[328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25 sty 12, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin

#1

Post autor: omegax1 »

Witam czy wiem ktoś w którym miejscu znajduję się silniczek krokowy w/w modelu ?

Dodam tylko, że falujące obroty bez załączonej klimatyzacji są minimalne.
Jak włączę klimatyzacje to zaczynają falować znacznie...

1. Czy to wina właśnie silniczka krokowego?
bo przyjaciołom się ufo...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

omegax1 pisze:Witam czy wiem ktoś w którym miejscu znajduję się silniczek krokowy w/w modelu ?

Dodam tylko, że falujące obroty bez załączonej klimatyzacji są minimalne.
Jak włączę klimatyzacje to zaczynają falować znacznie...

1. Czy to wina właśnie silniczka krokowego?
Obrazek


nr 7

Można przeczyścić specjalnym środkiem. Ew. wykręcić i moczyć w PB kilka godzin lub całą noc, następnie starannie osuszyć i zamontować.
Przyczyn falowania może być wiele.
Jednak warto od tego zacząć. Po drodze sprawdź czy nie ma gdzieś nieszczelność na dolocie.
omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25 sty 12, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin

#3

Post autor: omegax1 »

Dzięki jesteś szybszy niż Chuck Norris :-)
Zacznę od krokowca a skończę na dolocie bo i tak wymiana filtra powietrza mnie czeka
zabieram się do roboty, pzdr
bo przyjaciołom się ufo...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

omegax1 pisze:Dzięki jesteś szybszy niż Chuck Norris :-)
Zacznę od krokowca a skończę na dolocie bo i tak wymiana filtra powietrza mnie czeka
zabieram się do roboty, pzdr
Nie lubię tego "człowieka" :D

Powodzenia, w razie problemów pisz ;)
omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25 sty 12, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin

#5

Post autor: omegax1 »

problem nr.1
- jak go wyjąć :-)
- czy trzeba demontować cały kolektor dolotowy ? to trochę roboty z tym jest
- robił już to ktoś, jak zrobić to w miarę sprawnie
bo przyjaciołom się ufo...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

Przepustnicę pasowało by wyjąć, ale może uda się bez, on jest od strony grodziowej silnika, może go zobaczysz jak zrobisz sobie miejsce zdejmując przepływkę.
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#7

Post autor: Roki »

http://www.youtube.com/watch?v=STy-J10DtiU masz tu filmik nt czyszczenia krokowca co i jak krok po kroku...
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
klaku007

#8

Post autor: klaku007 »

Jak masz zwinne ręce to poradzisz sobie bez zdejmowania kolektora. Wywalasz wszystko jak leci od początku puszkę filtra, te gumy sz dojdziesz do przepustnicy i obok masz krokowca

Wysyłane z mojego ST25i za pomocą Tapatalk 2
omegax1
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 25 sty 12, 20:10
BMW: 328 Ci + LPG
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin

#9

Post autor: omegax1 »

Nadszedł czas na naprawy oraz na końcowy niezadowalający efekt! :(

Będę się streszczał o co chodzi.

Zdjęty kolektor ssący.

wymienione:
-dwie rurki odmy nr. 4 oraz 2
-podkładka pod obudowę filtra oleju (ciekł olej)
- filtry kabinowy, powietrza oraz LPG
- płyn chłodniczy
- dwie rolki napinaczy i pasek ten krótki

wyczyszczone:
- Separator oleju (odma)
- przepustnica
- zawór DISA
- silniczek krokowy...............

I to pojawił się problem!

po odpaleniu na luzie obroty w miarę ok
po ruszeniu z miejsca i wrzuceniu na luz obroty falują!!!! :shock:

1500-1000 obr/min i jak już się ułożą uspokoją to powoli powoli opadają na te 800-900 obr/min

i znowu ruszam 1,2,3 bieg luz i to samo.

myślałem że za czysto w silniku za świeże powietrze i komputer zwariował.
RESET Komputera nic nie pomógł!

czy to wina krokowca, że nagle się zepsuł od czyszczenia.... pomocy bo normalnie ręce opadają! %)
bo przyjaciołom się ufo...
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#10

Post autor: Karold »

u mnie jest to samo w 328...

Wyczyszczony: krokowy, przepustnica i separator.

Niby sie poprawilo ale dalej przysiada na obrotach.

Ma ktos pomysl gdzie szukac? Winna jest przepustnica?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”