[323i M52T 256S4] Walka z Check Engine P170, P0173

Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: Piasio »

Kupiłem pierwszego furaka niestety radość psuje mi check engine.
Po 2 tygodniach jazdy na benie poczułem ze trzeba się przerzucić na LPG.. i umówiłem się do gazownika. Postanowiłem przed tym zabiegiem wymienić uszczelkę pod kapą zaworów bo się pociła.. no i się zaczęło.. 2x P0170 bank 1 i 1x P0173 i bank 2
Termin już miałem umówiony, gazownik stwierdził że to raczej błachy problem.. no to zamontowałem gazownie..
Potem wymieniłem jedna z sond lambda.. pojeździłem tylko na benie ale niestety problem nie zniknął.. więc zmieniłem mechanika.
Ten drugi po zapoznaniu się z tematem odesłał mnie do gazownika na korektę. Za 2 razem jak zawitałem do niego podłączył pod kompa, wspomniał coś o wypadaniu zapłonu i wymienił świece... nie pomogło..

Generalnie silnik pracuje równo.. nie czuję w czasie jazdy jakiegoś problemu (raz czy dwa przy odpalaniu na zimnym się zdarzyło drobne falowanie 100-200 obrotów) Błędy wyskakują podczas spokojnej jazdy na 4 lub 5.. w okolicach 2300 obrotów.. albo w korku jak zdarzy się że mam za wysoki bieg..
Na chwilę obecną po kasacji wyskakuje:
P0173,Sonda lambda (czujnik O2), rząd 2 -0 korekta wtrysku paliwa
P0170,Sonda lambda (czujnik O2), rząd 1 -0 korekta wtrysku paliwa
50 km i powtórka.. magicy orzelki że mam jeździć i się nie przejmować... ale jakoś to do mnie nie przemawia..
Mam bluetooth Icara i sdprog więc check skasuję.. ale czy jazda z tym problemem długofalowo nie zaszkodzi ?
Zgłębiam tematy związane z checkiem, z błędami i pewnie odwiedzę jeszcze innego magika.. ale może nakierujecie co jest bardziej a co mniej prawdopodobne zanim podwoję wartość auta..
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

W mojej e46 323ci obecny właściciel miał coś z dawką paliwa , okazało się że jakiś regulator cisnienia paliwa przy osprzecie motoru to powodował. Sondy też zmieniał i bez efektu było.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Błędy pojawiły się po wymianie uszczelki pokrywy zaworów? One sugerują nieszczelność a nie sondy..więc proponuję zrobić próbę dymową i będzie widać gdzie jest owa nieszczelność.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#4

Post autor: Piasio »

Też mi się tak wydaje że problem dotyczy szczelności.. Magik mechanik nr 1 twierdził jednak że jak byłoby nieszczelne to by olej wywalało.. a nie tylko ssało. Dziś miałem jeszcze grubsze falowanie na jałowym biegu. Dodałem gazu i przeszło ale zczytałem błąd P0101, Czujnik objętościowego lub masowego przepływu powietrza (przepływomierz) „A” -0 sygnał nieprawidłowy (poza zakresem pracy)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Przyczyną tego błędu też może być nieszczelność, więc to sprawdź na początek. Przepływomierz można sprawdzić w inpa ile mierzy po rozgrzaniu na wolnych obrotach oraz podczas przyspieszania z gazem w podłodze na 3 biegu. Niezły ten majster :crazy:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#6

Post autor: Miłosz »

Najpierw wypnij przepływkę i zobacz jak pracuje i jak jedzie. Guma przepływomierza szczelna ? Bardzo często pękają i ciągnie lewe powietrze.
Mój --- > lexus is 220d
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#7

Post autor: Piasio »

Będę miał teraz parę dni i będę się bawił.
Odpiłem przepływomierz podczas pracy na jałowym biegu.. po wypince jest skok.. warczenie i wraca do normalnej pracy.. tak przynajmniej się wydaje.. mogę ewentualnie wrzucić wideo jak to wygląda..
Niemniej jednak krok po kroku.. na co mam zwrócić uwagę ?
Mogę pojeździć z wypiętym przepływomierzem bez obaw czy wypiąć tylko do testu?
Wypiąć go na włączonym czy na wyłączonym silniku?
Przehulać na benie, na LPG, czy bez różnicy ?
Mam też program SDProg.. mierzy między innymi pracę przepływomierza.. i kilka innych parametrów ale nie bardzo wiem jak z tego skorzystać..
Sprawdzałem nim tylko czy nie wyskakują jakieś dodatkowe błędy.. i ewentualnie kasowałem check..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Czytałeś to co zostało napisane wcześniej?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#9

Post autor: Piasio »

Problem rozwiązany.. walnięty przepływomierz..
Wstawiłem używkę oem i śmiga jak trzeba..
Jeszcze było trzeba gwałcić gazownika.. bo patafian się upierał że jest wszystko jak trzeba.. i mam sie do check'u przyzwyczaić..
Zrobił nowe mapy i problem się rozwiązał..
A wielcy spece.. magicy od BMW już szykowali się na kolejne wymiany.. i to nie tanie..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”