przestaje, za jakiś czas znów kuleje i przestaje... Gutmannem sprawdzone wszelkie sondy czujki itp podobno ok a ona dalej kuleje.brak błędów w ECU.
Jak oddadzą To spróbuję tej adaptacji ale wątpię że pomoże bo sądzę że robili ale kto wie...
Jak oddadzą To spróbuję tej adaptacji ale wątpię że pomoże bo sądzę że robili ale kto wie...
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 cze 22, 16:50
- BMW: Bmw e46 318i n46b20a
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- VIN: KS53711
- Płeć:
Witam, jestem tu nowy i potrzebuje porady. Posiadam Bmw e46 318i o kodzie silnika n46b20a z instalacja lpg. Samochód pokazywał nastepujące błedy:
2a5d - valvetronic czujnik wału 1
2a6d - valvetronic zabezpieczenie przed przeciażeniem 1
2a6b - valvetronic moc servomotoru ograniczona
2a6c - valvetronic adaptacja
2a59 - valvetronic czujnik wału 1
2e26 - wypada zapłon 3 cylinder
29fe - aux air system
P1064 - zmienne sterowanie zawarów
P0103 - czujnik masowego/objętościowego przepływu powietrza
P1050, P1062 - zmienne sterowanie zaworu obwodowego prądu sterującego rząd cylindrów 1 (niesprawnoś obwodu prądowego)
P0491 - system wtrysku wtórnego powietrza niewystarczający
P0353 - awaria obwodu pierwotnego dot. kabli/cewek
U1007 - szeregowa magistrala can
2d0f - czujnik masowego przepływu powietrza (przepływomierz)
P1017 - valvetronic - prawdopodobnie czujnik mimośrodowego wału
2a5b - valvetronic czujnik wału 1
Został wymieniony wariator valvetronic (nowy zamiennik), czujnik wału mimośrodowego (nowy zamiennik), świece, olej, wszystkie filtry, cewki, uszczelka pokrywy zaworów, sprawdzono układ wydechowy, i szczelnoś w miare możliwości. Po złożeniu całości, skasowaniu błedów, adaptacji valvetronic, ustawienie wzniosów w progranie wszystko się wykonało prawidłowo. Przekręcono kluczyk i odczekano 1-2min na wykonanie manialnej adaptacji silniczka valvetronic, a nastepnie uruchomiono zapłon. Silnik pracował równo, nie szarpał, brak jakichkolwiek błedów (praca i sprawdzanie na benzynie). Po zrobieniu parunastu kilometeów gaszeniu i odpalaniu na nowo - brak jakichkolwiek błedów. Auto odzuskało moc, przyśpieszenie oraz pedał gazu reagował tak jak powinien-szybko i płynnke bez opóźnienia. Nestepnie przełączono na lpg. Samochód również pracował płynnie tzn. silnik, pedał gazu, moc - brak błędów po kilkunastu kilometrach. Na następny dzień w samochodzie już było czuć, że jest "zamulony" tzn. pedał gazu opóźniona reakcji lekko, słabsza moc oraz praca silnika na przepustnicy. Po odczytaniu pokazały sie nastepujace bledy:
P0103 - czujnik masowego przepływu powietrza
P1014 - valvetronic-odniesienie czujnika mimośrodowego wału
P1006 - valvetronic-ekscentryczny czujnik wału
2d0f - czujnik masowego przepływu powietrza (przepływomierz)
2a5b - valvetronic czujnik wału 1
2a59 - valvetronic czujnik wału 1
2c6d - sonda lambda cat 1
P0139 - powolna reakcji obwodu czujnika o2 (bank 1, czujnik 2)
Czy jest możliwe, że opisana sytuacja występuje z uwagi na jaką niesprawność w instalacji lpg lub zużycie ktoregoś jej elementu?
Bardzo prosze o jaką pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam
2a5d - valvetronic czujnik wału 1
2a6d - valvetronic zabezpieczenie przed przeciażeniem 1
2a6b - valvetronic moc servomotoru ograniczona
2a6c - valvetronic adaptacja
2a59 - valvetronic czujnik wału 1
2e26 - wypada zapłon 3 cylinder
29fe - aux air system
P1064 - zmienne sterowanie zawarów
P0103 - czujnik masowego/objętościowego przepływu powietrza
P1050, P1062 - zmienne sterowanie zaworu obwodowego prądu sterującego rząd cylindrów 1 (niesprawnoś obwodu prądowego)
P0491 - system wtrysku wtórnego powietrza niewystarczający
P0353 - awaria obwodu pierwotnego dot. kabli/cewek
U1007 - szeregowa magistrala can
2d0f - czujnik masowego przepływu powietrza (przepływomierz)
P1017 - valvetronic - prawdopodobnie czujnik mimośrodowego wału
2a5b - valvetronic czujnik wału 1
Został wymieniony wariator valvetronic (nowy zamiennik), czujnik wału mimośrodowego (nowy zamiennik), świece, olej, wszystkie filtry, cewki, uszczelka pokrywy zaworów, sprawdzono układ wydechowy, i szczelnoś w miare możliwości. Po złożeniu całości, skasowaniu błedów, adaptacji valvetronic, ustawienie wzniosów w progranie wszystko się wykonało prawidłowo. Przekręcono kluczyk i odczekano 1-2min na wykonanie manialnej adaptacji silniczka valvetronic, a nastepnie uruchomiono zapłon. Silnik pracował równo, nie szarpał, brak jakichkolwiek błedów (praca i sprawdzanie na benzynie). Po zrobieniu parunastu kilometeów gaszeniu i odpalaniu na nowo - brak jakichkolwiek błedów. Auto odzuskało moc, przyśpieszenie oraz pedał gazu reagował tak jak powinien-szybko i płynnke bez opóźnienia. Nestepnie przełączono na lpg. Samochód również pracował płynnie tzn. silnik, pedał gazu, moc - brak błędów po kilkunastu kilometrach. Na następny dzień w samochodzie już było czuć, że jest "zamulony" tzn. pedał gazu opóźniona reakcji lekko, słabsza moc oraz praca silnika na przepustnicy. Po odczytaniu pokazały sie nastepujace bledy:
P0103 - czujnik masowego przepływu powietrza
P1014 - valvetronic-odniesienie czujnika mimośrodowego wału
P1006 - valvetronic-ekscentryczny czujnik wału
2d0f - czujnik masowego przepływu powietrza (przepływomierz)
2a5b - valvetronic czujnik wału 1
2a59 - valvetronic czujnik wału 1
2c6d - sonda lambda cat 1
P0139 - powolna reakcji obwodu czujnika o2 (bank 1, czujnik 2)
Czy jest możliwe, że opisana sytuacja występuje z uwagi na jaką niesprawność w instalacji lpg lub zużycie ktoregoś jej elementu?
Bardzo prosze o jaką pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jakie zamienniki?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 cze 22, 16:50
- BMW: Bmw e46 318i n46b20a
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- VIN: KS53711
- Płeć:
NTY nr katalogowy czujnika wałka mimośrodowego ECP-BM-013, a wariatora valvetronic ERZ-BM-000.
Zapomniałem dopisać we wcześniejszym poście, że wałek mimośrodowy z dźwigienkami również był wymieniony
Zapomniałem dopisać we wcześniejszym poście, że wałek mimośrodowy z dźwigienkami również był wymieniony
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 5728 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 11 Odpowiedzi
- 15005 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 3 Odpowiedzi
- 2246 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1758 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2732 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wojtu11
-
- 3 Odpowiedzi
- 2850 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bythomas1
-
- 3 Odpowiedzi
- 4323 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: napinaczmichal
-
- 6 Odpowiedzi
- 4542 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xlc
-
- 1 Odpowiedzi
- 1038 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112