330i nie zapal się kontrolka smarowania po włączeniu zapłonu, a silnik nie odpala

Sebmajster144
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 18, 19:55
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#1

Post autor: Sebmajster144 »

Witam,
Mam problem tego typu że po wymianie odmy olejowej oraz uszczelki podstawy filtra oleju , coś jest nie tak z układem olejowym.
Po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka smarowania, wskaźnik temp. oleju podnosi się to temp. optymalnej czyli w pion a następnie opada ( oczywiście zimny silnik) do końca, silnik nie odpala. Bardzo proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1679
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

Wskaźnik temperatury oleju? Masz zegary z M3 czy jakiś customowy wskaźnik? Bo standardowe zegary takiego wskaźnika nie mają.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Sebmajster144
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 18, 19:55
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#3

Post autor: Sebmajster144 »

Pomyliłem się temp silnika nie oleju
Sebmajster144
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 18, 19:55
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#4

Post autor: Sebmajster144 »

dodam że zmieniałem też chłodnice może to ma związek z tym dziwnym zachowaniem wskaźnika. W każdym bądź razie nie pali się kontrolka ciśnienia oleju smarującego po włączeniu zapłonu , a powinna więc zakładam że to jest przyczyną porażki przy pierwszym starcie po zimowym remonciku.
Sebmajster144
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 18, 19:55
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#5

Post autor: Sebmajster144 »

Tylko dlaczego się nie zapala? gdzie szukać przyczyny? proszę o pomoc
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

a odpinales akumulator przy np. wykrecaniu alternatora podczas wymiany?
zrob sobie test 2.0 na zegarach i zobacz czy ta kontrolka w ogole dziala
poza tym co to znaczy 'nie odpala'? kreci i nie odpala? czy zupelnie nic, rozrusznik jak martwy?
napiecie na akumulatorze sprawdzales?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

wkaznik idzie w pion a nastepnie opada do konca :D to opada z powrotem na niebieskie pole czy idzie do konca na czerwone?
Jak na czerwone to soft w sterowniku silnika sie wysypal, bedzie krecic ale nie odpali.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Do sprawdzenia połączenia z dme, ewentualnie przekaźnik.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Sebmajster144
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 18, 19:55
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#9

Post autor: Sebmajster144 »

Akumulator przed rozpoczęciem napraw odpięty dodam że przez tydzień był odpięty nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
Pisząc opada miałem na myśli że wraca do stanu zero i podświetla się na czerwono tarcza całego wskaźnika temp silnika. co do kontrolki jest sprawna jednak nie zapala się na czerwono po włączeniu zapłonu a powinna tak jak powinna zgasnąć gdy silnik zacznie pracę, niestety mój m54 nie chce pracować, rozrusznik kręci.
Sebmajster144
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 18, 19:55
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#10

Post autor: Sebmajster144 »

Jaki przekaźnik?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”