330d gaśnie podczas jazdy
-
- Bywalec forum
- Posty: 185
- Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
- BMW: E46 330d+
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PH96418
Witam
Ostatnio dopadł mnie 3x taki problem - jadę normalnie, nagle zapaliła się żółta kontrolka DDE, silnik zgasł...po zatrzymaniu się na poboczu po chwili odpala i nic się nie świeci, jednak po przejechaniu ok kilometra 2x to samo. Jakoś doczłapałem się do domu i podłączyłem komp..
Został wymieniony przekaźnik pomp paliwa - widać że miał wypalone styki po rozebraniu.
Niestety, po wymianie ponownie zdarzyło się jej zgasnąć. Po podłączeniu znów: błąd 4162 Relay, pre supply pumps, activation oraz 4B90 Rail pressure monitoring on engine start. Dodam, ze ciśnienie przy rozruchu wynosi 4,3 bara, pompę progową słychać że pracuje po przekręceniu kluczyka. Przekaźnik pomp działa - można go włączyć i wyłączyć w Inpa.
Ciśnienie na szynie na biegu jałowym - 300bar...
Może ktoś ma jakiś pomysł? Auto ma normalną moc, ciągnie do samego końca - można powiedzieć że dzieje się to losowo. Dodam, że jak zgaśnie to nie można go przez chwilę odpalić. Po chwili znowu odpala.
Ostatnio dopadł mnie 3x taki problem - jadę normalnie, nagle zapaliła się żółta kontrolka DDE, silnik zgasł...po zatrzymaniu się na poboczu po chwili odpala i nic się nie świeci, jednak po przejechaniu ok kilometra 2x to samo. Jakoś doczłapałem się do domu i podłączyłem komp..
Został wymieniony przekaźnik pomp paliwa - widać że miał wypalone styki po rozebraniu.
Niestety, po wymianie ponownie zdarzyło się jej zgasnąć. Po podłączeniu znów: błąd 4162 Relay, pre supply pumps, activation oraz 4B90 Rail pressure monitoring on engine start. Dodam, ze ciśnienie przy rozruchu wynosi 4,3 bara, pompę progową słychać że pracuje po przekręceniu kluczyka. Przekaźnik pomp działa - można go włączyć i wyłączyć w Inpa.
Ciśnienie na szynie na biegu jałowym - 300bar...
Może ktoś ma jakiś pomysł? Auto ma normalną moc, ciągnie do samego końca - można powiedzieć że dzieje się to losowo. Dodam, że jak zgaśnie to nie można go przez chwilę odpalić. Po chwili znowu odpala.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Jakie wartosci ma pompa progowa?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 185
- Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
- BMW: E46 330d+
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PH96418
Gdy kluczyk przekręcony w pozycję zapłonu inpa pokazuje na szynie stałe ciśnienie 4,3 bara. Niestety, nie mam możliwości sprawdzenia inaczej jakie ciśnienie daje pompa, bo inpa nie posiada takiej zakładki. Jak wrócę z pracy to zobaczę ISTE +
Po wymianie przekaźnika przejechałem 55km, silnik zgasł w momecie jak chwyciłem za kluczyk aby go zgasić. Zapisało te 2 błędy które napisałem. W drodze powrotnej nic się takiego nie zdarzyło, auto ciągnie równo do 160 bez problemu jak zawsze (więcej nie sprawdzałem)
Po wymianie przekaźnika przejechałem 55km, silnik zgasł w momecie jak chwyciłem za kluczyk aby go zgasić. Zapisało te 2 błędy które napisałem. W drodze powrotnej nic się takiego nie zdarzyło, auto ciągnie równo do 160 bez problemu jak zawsze (więcej nie sprawdzałem)
-
- Bywalec forum
- Posty: 185
- Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
- BMW: E46 330d+
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PH96418
ISTA pokazala ciśnienie na listwie podczas pracy pompy w granicach 4,3 do 6,7 bara.
Ostatnio przed tymi cyrkami w aucie włączył się alarm w nocy i wywaliło błąd czujnika pod maską...Sprawdziłem czy jakieś zwierzę nie przegryzło kabli ale wiązki wyglądają ok. Dodatkowo przekaźnik DDE pod maską teżwygląda ok i słychać że cyka chwilę po przekręceniu klucza w pozycję zapłonu. Ewentualnie zastanawiam się czy może któraś z pomp się nie przytarła lekko, zalałem do pełna paliwa na lotosie i zobaczymy.....
Ostatnio przed tymi cyrkami w aucie włączył się alarm w nocy i wywaliło błąd czujnika pod maską...Sprawdziłem czy jakieś zwierzę nie przegryzło kabli ale wiązki wyglądają ok. Dodatkowo przekaźnik DDE pod maską teżwygląda ok i słychać że cyka chwilę po przekręceniu klucza w pozycję zapłonu. Ewentualnie zastanawiam się czy może któraś z pomp się nie przytarła lekko, zalałem do pełna paliwa na lotosie i zobaczymy.....
-
- Bywalec forum
- Posty: 185
- Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
- BMW: E46 330d+
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PH96418
Problem rozwiązany - pompa progowa i filtr się pozapychały od trefnego paliwa. Wymieniona pompa progowa na nową, filtr także. Uklad wtryskowy przepłukany litrem Diesel Spulung...śmiga aż miło. Dodatkowo, auto wydaje się jeszcze żwawsze - w końcu pompa ma pełną wydajność.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Czyli podejrzenia mialem dobre
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 185
- Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
- BMW: E46 330d+
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PH96418
Też stawiałem na pompę, ale błąd przekaźnika trochę mnie odsunął od tego.
Wgl jeśli któraś pompa stanie, to wywali właśnie ten błąd przekaźnika, nie wyrzuci błędu pompy.
W każdym bądź razie - auto śmiga jak głupie - w końcu czuć że zmiana interoolera dała jakieś efekty, nowa pompa cichutka - jak na razie polecam pompę Magneti Marelli.
Wgl jeśli któraś pompa stanie, to wywali właśnie ten błąd przekaźnika, nie wyrzuci błędu pompy.
W każdym bądź razie - auto śmiga jak głupie - w końcu czuć że zmiana interoolera dała jakieś efekty, nowa pompa cichutka - jak na razie polecam pompę Magneti Marelli.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Jaki koszt?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Dzieki za info
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 9988 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 4 Odpowiedzi
- 5546 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelgl
-
- 3 Odpowiedzi
- 2911 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2010 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Analogowy13
-
- 5 Odpowiedzi
- 5243 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 3 Odpowiedzi
- 3113 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: UmianyAndrzej
-
- 7 Odpowiedzi
- 4539 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 10 Odpowiedzi
- 5335 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 5293 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lwsb33
-
- 9 Odpowiedzi
- 3828 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dzejkob