[320i sedan 2002] kolejny uszkodzony czujnik poziomu paliwa

nawarro84
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 19 mar 15, 18:29
BMW: E46 Sedan 320i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KR
Lokalizacja: Kraków

#1

Post autor: nawarro84 »

Witam forumowiczów
Mam poważny z problem :help: z ciągle psującym się czujnikiem poziomu paliwa za fotelem kierowcy, tym bez pompy. Otóż, samochód mam od około 2,5 lat, w tym czasie padły mi aż 4 czujniki poziomu paliwa i jedna pompa!!!
Pierwszy był czujnik, po jakimiś miesiącu padł czujnik przy pompie (pompa była cała)
Teraz kila faktów co do usterki i okoliczności występowania ich:
1. Nigdy nie jeżdżę na rezerwie, minimum ¼ baku, staram się tankować do pełna, do odbicia pistoletu.
2. Czujniki padają zawsze po długiej trasie, tj. 400 km, bez ustannej jazdy (typowa długa trasa, do spalenia około ¾ baku. Po zatankowaniu na stacji, wskaźnik paliwa nie podnosi się już wyżej. Zostaje w tej pozycji co przed tankowaniem, później w szybki tempie opada do rezerwy.
3. W cyklu miejskim nie zdarzyła się taka awaria, jeżdżę dużo po mieście i okolicy.
4. W teście zegarów 6. Stan paliwa osobno w komorach i sumarycznie jest jakby zawieszony ( wrzucę zdjęcie.) natomiast test 6.2 pokazuje wartość jak na liczniku i spada do zera (rezerwa)
5. Samochód nie ma problemu z odpalaniem, czy mocą, nie szarpie etc.
6. Filtr paliwa z regulatorem ciśnienia był wymieniany 2 razy. Pierwszy raz niedługo po kupnie samochodu -bo był oryginalny!!!, drugi oraz po wymianie pompy.
7. Po pierwszej wymianie czujnika od strony kierowcy, podczas włączania się pompy paliwa, przed odpaleniem, słychać buczenie przeciskanego powietrza i jest to do teraz. Pompa działa jak należy.
8. Po wymianach czujnika na dobry nie ma żadnych błędów w INPIE.
9. Ostatni czujnik kupiłem już nowy, bo doszedłem do wniosku, że może stare są i dlatego, może coś tam, ale nowy też padł, po niecałym miesiącu. Trasa Kraków - Bratysława - Trenczyn(tam tankowałem i tam się zepsuło - chyba)
10. Uszkodzenie czujnika polega na tym, że zostaje przerwany obwód na skali, gdzie jest pływak ( wrzucę zdjecie)
Rozmawiałem z moim mechanikiem (uczciwie powiedział, że elektronika to nie jego temat, i dał namiar na zaprzyjaźnionego elektronika sam.) i stwierdził, że to może być raczej usterka od zegarów, niż problem z ciśnieniem w baku. Ja trochę stawiałem na zapchany filtr z węglem aktywnym i że się tworzy ciśnienie. Ale to by pompa padała, a nie czujnik i tylko lewy
Do sedna, czy macie jakieś sensowne wyjaśnienie sytuacji, może ktoś coś takiego miał.
Może ktoś mi napisze jakie powinny być parametry nominalne napięć na wtyczce, czy są stałe?
Gdzie szukać usterki. Chciałbym ją zdiagnozować sam i usunąć. Może to być głupota, a może to być uszkodzony licznik…
Dlatego Szanowne Grono posiadaczy tak wspaniałych samochodów jak BMW E46 proszę o pomoc i dobrą radę
PS. Uszczelka pod głowicą cała 8)

tak właśnie wygląda uszkodzony czujnik

Uszkodzona płytka czujnika. Oczywiście rozsunołem oba kawałki, żeby dobre było widać ObrazekObrazek

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: adamusiek »

nie pisz posta pod postem, tylko edytuj
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”