328 dobór sprężyn obniżających

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#1

Post autor: Karold »

Witam. Wiem że podobnych tematów było pewnie wiele ale każdy przypadek jest przecież inny:)

Potrzebuję Waszej fachowej porady przy doborze sprężyn obniżających.

Po kolei:
Felgi to 17" Alessio. Wszystkie 4 sztuki 7,5J ET 38
Opony wszystkie 225/45

Wygląda to wszystko jak na foto.

Przednie zawieszenie jest prawdopodobnie oryginalne.
Tylne z tego co powiedział mi poprzedni właściciel jest trochę podniesione.

Chciałbym aby siedziało trochę niżej ale też bez przesady. Jakie obniżenie na przód a jakie na tył żeby nic nie tarło?

Wszystkie rodzaje sprężyn będą pasować czy niektóre są pod konkretne amortyzatory?

Obrazek
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#2

Post autor: Karold »

Dziś ściągnąłem koła:

Amory przód to chyba oryginalne SACHS SPORT (w b. dobrej kondycji)
Amory tył to SACHS ADVANTAGE (założone w ubiegłym roku)

Obrazek

Obrazek

Więc o sprawność nie ma co się martwić :)

Czy to znaczy że do tylnych amortyzatorów trzeba będzie sprężyn z "innego zestawu" ?

Bo myślałem od razu o kupnie całego kompletu 4szt np http://moto.allegro.pl/sprezyny-obnizajace-jamex-bmw-e46-seria-3-30-20mm-i2667371193.html
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#3

Post autor: Karold »

Czyli mam rozumieć że te tylne ADVANTAGE są identyczne jak oryginalne (zamienniki)? Więc nie będzie problemu że sprężyny do oryginalnego zawieszenia będą współpracować z innymi amorami?
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#4

Post autor: Karold »

Dziękować :) A skoro wszystkie 4 koła są 7,5J to jak bym założył dystanse tylko na tył 20mm to miało by to jakiś sens?

Wtedy niby zrobiło by się z tyłu 8,5J bo chyba 1cal to 2,54 cm. A z tyłu koła są bardziej schowane

Bo przeważnie oryginalne felgi są 7,5J przód i 8,5J tył tak?
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#5

Post autor: Karold »

Czyli 30/20 będzie "rozsądne"? Oglądałem trochę fotek i 40/30 wygląda lepiej:) Tylko wszyscy piszą że seryjne amory przy obniżeniu -40 długo nie wytrzymują... A znowu inni piszą że -40 to najlepsze obniżenie do serii.
seba328
Bywalec forum
Posty: 154
Rejestracja: 5 sty 11, 15:20
BMW: e46 328ci
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: otwock

#6

Post autor: seba328 »

To ja napisze tak od siebie

Jeśli masz przednie ori amory i są to Sachs sport i tylne Sachs advantage czyli zamiennik ori
To masz już sportowe amory o innej charakterystyce pracy niż zwykłe seryjne
Do tego przednie są o skróconym skoku na 100%
Domyślam się również, że skoro masz takie amorki to masz również i mpakietowe springi (ok -15)

To jak wsadzisz te jamexy -30 to będziesz miał praktycznie to samo co masz
No może z -10 więcej uzyskasz

Ja bym nie kupował tych 30/20 na twoim miejscu bo będziesz żałował

Dlaczego tak myślę, bo sam się tak wpakowałem i żałowałem tego
Obrazek
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#7

Post autor: Karold »

Właśnie tego się obawiałem żeby nie było po założeniu "eh jednak mogłem kupić 40/30 bo mało siadła"

Tylko dlaczego 40/30 są prawie 2 razy droższe niż 30/20... Przynajmniej tak na alledrogo stoją
saper1008
Bywalec forum
Posty: 540
Rejestracja: 6 cze 10, 17:31
BMW: E46 330Cd+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Reszel

#8

Post autor: saper1008 »

Szukaj sprężyn do 6 cyl benzyny 320i/ci 323 325 328 330 lub do 4 cyl diesla 320d/cd od sedana lub coupe wszystkie będą takie same i będą pasowały do twojego auta, ja na twoim miejscu kupił bym jakieś markowe sprężyny np. HR ja posiadam i bardzo sobie chwalę, mam obniżenie 35/20 czy jakoś tak i możesz zobaczyć u mnie w galerii jak siadła na tym, ewentualnie szukaj WEITEC EIBACH VOGTLAND AP itd daruj sobie JAMEXY i inne TA TECHNIXY bo nie warto wkładać tego do BMW. Ja zamieniłem się za seryjne sprężyny i wyszło mnie to za darmo szukaj może też uda Ci się tak znaleźć, moje jeździły na 330Ci.
Obrazek

ZOBACZ MOJA 330Cd M-Pakiet 18" OEM BBS LM
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=12651
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”