328i temperatura silnika

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3040
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

328i temperatura silnika

Post autor: maniek21112 » 30/08/2018, 18:27

Przelew jednak zapomniałem sprawdzić :oops: ale to raczej nie to, dzisiaj znowu trasa autostradą i mogłem trochę pocisnąć i przy ok 180 (więcej się nie dało, spory ruch) temperatura urosła do 101 stopni, temperatura otoczenia 25-26 stopni, więc bez upałów. Wydaje mi się, że winny jest termostat, gdy przyspieszam grzałka powinna się uruchomić i temperatura powinna spadać a to się nie dzieje przy prędkościach +140 i włączonej klimie, mimo braku błędu grzałki oczywiście. Dla odmiany gdy jadę powiedzmy 80-90 i wyprzedzam kilka aut to spadnie do 92-93. Kolejna obserwacja jest taka, że przy normalnej 90-120 jest cały czas 96-97 stopni, ale gdy zwolniłem do 60-70 przy niskich obrotach spadła do 93 %) więc stawiam na termostat, ktoś zmotywuje mnie do jego wymiany swoimi przemyśleniami na ten temat?

Ps. silnik jest świeżo po wymianie oleju :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3040
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 31/08/2018, 7:48

Kolejny post po postem..będzie ban :oops: przelew jest idealny na wolnych obrotach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3040
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 11/09/2018, 22:02

Kontynuuje swój monolog :unknown: dzisiaj była okazja lekko pogonić auto przy prędkości 180+ i przy 27 stopniach na zewnątrz oraz włączonej klimatyzacji temperatura silnika utrzymywała się na poziomie 99 stopni, ani nie spadała (jak powinna przy większym obciążeniu) ani nie rosła, do 150 trzymała się na 97 stopniach a gdy zwalniałem poniżej 100 km/h lub wyłączyłem klimę temperatura spadała do 91-94 stopni. Korciło mnie aby wymienić termostat, ale błędu grzałki nie ma i same objawy nie do końca mi do tego pasują, ponieważ powinien albo grzać się konkretnie (zamknięty) lub nie trzymać temperatury (otwierający się gdy nie trzeba). Dzisiaj akurat wydawało mi się, że nie słyszałem wisko, ale znowu temperatura nie była szczególnie wysoka (pewnie przez niższą temperaturę otoczenia). Chyba czas na test zatrzymania wentylatora albo muszę wykorzystać żonę, aby zobaczyć jak zachowuje się pod obciążeniem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3803
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 12/09/2018, 8:06

Jedz na myjnie i za Zeta wymyj chłodnice. Może siedzi syf i blokuje przepływ powietrza.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3040
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 12/09/2018, 8:42

Jest świeża, ma dwa lata i wygląda na czystą, ale nie omieszkam potraktować ją myjką tak jak piszesz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Woytek

Post autor: Woytek » 12/09/2018, 11:48

Mi temperatura pracuje tak: do rozgrzania idzie w górę do 99 stopni i otwiera się termostat, schodzi do 93 i tak trzyma cały czas podczas normalnej jazdy, przy butowaniu spada nawet do 88. Na postoju temperatura idzie w górę i dochodzi nawet do 105 stopni i chyba tak być nie powinno.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3040
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 12/09/2018, 12:13

Masz wisko? Jak tak to przyjrzyj się jemu, jak nie to czy elektryczny uruchamia się. Mi właśnie przy budowaniu nie spada, tylko pytanie czy grzałka/termostat nie działa jak trzeba czy wisko nie wyrabia. U mnie na postoju nie rośnie, dlatego trudniej wytypować.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Woytek

Post autor: Woytek » 12/09/2018, 14:48

maniek21112 pisze:
12/09/2018, 12:13
Masz wisko? Jak tak to przyjrzyj się jemu, jak nie to czy elektryczny uruchamia się. Mi właśnie przy budowaniu nie spada, tylko pytanie czy grzałka/termostat nie działa jak trzeba czy wisko nie wyrabia. U mnie na postoju nie rośnie, dlatego trudniej wytypować.
Mam elektryka, jak dodałem płynu chłodniczego do normalnego stanu to już temperatura tak wysoko mi nie rośnie, bo miałem poniżej minimum, ale nie na tyle, aby się paliła kontrolka. Teraz temperatura na postoju dochodzi do maks 97 stopni, nie wiem czy czasem nie dlatego, że jest zimniejsza pogoda.

EDIT: Zapomniałem dodać, teraz zrobiłem trasę 50km i średnia temperatura to 88 stopni, sam nie wiem czy to przez pogodę, czy przez to, że brakowało około 2l płynu i układ był zapowietrzony... :D

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3040
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 12/09/2018, 15:50

2 l mogą robić różnicę :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Piasio
Bywalec forum
Posty: 63
Rejestracja: 16/12/2017, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: Piasio » 12/09/2018, 16:09

u mnie trzyma sie w okolicy 90 stopni.. na trasie spada o jakieś 3 stopnie 4 max.. w korku 91-93.. skok powyżej do 96 to zaobserwowałem tylko raz przez parę sekund..


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości