328i temperatura silnika

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Przelew jednak zapomniałem sprawdzić :oops: ale to raczej nie to, dzisiaj znowu trasa autostradą i mogłem trochę pocisnąć i przy ok 180 (więcej się nie dało, spory ruch) temperatura urosła do 101 stopni, temperatura otoczenia 25-26 stopni, więc bez upałów. Wydaje mi się, że winny jest termostat, gdy przyspieszam grzałka powinna się uruchomić i temperatura powinna spadać a to się nie dzieje przy prędkościach +140 i włączonej klimie, mimo braku błędu grzałki oczywiście. Dla odmiany gdy jadę powiedzmy 80-90 i wyprzedzam kilka aut to spadnie do 92-93. Kolejna obserwacja jest taka, że przy normalnej 90-120 jest cały czas 96-97 stopni, ale gdy zwolniłem do 60-70 przy niskich obrotach spadła do 93 %) więc stawiam na termostat, ktoś zmotywuje mnie do jego wymiany swoimi przemyśleniami na ten temat?

Ps. silnik jest świeżo po wymianie oleju :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Kolejny post po postem..będzie ban :oops: przelew jest idealny na wolnych obrotach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Kontynuuje swój monolog :unknown: dzisiaj była okazja lekko pogonić auto przy prędkości 180+ i przy 27 stopniach na zewnątrz oraz włączonej klimatyzacji temperatura silnika utrzymywała się na poziomie 99 stopni, ani nie spadała (jak powinna przy większym obciążeniu) ani nie rosła, do 150 trzymała się na 97 stopniach a gdy zwalniałem poniżej 100 km/h lub wyłączyłem klimę temperatura spadała do 91-94 stopni. Korciło mnie aby wymienić termostat, ale błędu grzałki nie ma i same objawy nie do końca mi do tego pasują, ponieważ powinien albo grzać się konkretnie (zamknięty) lub nie trzymać temperatury (otwierający się gdy nie trzeba). Dzisiaj akurat wydawało mi się, że nie słyszałem wisko, ale znowu temperatura nie była szczególnie wysoka (pewnie przez niższą temperaturę otoczenia). Chyba czas na test zatrzymania wentylatora albo muszę wykorzystać żonę, aby zobaczyć jak zachowuje się pod obciążeniem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#14

Post autor: GUMMISS »

Jedz na myjnie i za Zeta wymyj chłodnice. Może siedzi syf i blokuje przepływ powietrza.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Jest świeża, ma dwa lata i wygląda na czystą, ale nie omieszkam potraktować ją myjką tak jak piszesz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Woytek

#16

Post autor: Woytek »

Mi temperatura pracuje tak: do rozgrzania idzie w górę do 99 stopni i otwiera się termostat, schodzi do 93 i tak trzyma cały czas podczas normalnej jazdy, przy butowaniu spada nawet do 88. Na postoju temperatura idzie w górę i dochodzi nawet do 105 stopni i chyba tak być nie powinno.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Masz wisko? Jak tak to przyjrzyj się jemu, jak nie to czy elektryczny uruchamia się. Mi właśnie przy budowaniu nie spada, tylko pytanie czy grzałka/termostat nie działa jak trzeba czy wisko nie wyrabia. U mnie na postoju nie rośnie, dlatego trudniej wytypować.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Woytek

#18

Post autor: Woytek »

maniek21112 pisze: 12 wrz 18, 12:13 Masz wisko? Jak tak to przyjrzyj się jemu, jak nie to czy elektryczny uruchamia się. Mi właśnie przy budowaniu nie spada, tylko pytanie czy grzałka/termostat nie działa jak trzeba czy wisko nie wyrabia. U mnie na postoju nie rośnie, dlatego trudniej wytypować.
Mam elektryka, jak dodałem płynu chłodniczego do normalnego stanu to już temperatura tak wysoko mi nie rośnie, bo miałem poniżej minimum, ale nie na tyle, aby się paliła kontrolka. Teraz temperatura na postoju dochodzi do maks 97 stopni, nie wiem czy czasem nie dlatego, że jest zimniejsza pogoda.

EDIT: Zapomniałem dodać, teraz zrobiłem trasę 50km i średnia temperatura to 88 stopni, sam nie wiem czy to przez pogodę, czy przez to, że brakowało około 2l płynu i układ był zapowietrzony... :D
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

2 l mogą robić różnicę :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#20

Post autor: Piasio »

u mnie trzyma sie w okolicy 90 stopni.. na trasie spada o jakieś 3 stopnie 4 max.. w korku 91-93.. skok powyżej do 96 to zaobserwowałem tylko raz przez parę sekund..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”