328 Czy dawać przelot?

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Kwiato
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 23 kwie 17, 1:40
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Maków Mazowiecki

#1

Post autor: Kwiato »

Siema. Posiadam E46 328. W silniku siedzi:
- Wałki i wtryski od 3,0
- Stożek + dolot zimnego powietrza (Robić przegrodę od silnika?)
- Wycięty wydech środkowy + końcowy przelot (podobno Eissenman)
- Przerobiona pompa oleju + przesunięte odcięcie
- Wywalone sądy i zrobiona mapa na sztywno
I tu nasuwa się pytanie. Na jednym garze jest wypalony zawór i nie trzyma kompresji. Niedługo robię kompletny remont całej główki. Silnik będzie robiony na igłę, Vanosy itp. Planuję podpiąć dwie sondy sterujące i według nich robić mapę. Teraz silnik lekko faluje na wolnych i trzęsie. Ma także lekkie przycięcie przy 4 tyś.
Opłaca się wywalić katalizatory i wyspawać cały kolektor z kwasówki? Oczywiście miejsce na sądy by było zrobione.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#2

Post autor: rafał18 »

Tak z ciekawosci co Ci dały wałki i wtryski z 3.0i?
Kwiato
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 23 kwie 17, 1:40
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Maków Mazowiecki

#3

Post autor: Kwiato »

Taka już kupiłem, obecnie z wypalonym zaworem, jeden gar nie trzyma kompresji, wyszło 214 koni i 275Nm
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#4

Post autor: rafał18 »

A kolektor dolotowy seria?
Kwiato
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 23 kwie 17, 1:40
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Maków Mazowiecki

#5

Post autor: Kwiato »

Tak, jedynie dolot od filtra do przepustnicy z nierdzewki i stożek/
To Spawać kolektory bez katów czy nie? :D
Bemben
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 17 paź 13, 7:46
BMW: 330CiT
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: J-w
VIN: jt66708
Płeć:

#6

Post autor: Bemben »

Zaloz kolektory z m52.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#7

Post autor: yampik »

Bemben pisze:Zaloz kolektory z m52.
pisz konkrety...
toż on ma m52 tylko b28 a chodzi ci o kolektor z m52b30 :)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#8

Post autor: mariryb »

Nie ma silnika m52b30.
Koledze na pewno chodziło o kolektory z m52 z e36 gdzie nie ma katalizatorow.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#9

Post autor: yampik »

z rozpędu napisałem - chodziło o kolektor z m54b30
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#10

Post autor: rafał18 »

yampik pisze:
Bemben pisze:Zaloz kolektory z m52.
pisz konkrety...
toż on ma m52 tylko b28 a chodzi ci o kolektor z m52b30 :)
Nie o ten kolektor chodzi
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”