330xd buczenie w układzie przeniesienia napędu

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Tomota
Posty: 7
Rejestracja: 06/07/2010, 9:47
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno
Kontakt:

330xd buczenie w układzie przeniesienia napędu

Post autor: Tomota » 06/12/2010, 21:20

Witam, mam problem z 330xd 2001r. automat , przy prędkości ok. 60km/h pojawia się przy przyspieszaniu basowe buczenie które zanika przy ok.80km/h
Buczenie jest mocniejsze pod obciążeniem , przy dodawaniu gazu, cichnie jak nie naciskam na gaz. Są to niskie tony , drgania (ciśnienie akustyczne ) przenosi się na karoserię i czuje się w całym aucie.Buczenie pojawia się zawsze przy podobnej prędkości, nie zależy od obrotów silnika. W trybie manualnym automatu można pociagnąć auto naobroty i też huczy ok.60km/h.Problem jest od dłuższego czasu. Byłem u kilku mechaników, nikt nie wskazał rozwiązania. Wymieniłem już łożyska w kołach z przodu, most przedni i tylny, skrzynie rozdzielacza, podporę wału, wyważałem wał, sprawdzałem półosie przednie. Ręce opadają...
Mosty wymieniałem na używki ale buczenie pozostało dokładnie to samo bez zmian więc ten temat wykluczyłem. Problem jest od dwóch lat i pozostaje tylko głośniejsze słuchanie radia które eliminuje problem całkowicie... Czy ktoś miał podobny problem? Sugestie??? Help!


bolo2024

Post autor: bolo2024 » 07/12/2010, 12:47

a skrzynie sprawdzałeś bo ja miałem podobne a nawet bardzo podobne objawy tylko przy prędkości 110 na godzine i po czasie padła mi skrzynia .

Tomota
Posty: 7
Rejestracja: 06/07/2010, 9:47
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno
Kontakt:

Post autor: Tomota » 07/12/2010, 18:29

Skrzynia chodzi bez zarzutu, zmienia biegi idealnie i nic nie wskazuje aby miała jakiś problem.Skrzynia chyba nie bo odgłos zależy od prędkości auta a nie od biegu i obrotów silnika. Zresztą jak sprawdzić skrzynię jeżeli chodzi super? Przebieg auta oryginalny to 149tyś. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to elementy zawieszenia tylnego mostu. Jakie są objawy zużytych tuleji zawieszenia mostu? Może ktoś miał z tym problem?

bolo2024

Post autor: bolo2024 » 07/12/2010, 21:12

hmm no ciekawe ,faktycznie już tyle różnych rzeczy wymieniłeś i dalej nic,w takim przypadku trzeba brać pod uwage każdą sugestię,kiedyś słyszałem ze jak wielkie głowy i specialiści w danej dziedzinie myślą nad rozwiązaniem jakiegoś problemu i se z tym nie radzą, to całkiem przypadkiem zjawia się ktoś kto nie ma o tym zielonego pojęcia i zazwyczaj gdzy palnie jakąś głupote to właśnie jest to rozwianiem tego problemu, %) może masz krzywe tarcze i wprawiają w wibracje zaciski które zaczynają buczeć przy jakiejś predkości ? a skrzynie jedziesz sprawdzić pod kompa normalnine ,tylko do jakiegoś kumatego mechanika co naprawia tylko automaty,gdyby nawet nic ze skrzynią nie miało być to zawsze moim zdaniem lepiej zapobiegać niż zwalczać :good:

Tomota
Posty: 7
Rejestracja: 06/07/2010, 9:47
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno
Kontakt:

Post autor: Tomota » 07/12/2010, 23:21

Witam, tarcze z przodu nowe, kiedyś autem telepało przy hamowaniu. Mechanik zauważył że tarcze z tyłu nie biorą równo tylko mają miejsca wyzlizgane i rdzawe, po przeszlifowaniu tarcz z tyłu przeszło jak ręką odjął. Tak więc ten temat też już przerabiałem.


OSA BMW

Post autor: OSA BMW » 08/12/2010, 7:02

Sprawdz poduszki od skrzyni i mocowanie slynnej tylnej belki

Tomota
Posty: 7
Rejestracja: 06/07/2010, 9:47
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno
Kontakt:

Post autor: Tomota » 18/12/2010, 21:39

Witam, znalazłem nowy trop. Przy dużym mrozie buczenia nie ma , przynajmniej z rana jak fura jest zmarznieta po nocy. Wnioskuję że to może być poduszka zawieszenia mostu lub inna z wielu w tej okolicy. Te poduszki mają ponoć olej i może jak zmarznięty to gęsty i lepiej amortyzuje , jak jest już wyrypana. Jak sie ociepli to pójdę w tym kierunku i dam znać .

Tomota
Posty: 7
Rejestracja: 06/07/2010, 9:47
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno
Kontakt:

Post autor: Tomota » 05/09/2011, 23:57

Witam, znalazłem rozwiazanie!!! Problemem było zawieszenie tylngo mostu i ramy do której jest przymocowany most.
Wymieniłem wszystkie sześc tuleji (ok. 60zł/szt) i po problemie. Przestało huczec. Trzeba odkręcic wydech, wał , wyciagnąc most, całą tę ramę rurową bo bez tego wymienic te tuleje nie da rady. Robota na 2 dni, potrzebna prasa do wprasowania nowych tuleji. przy okazji wymieniłem też sinenbloki na obu wahaczach, po dwa na każdym. Aby to zrobic też trzeba wyjac wahacze i miec je na warsztacie. W wahaczu wymienia sie taką przecieta tuleję z teflonem do wprasowania której trzeba specjalny przyrząd bo bez tego łatwo ją ponoc uszkodzic. Zawiozłem wahacze do specjalistów. Po wymianie pojawił się jeszcze stuk gdzieś w układzie napedowym przy właczaniu automatu z przodu do tyłu lub odwrotnie. Winne były przeguby wewnetrzne które miały luz i powodowały że przedni krótki wał robił z 1/4 obrotu luzem zanim złapał opór. Nie jest to luz na moscie czy rozdzielaczu ale właśnie na przegubach wewnętrznych!!!Kupiłem oba , prawy i lewy przegub wewnetrzny na allegro po 500zł każdy. Po wymianie auto jak nowe. Dodatkowo znikło też przenoszenie drgań z silnika na budę "na biegu" na postoju które wkurzało tak że na światłach wyłaczałem na park lub neutral. Winne były . te zrypane przeguby a nie poduszki.
Zero luzów czy stuków. Po prosu super.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27/02/2011, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas
Gadu-Gadu: 448732

Post autor: WitAce » 06/09/2011, 16:37

Brawo za upor, ale z drugiej strony OSA podal Ci juz ta mozliwosc wczesniej i wiesz juz, ze nie warto jezdzic do mechanikow, ktorzy wymienili Ci wczesniej polowe auta :wink:

Tomota
Posty: 7
Rejestracja: 06/07/2010, 9:47
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno
Kontakt:

Post autor: Tomota » 21/01/2018, 20:18

Witam, rozwiązałem problem buczenia. Winny był przedni most. Kupiłem używkę bo teraz można już znależć i tanio kupić. Po wymianie przestało buczeć i drgać. Poprzednie naprawy nie były trafione mimo że w pewnym momencie tak mi się zdawało....


ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości