A5S 390R (Automat) Dyskusja na luzzie o wszystkim i niczym

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Słuchajcie sprawa jest taka w moim aucie mam taką skrzynie automatyczną A5S 390R z tego co wyczytałem tutaj na forum była ona montowana też w ropniakach 2.0 i 3.0 i wyczytałem też że w ropniakach skrzynie były awaryjne i chce się upewnić że to właśnie chodzi o tą samą skrzynię (Ja mam to w benzynie tak VIN pokazuje) (Dodam że być może źle coś wyczytałem) I tak się zastanawiam że jak niby to pasowało do 3l ropniaka to czy by to pasowało do 3l benzyny ?(pewnie nie tak tylko pytam chce żeby ktoś mi coś powiedział bo tak czasami sobie myślę że jednak chciał bym tą 3 litrową benzynke zamiast mojego N42) ale automat pewnie będzie problemem i nie będzie się opłacało tego robić)

I jeśli coś popierdzieliłem pisząc ten temat to tak ogólnie co sądzicie o tych skrzyniach A5S 390R i ewentualnie jakie silniki podejdą pod tą skrzynię ? Temat jest czysto teoretyczny i chce żeby był traktowany na luzie i bez spin ;)
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Jesli dobrze odkodowales to masz skrzynie GM. Do benzynowych R6 nie podejdzie bez przeróbek bo one mają ZF. GM rozpada się w dieslach bo nie wytrzymuje ich momentu obrotowego. U ciebie powinna być zdecydowanie trwalsza. Generalnie jak nie masz skrzyni ZF to możesz mieć problemy przy swapie.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Czyli tak jak myślałem przy tej skrzyni generalnie R4 będzie wszystko git a z R6 mogą być problemy szkoda tylko że mam tą skrzynie GM bo oczytałem się że te skrzynie mają spore problemy a jeśli by mi się wysypała przykładowo ta skrzynia to lepiej ją zregenerować czy np kupić inną ?
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#4

Post autor: Samniewiemkto »

To już kwestia tego co się zepsuje i jakie będą koszty. Im niższy maksymalny moment obrotowy tym dłużej wytrzyma. Twój silnik jej nie przeciaza tak jak 3.0 D i powinna wytrzymać dużo dłużej.
Maateusz
Bywalec forum
Posty: 379
Rejestracja: 9 sie 16, 21:28
BMW: 325
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SPS
VIN: PB61378

#5

Post autor: Maateusz »

Mam ta skrzynie od GM w 320d. Gdy rozebrałem tunel środkowy przy lewarku jest znaczek ZF wiec sam nie wiem jak to jest.
W 330d musi znieść większy moment i dlatego z nią są problemy.

Wklej vin to się sprawdzi jaką na pewno masz.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: Palec11 »

Trzymaj VIN :WBAAY71060KC01393 ale jak ja sprawdzałem to mam właśnie tą A5S 390R
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#7

Post autor: macias1311 »

kolego jam podniesiony moment na 490 i trzeci rok uzytkuje bez problemow.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#8

Post autor: Miłosz »

Poszukuję opinii kogoś kto ujeżdża automat w E46 330d m57n. Jak to się sprawuje, co da radę dlubnac żeby się nie rozpadła od niutka. Bardzo dawno już jeździłem automatem i kompletnie nic nie pamietam.
Mój --- > lexus is 220d
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#9

Post autor: D3jw »

Samniewiemkto pisze: 8 lis 16, 13:22 Jesli dobrze odkodowales to masz skrzynie GM. Do benzynowych R6 nie podejdzie bez przeróbek bo one mają ZF. GM rozpada się w dieslach bo nie wytrzymuje ich momentu obrotowego. U ciebie powinna być zdecydowanie trwalsza. Generalnie jak nie masz skrzyni ZF to możesz mieć problemy przy swapie.
Jako że Miłosz odkopał temat to odpowiem bo mnie kuje w oczy. Do niektórych benzyn r6 też montowali gm ale nie da się ich zaaplikować do ON ze względu na inny kąt osadzenia skrzyni :)

Także PB nie zawsze oznacza ZF.
To tak dla potomnych bo sam kiedyś zostałem wprowadzony w błąd.
Oczywiście na przykładzie E46. W X3 E83 każda benzynowa jednostka była już wyposażona w skrzynkę GM, taka ciekawostka. :wink:


Znam kogoś kto miał GM'a w e39 3.0d po programie na 210/450nm i jakoś to jeździło, nie było żadnych problemów... no ale podobno okolice 500nm to zabójstwo dla tej skrzyni. Ostatnio wierciłem gdzieś po forach i Rokiemu(?) przy 490nm(?) po 2 miesiącach jazdy po programie rozleciała się skrzynia i swapował na manuala.

Znajomy ma m57 184km bez katów, tłumik środkowy na miejscu reszta przelot + dołożony IC, auto nie było hamowane (nie wiem czy po takich modyfikacjach bez strojenia jakieś przyrost będą(?)) i jak na razie zero problemów, skrzynia pracuje bdb.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

D3jw pisze: 16 lut 19, 20:45Do niektórych benzyn r6 też montowali gm ale nie da się ich zaaplikować do ON ze względu na inny kąt osadzenia skrzyni :)

Także PB nie zawsze oznacza ZF.
To tak dla potomnych bo sam kiedyś zostałem wprowadzony w błąd.
325/330xi miały gm-a, jeżeli mowa o r6 pb.
Miłosz pisze: 16 lut 19, 19:56 Poszukuję opinii kogoś kto ujeżdża automat w E46 330d m57n. Jak to się sprawuje, co da radę dlubnac żeby się nie rozpadła od niutka. Bardzo dawno już jeździłem automatem i kompletnie nic nie pamietam.
Jak będzie płasko niuton to będzie ok, oczywiście nie mówimy o wynikach rzędu 300/600 i więcej..trzeba mieć świadomość, że większość tych skrzyń w seryjnych autach wymaga już regeneracji, wiele osób nieświadomie jeździ z niesprawnymi skrzyniami lub nie chcą o tym wiedzieć..
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”