330d gaśnie podczas jazdy

nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#1

Post autor: nissky »

Witam

Ostatnio dopadł mnie 3x taki problem - jadę normalnie, nagle zapaliła się żółta kontrolka DDE, silnik zgasł...po zatrzymaniu się na poboczu po chwili odpala i nic się nie świeci, jednak po przejechaniu ok kilometra 2x to samo. Jakoś doczłapałem się do domu i podłączyłem komp..

Obrazek

Został wymieniony przekaźnik pomp paliwa - widać że miał wypalone styki po rozebraniu.
Niestety, po wymianie ponownie zdarzyło się jej zgasnąć. Po podłączeniu znów: błąd 4162 Relay, pre supply pumps, activation oraz 4B90 Rail pressure monitoring on engine start. Dodam, ze ciśnienie przy rozruchu wynosi 4,3 bara, pompę progową słychać że pracuje po przekręceniu kluczyka. Przekaźnik pomp działa - można go włączyć i wyłączyć w Inpa.
Ciśnienie na szynie na biegu jałowym - 300bar...

Może ktoś ma jakiś pomysł? Auto ma normalną moc, ciągnie do samego końca - można powiedzieć że dzieje się to losowo. Dodam, że jak zgaśnie to nie można go przez chwilę odpalić. Po chwili znowu odpala.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#2

Post autor: Dzidek90 »

Jakie wartosci ma pompa progowa?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#3

Post autor: nissky »

Gdy kluczyk przekręcony w pozycję zapłonu inpa pokazuje na szynie stałe ciśnienie 4,3 bara. Niestety, nie mam możliwości sprawdzenia inaczej jakie ciśnienie daje pompa, bo inpa nie posiada takiej zakładki. Jak wrócę z pracy to zobaczę ISTE +
Po wymianie przekaźnika przejechałem 55km, silnik zgasł w momecie jak chwyciłem za kluczyk aby go zgasić. Zapisało te 2 błędy które napisałem. W drodze powrotnej nic się takiego nie zdarzyło, auto ciągnie równo do 160 bez problemu jak zawsze (więcej nie sprawdzałem)
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#4

Post autor: nissky »

ISTA pokazala ciśnienie na listwie podczas pracy pompy w granicach 4,3 do 6,7 bara.
Ostatnio przed tymi cyrkami w aucie włączył się alarm w nocy i wywaliło błąd czujnika pod maską...Sprawdziłem czy jakieś zwierzę nie przegryzło kabli ale wiązki wyglądają ok. Dodatkowo przekaźnik DDE pod maską teżwygląda ok i słychać że cyka chwilę po przekręceniu klucza w pozycję zapłonu. Ewentualnie zastanawiam się czy może któraś z pomp się nie przytarła lekko, zalałem do pełna paliwa na lotosie i zobaczymy.....
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#5

Post autor: nissky »

Problem rozwiązany - pompa progowa i filtr się pozapychały od trefnego paliwa. Wymieniona pompa progowa na nową, filtr także. Uklad wtryskowy przepłukany litrem Diesel Spulung...śmiga aż miło. Dodatkowo, auto wydaje się jeszcze żwawsze - w końcu pompa ma pełną wydajność.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#6

Post autor: Dzidek90 »

Czyli podejrzenia mialem dobre ;)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#7

Post autor: nissky »

Też stawiałem na pompę, ale błąd przekaźnika trochę mnie odsunął od tego.
Wgl jeśli któraś pompa stanie, to wywali właśnie ten błąd przekaźnika, nie wyrzuci błędu pompy.
W każdym bądź razie - auto śmiga jak głupie - w końcu czuć że zmiana interoolera dała jakieś efekty, nowa pompa cichutka - jak na razie polecam pompę Magneti Marelli.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#8

Post autor: Dzidek90 »

Jaki koszt?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#9

Post autor: nissky »

Pompa 189zł, filtr Meyle 68zł, 2 puszki LM 80zł.
Robota jak zawsze we własnym zakresie.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#10

Post autor: Dzidek90 »

Dzieki za info ;)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”