[328 Ci ] Demontaż kolektora wydechowego

Awatar użytkownika
omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25/01/2012, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin
Kontakt:

[328 Ci ] Demontaż kolektora wydechowego

Post autor: omegax1 » 03/05/2013, 10:18

Witam zrobiła się prawdopodobnie dziura albo lekkie pękniecie kolektora wydechowego jednego z dwóch. Albo katalizator mógł się uszkodzić.

Konieczny jest ich demontaż i wymiana bądź bardziej optymistyczna wersja spawanie

Czy pomoże ktoś jak je wyjąć?
górą nie wyjdą
dołem też nie bardzo, czy trzeba opuszczać silnik i inne historie ? :crazy:

wyglądają ciekawie cenowo szczególnie
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2183-kolektor-wydechowy-z-katalizatorem/i47670/kL/sN/r1999/m08" onclick="window.open(this.href);return false;
bo przyjaciołom się ufo...


Awatar użytkownika
s3b
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 17/11/2012, 11:49
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Pabianice
Kontakt:

Post autor: s3b » 03/05/2013, 12:44

U mnie jest podobnie, gdzieś mi się zrobił przedmuch w okolicy katalizatora i trochę pierdzi auto na wolnych obrotach i przy gaszeniu. Chciałem to naprawić, ale wyjęcie kolektora to masakra, próbowałem od góry lipa, od dołu też mi nie poszło, nawet grzechotki nie dało się włożyć, bo między kolektorem, a ścianą boczną jest max z kilka centymetrów i nic tam nie wchodzi. Czytałem, że konieczne jest opuszczenie silnika lub go uniesienie, żeby był tam potrzebny dostęp, niestety w moich domowych warunkach nie ma szans tego ogarnąć, a z mechaników też mało kto chce się tego podjąć.

Awatar użytkownika
omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25/01/2012, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin
Kontakt:

Post autor: omegax1 » 03/05/2013, 13:28

Ja po zdjęciu dwóch osłon (plastikowej i metalowej) dałem sobie spokój z wyjmowaniem.
Nawet od dołu nie widać gdzie jest przedmuch żadnej dziurki nic,,,,
To widzę grubo się zapowiada naprawa:/
bo przyjaciołom się ufo...

Awatar użytkownika
omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25/01/2012, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin
Kontakt:

Post autor: omegax1 » 10/05/2013, 18:52

jest mechanior co się tego podjął:) cena z góry przez tel. 150pln :/
bo przyjaciołom się ufo...

Awatar użytkownika
s3b
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 17/11/2012, 11:49
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Pabianice
Kontakt:

Post autor: s3b » 10/05/2013, 23:03

Może to nie mało, ale cena nie tragiczna, mnie jedna osoba krzyknęła ok. 500 zł z uszczelkami kolektora wydechowego, bo są dość drogie, a trzeba wymienić :)


Awatar użytkownika
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30/01/2012, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń
Kontakt:

Post autor: enri4 » 11/05/2013, 9:02

omegax1 pisze:jest mechanior co się tego podjął:) cena z góry przez tel. 150pln :/
Sprawdźcie pierwsze łączenie za kolektorami, tam często wydmuchuje uszczelkę.
Cena za wyjęcie bardzo dobra.Roboty jest sporo przez utrudniony dostęp.
Nie trzeba podnosić silnika żeby wyciągnąć kolektory.
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL

Awatar użytkownika
omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25/01/2012, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin
Kontakt:

Post autor: omegax1 » 26/05/2013, 17:38

ok sprawdzę jak się dopcham do mechaniora....
skąd wiesz, że nie trzeba podnosić silnika masz jakąś wiedzę na ten temat? jak tak to podziel się
bo przyjaciołom się ufo...

Awatar użytkownika
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30/01/2012, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń
Kontakt:

Post autor: enri4 » 26/05/2013, 21:09

Wychodzą dołem.Sprawdzone.
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL

Awatar użytkownika
omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25/01/2012, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin
Kontakt:

Post autor: omegax1 » 28/05/2013, 22:33

ok dzięki w tym tygodniu albo najpóźniej w następnym będziemy to robić
a w bmw nic nie jest prosto zrobić....
bo przyjaciołom się ufo...

Awatar użytkownika
omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25/01/2012, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin
Kontakt:

Post autor: omegax1 » 18/08/2013, 21:15

No niestety wyjęcie dwóch baranów (kolektorów wydechowych) nic nie dało

nowe uszczelki x2
pospawanie migomatem każdej z 6 rurek przy mocowaniu nic nie dało no może minimalnie ciszej ale i tak nie jest tak jak powinno być...

zostaje tylko zakup używanych kolektorów i wymiana...:( ktoś ma do sprzedania M52TU B28 ???

filmik z dźwięku wypalonych baranów kole w uszy...

http://www.youtube.com/watch?v=orfGJUCS2rs&feature=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
bo przyjaciołom się ufo...


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości