330i Check Engine i LPG

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Dziś rano jechałem do roboty i jak odpaliłem silnik nie zniknęła mi żółta kontrolka silnika (Check Engine) w sumie nawet różnicy nie poczułem w jeździe chociaż miałem wrażenie że auto miało jak by mniej mocy ale sam nie wiem w sumie ta kontrolka źle na mnie działa i zaczynam panikować i pisać najczarniejsze scenariusze:) Kontrolka świeciła się od razu po odpaleniu silnika po przełączeniu na LPG żadnej różnicy w pracy silnika. Wracając z pracy Check oczywiście cały czas się palił ale auto w sumie moc miało i na BP I na LPG.

INPA pokazała dwa błędy :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4

O ile dobrze przetłumaczyłem chodzi o :
238 przerw zapłonu Cyl 1
241 przerw zapłonu Cyl 4

Usunąłem błędy po gazowałem troszkę w garażu błędów brak na kompie brak check engine się nie pojawia.
Świece były wymieniane jakoś w styczniu na BKR6EQUP ( z tego co mi się wydaje to NGK takie same jak kiedyś w N42 wymieniałem) ale przez poprzedniego właściciela. (który zrobił około 3500 tysiąca km od tego czasu)

Dodam jeszcze że 600km temu założyłem instalację LPG nie byłem jeszcze nawet na pierwszym strojeniu LPG.
I tu pytanie do was co może być przyczyną ?? (dodam że miałem już prawie pusty zbiornik LPG i przy powrocie z pracy LPG brak to raczej nie ma związku ale nie miałem auta z LPG jeszcze więc wspominam o tym)

Jutro mam zamiar z rana wykręcić świecę i je sprawdzić (wrzucę wam jutro fotki to mi powiedzie czy ok czy nie bo ja nie wiem jakie powinny być :P )
Rano na samym BP pośmigam trochę sprawdzimy czy problem się powtórzy i potem to samo na LPG zrobimy.

Myślicie że może to być po prostu LPG do wystrojenia ??
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nie, może jakieś trefne wtryskiwacze albo po prostu kończą się świece.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Masz na myśli wtryskiwacze od BP czy LPG ? I da radę jakoś to zdiagnozować w garażowych warunkach ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Lpg, jeżeli auto nie osłabło znacząco i nie trzęsło to cewki odpadają. Nie brudząc rąk narazie pokaż korekty paliwowe po rozgrzaniu na lpg i korekcje na cylindrach. Jakby był źle wystrojony to powinno jeszcze pokazać błędy złego składu mieszanki, chyba, że jest na limicie. Może olej zalewa te dwie świece i stąd problem, albo tak jak pisałem mają już dość.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

Ok ja zaraz wykręce swiece zobaczę co tam się dzieje wrzucę wam fotki może wy zobaczycie coś co ja przeocze.

A co do korekt na cylindrach i paliwowych może jakaś wskazówka gdzie tego w INPA szukać ? To bym też screena na rozgrzanym silniku porobil
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

Obrazek
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

:D
f6 i f7.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: Palec11 »

Dobra panowie wykręciłem świece nic bardzo niepokojącego tam nie widziałem zastanawia mnie tylko skąd ten olej przy pierwszym cylindrze na śrubie i cewce ? jakieś pomysły ?
Obrazek
Obrazek

Cewki mix od n42 od e90 :D itd Od prawej cyl 1 do cyl 6
Obrazek

A tutaj macie świece nie wyglądają źle moim zdaniem. Cylinder pierwszy od lewej
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jedyne co zauważyłem że na świecach na GWINTACH jest odrobinka oleju ale same pałki suche więc raczej olej nic tam nie zalewa.

Myślicie że świece ok ? Mi wyglądają ok najlepiej świeca z 2 cylindra chyba wygląda . Teraz pojadę na BP pośmigam troszkę pojadę LPG zatankować pośmigam na LPG i zobaczymy czy coś wyjdzie.

Jakieś sugestie ludu ? (MANIEK WBIJAJ DO LBN TY MASZ U MNIE OBIAD ZA FREE)

A i jak wrócę postaram się screeny z inpa wstawić.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Będę pamiętał 8) czas chyba pomyśleć o wymianie uszczelki pokrywy zaworów, tam powinno być sucho, trochę oleju widać na dole też. Nie jestem ekspertem od oceny stopnia zużycia świec, więc wstrzymam się. Zrobiłeś jakąś ich kombinację czy złożyłeś dokładnie jak było? Warto było zamienić 1 i 4 z np. 2 i 5. Cewki faktycznie ciekawie wyglądają w takim zestawieniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Założyłem tak jak było narazie muszę się przejechać na BP i LPG i sprawdzić czy check się pojawi i wtedy będziemy dalej kombinować. Więc póki co uciekam pewnie za godzinkę bd i zdam relację.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”