[325 xi] Jakie opony letnie, felgi styling 135

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
mariuszybu
Bywalec forum
Posty: 146
Rejestracja: 4 wrz 16, 10:51
BMW: 325 xi
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: mariuszybu »

Witam jak w temacie. Jakie konkretnie polecacie opony na lato do xdrive, na felgi 18 8j et przód 47, tył 43. Rozmiar opon to 225/40/18 myślę że będzie ok. Szukam czegoś w granicach do 500 zł za sztukę. Mój typ to goodyear eagle f1 asymetric 3, co sądzicie o tych oponach, może ktoś je posiada. Najbardziej zależy mi chyba na trwałości.

Pozdrawiam
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: adamusiek »

chcesz 4x 225/40 ?
interesują Cię tylko nowe czy używane też wchodzą w grę?

ja mam do sprzedania 4x 225/40 vredestein ultracsessanta kupione nowe w 2015r
jak coś to PW
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#3

Post autor: Samniewiemkto »

Ultrac sessanta, to bardzo ciekawa opona, designerski wzór bieżnika i po tym co dowiedziałem się na forum od użytkowników - właściwości jezdne również bardzo dobre. Vredenstein - jak sam ogłasza na swojej stronie jest producentem opon premium, a cenowo bliżej mu do Hankooka (dlatego nie uznaję tej firmy jako marki premium, jak też wielu innych).
Sam kupując opony do swojego BMW, postawiłem na tą markę i kupiłem najnowszy model Ultrac Satin - nowość z 2016 roku, jak na razie nie posiada w sieci zbyt wielu opinii, ale te które już się pojawiają są bardzo przychylne. Jeśli opony musisz mieć nowe, to warto rozważyć. Ja za komplet zapłaciłem 1680 zł (2 x 225/40 R18 na przód + 2 x 235/40 R18 na tył). Jeśli zdecydujesz się na komplet w rozmiarze 225/40 R18, to w kwocie do 500 zł znajdziesz jeszcze bardzo dużo ciekawych opon. Np. Dunlop SP Sport Maxx RT, Continental ContiSportContact 5, Michelin Pilot Sport 4, wspomniane Goodyear'y i wiele innych. Akurat luty to bardzo dobry czas na zakup opon letnich, które teraz są w promocyjnych cenach. W marcu zacznie się sezon i te opony będą powoli drożeć.

Co do trwałości - wszystkie dobre opony w tym rozmiarze maja oznaczenie XL, które oznacza, że są to opony wzmocnione. Run flat jest zbyt drogi i pogarsza właściwości jezdne.
Co do ścieralności, to szukaj opon z fabrycznie namalowanymi białymi paskami, który w letnich oponach oznacza nieco twardszą gumę. Zielony to miększa mieszanka. Producenci nie chwalą się tym raczej w opisach opon.

Ja osobiście polecam Dunlopa. Goodyear to ten sam koncern.
Co do Vredensteina, to wypowiem się po sezonie letnim, ale jestem nastawiony pozytywnie.
Ode mnie mała uwaga na koniec. Jeśli będziesz rozważał zakup szerszych opon na tył (co pewnie wielu będzie Ci doradzać), to
trzeba wziąć pod uwagę, że szersze modele są dużo droższe niż podstawowy 225/40.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Również mam na sprzedaż NOWE vredestein ultracsessanta

2x 225/40
2x 235/40

Miałem wcześniej te opony na swoim aucie i złego słowa powiedzieć nie mogę.

Obecnie użytkuję Rainsport 3 od uniroyal'u i też sobie chwalę.
Na suchym prawie każda będzie dobra, problemy zaczynają się przy mokrym asfalcie, a te dwa modele mogę polecić.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#5

Post autor: adamusiek »

paski na oponie nie oznaczają twardości i ścieralności ;)
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#6

Post autor: Samniewiemkto »

adamusiek pisze:paski na oponie nie oznaczają twardości i ścieralności ;)
Te zielone i bale paski oznaczają właśnie twardość mieszanek użytych do produkcji opony. Często przykladowo opona na zewnętrznej części ma po białym pasku i jeden zielony na środku, gdyż producenci stosują różne mieszanki do produkcji jednej opony. Wpływa to na ścieralnośc. Opona o równej jakości wykonania i zrobiona z podobnej klasy materiałów z samymi zielonymi paskami zjeździe się szybciej niż z białymi. Sam mam w domu bezpośrednie porównanie Pirelli P Zero Rosso, która miała aż 2 zielone paski i jeden biały w porównaniu z dunlopem. Dunlop jest twardszy i mimo że w na osi napędowej zrobił więcej km ( bo to auto ojca, który po kilku miesiącach musiał wymienić 2 opony i wymienia je miejscami tak aby obie pary opon były porównywanie zużyte ) to Pirelli ściera się szybciej. A auto ma 300 NM, co ma już widoczny wpływ na zużycie opon. O ścieralności same paski nie mówią nic, a o twardości opony. A im twardsza tym więcej km przejeździ.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#7

Post autor: adamusiek »

nie wprowadzaj ludzi w błąd ;)
dla przykładu vredestein ma jeden niebieski pasek i o czym on ma świadczyć ? :)
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#8

Post autor: piotrek1474 »

Samniewiemkto pisze:Co do trwałości - wszystkie dobre opony w tym rozmiarze maja oznaczenie XL, które oznacza, że są to opony wzmocnione. Run flat jest zbyt drogi i pogarsza właściwości jezdne.
Rozmiar opony nie świadczy ze dana opona jest wzmocniona o czym mówi oznaczenie XL. Możesz kupić oponę 245/40R17 91V bądź 245/40R17 95V.
Z tym że tylko ta druga jest XL.
Obrazek
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#9

Post autor: adamusiek »

dokładnie ;)
XL stosuje się do pojazdów o dużej masie całkowitej jak i również w tych, które zostały wyposażone w silniki o dużej mocy
ściany boczne są wzmacniane, przez co właściwości jezdne są wyższe i można uzyskać większe ciśnienie dzięki któremu opona nie odkształca się przy wyższych prędkościach :)
mariuszybu
Bywalec forum
Posty: 146
Rejestracja: 4 wrz 16, 10:51
BMW: 325 xi
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: mariuszybu »

Interesują mnie raczej nowe opony 4x225/40/18. Udało mi się kupić 4 takie same felgi tylko et inne, co do xdrive będzie dobre.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”