328i temperatura silnika

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3212
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

328i temperatura silnika

Post autor: maniek21112 » 12/09/2018, 16:22

To też dziwne zachowanie, ponieważ temperatura otwarcia termostatu to 97 stopni i jadąc "normalnie" powinno być te 96-97, aczkolwiek nie jest to groźne na pewno. Dopiero pod dużym obciążeniem spadać. Cieszę się, że temat ożył :)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3212
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 21/09/2018, 19:23

Trochę potestowałem i byłem już gotowy dzisiaj zamówić wisko, bo nie spinało wcale po rozgrzaniu, ale później po kolejnej trasie sprawdziłem i było wszystko ok. :o jest opcja żeby wisko raz działało a raz nie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3212
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 23/09/2018, 9:28

Kolejne obserwacje. Na zimnym zgaszonym silniku próbując zakręcić wisko czuć opór na 2/3 pełnego obrotu a 1/3 jest zauważalnie luźna, więc chyba tam gdzie zebrał się olej, czyli powiedzmy ok. Po odpaleniu nie spieło się a teoretycznie niby powinno na chwilę, choć podobno różnie z tym bywa. Silnik pracował 20 sekund i po zgaszeniu wisko kręci się bardzo swobodnie, lekkie zakręcenie i zrobi kilka pełnych obrotów. Szczerze nigdy nie sprawdzałem w ten sposób sprawnego nowego (choć z tym podobno bywa różnie) wisko i nie mam porównania. Te które wymieniałem albo nie spinało wcale (po wyjęciu i kręceniu nakrętką czuć było, że jest luźne i tylko powiedzmy na 30 stopniach lekko trzymało) albo było spięte na stałe cały czas (bardzo duży opór po wyjęciu).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3212
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 11/11/2018, 6:10

Mały up..
Po przejechaniu się kilkoma bmw z r6 pb m52tub/m54 na oględzinach czy diagnostyce stwierdzam, że z moją grzałką termostatu jest coś nie tak..w całkowicie sprawnych autach każde wkręcenie na wysokie obroty (duże obciążenie) powoduje mocne aktywowanie grzałki i spadek temperatury do blisko lub dokładnie 80 stopni. U mnie spada do jakichś 90-93 i to bardzo ospale, więc raczej poszukam termostatu (ten co jest w aucie był wymieniany przy 222 tys. km).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Flaczek
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 07/10/2018, 22:26
BMW: E46 328CI
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 83-140
VIN: JH31322
Lokalizacja: Gniew
Kontakt:

Post autor: Flaczek » 11/11/2018, 7:34

maniek21112 pisze:
11/11/2018, 6:10
Mały up..
Po przejechaniu się kilkoma bmw z r6 pb m52tub/m54 na oględzinach czy diagnostyce stwierdzam, że z moją grzałką termostatu jest coś nie tak..w całkowicie sprawnych autach każde wkręcenie na wysokie obroty (duże obciążenie) powoduje mocne aktywowanie grzałki i spadek temperatury do blisko lub dokładnie 80 stopni. U mnie spada do jakichś 90-93 i to bardzo ospale, więc raczej poszukam termostatu (ten co jest w aucie był wymieniany przy 222 tys. km).
U mnie normalna jazda temperatura - 93 stopnie
Termostat otwiera się przy 97 stopniach
Przy butowaniu spada o kilka stopni
Na postoju w lato 2 razy temperatura poszła w górę (miałem źle odpowietrzonego, brakowało jakieś 2 litry płynu)
Na postoju temperatura wzrasta, ale to chyba normalne

Takie moje obserwacje przy m52tub28, mam elektryczny, bez wisko :)
Pozdrawiam
Zapraszam do siebie, E46 328CI
Obrazek


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3212
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 11/11/2018, 10:43

U mnie na postoju nic się nie dzieje, nie ma powietrza w układzie. Tylko dłuższa jazda w upalne dni z prędkościami 160+ powoduje wzrost temperatury powyżej 100 stopni. Jak wymuszam pracę grzałki w inpa to temperatura spada, ale powoli i nie tak nisko jak należy. Stąd takie wnioski.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość