[320i sedan 2002] kolejny uszkodzony czujnik poziomu paliwa
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 mar 15, 18:29
- BMW: E46 Sedan 320i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KR
- Lokalizacja: Kraków
Witam forumowiczów
Mam poważny z problem z ciągle psującym się czujnikiem poziomu paliwa za fotelem kierowcy, tym bez pompy. Otóż, samochód mam od około 2,5 lat, w tym czasie padły mi aż 4 czujniki poziomu paliwa i jedna pompa!!!
Pierwszy był czujnik, po jakimiś miesiącu padł czujnik przy pompie (pompa była cała)
Teraz kila faktów co do usterki i okoliczności występowania ich:
1. Nigdy nie jeżdżę na rezerwie, minimum ¼ baku, staram się tankować do pełna, do odbicia pistoletu.
2. Czujniki padają zawsze po długiej trasie, tj. 400 km, bez ustannej jazdy (typowa długa trasa, do spalenia około ¾ baku. Po zatankowaniu na stacji, wskaźnik paliwa nie podnosi się już wyżej. Zostaje w tej pozycji co przed tankowaniem, później w szybki tempie opada do rezerwy.
3. W cyklu miejskim nie zdarzyła się taka awaria, jeżdżę dużo po mieście i okolicy.
4. W teście zegarów 6. Stan paliwa osobno w komorach i sumarycznie jest jakby zawieszony ( wrzucę zdjęcie.) natomiast test 6.2 pokazuje wartość jak na liczniku i spada do zera (rezerwa)
5. Samochód nie ma problemu z odpalaniem, czy mocą, nie szarpie etc.
6. Filtr paliwa z regulatorem ciśnienia był wymieniany 2 razy. Pierwszy raz niedługo po kupnie samochodu -bo był oryginalny!!!, drugi oraz po wymianie pompy.
7. Po pierwszej wymianie czujnika od strony kierowcy, podczas włączania się pompy paliwa, przed odpaleniem, słychać buczenie przeciskanego powietrza i jest to do teraz. Pompa działa jak należy.
8. Po wymianach czujnika na dobry nie ma żadnych błędów w INPIE.
9. Ostatni czujnik kupiłem już nowy, bo doszedłem do wniosku, że może stare są i dlatego, może coś tam, ale nowy też padł, po niecałym miesiącu. Trasa Kraków - Bratysława - Trenczyn(tam tankowałem i tam się zepsuło - chyba)
10. Uszkodzenie czujnika polega na tym, że zostaje przerwany obwód na skali, gdzie jest pływak ( wrzucę zdjecie)
Rozmawiałem z moim mechanikiem (uczciwie powiedział, że elektronika to nie jego temat, i dał namiar na zaprzyjaźnionego elektronika sam.) i stwierdził, że to może być raczej usterka od zegarów, niż problem z ciśnieniem w baku. Ja trochę stawiałem na zapchany filtr z węglem aktywnym i że się tworzy ciśnienie. Ale to by pompa padała, a nie czujnik i tylko lewy
Do sedna, czy macie jakieś sensowne wyjaśnienie sytuacji, może ktoś coś takiego miał.
Może ktoś mi napisze jakie powinny być parametry nominalne napięć na wtyczce, czy są stałe?
Gdzie szukać usterki. Chciałbym ją zdiagnozować sam i usunąć. Może to być głupota, a może to być uszkodzony licznik…
Dlatego Szanowne Grono posiadaczy tak wspaniałych samochodów jak BMW E46 proszę o pomoc i dobrą radę
PS. Uszczelka pod głowicą cała
tak właśnie wygląda uszkodzony czujnik
Uszkodzona płytka czujnika. Oczywiście rozsunołem oba kawałki, żeby dobre było widać
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Mam poważny z problem z ciągle psującym się czujnikiem poziomu paliwa za fotelem kierowcy, tym bez pompy. Otóż, samochód mam od około 2,5 lat, w tym czasie padły mi aż 4 czujniki poziomu paliwa i jedna pompa!!!
Pierwszy był czujnik, po jakimiś miesiącu padł czujnik przy pompie (pompa była cała)
Teraz kila faktów co do usterki i okoliczności występowania ich:
1. Nigdy nie jeżdżę na rezerwie, minimum ¼ baku, staram się tankować do pełna, do odbicia pistoletu.
2. Czujniki padają zawsze po długiej trasie, tj. 400 km, bez ustannej jazdy (typowa długa trasa, do spalenia około ¾ baku. Po zatankowaniu na stacji, wskaźnik paliwa nie podnosi się już wyżej. Zostaje w tej pozycji co przed tankowaniem, później w szybki tempie opada do rezerwy.
3. W cyklu miejskim nie zdarzyła się taka awaria, jeżdżę dużo po mieście i okolicy.
4. W teście zegarów 6. Stan paliwa osobno w komorach i sumarycznie jest jakby zawieszony ( wrzucę zdjęcie.) natomiast test 6.2 pokazuje wartość jak na liczniku i spada do zera (rezerwa)
5. Samochód nie ma problemu z odpalaniem, czy mocą, nie szarpie etc.
6. Filtr paliwa z regulatorem ciśnienia był wymieniany 2 razy. Pierwszy raz niedługo po kupnie samochodu -bo był oryginalny!!!, drugi oraz po wymianie pompy.
7. Po pierwszej wymianie czujnika od strony kierowcy, podczas włączania się pompy paliwa, przed odpaleniem, słychać buczenie przeciskanego powietrza i jest to do teraz. Pompa działa jak należy.
8. Po wymianach czujnika na dobry nie ma żadnych błędów w INPIE.
9. Ostatni czujnik kupiłem już nowy, bo doszedłem do wniosku, że może stare są i dlatego, może coś tam, ale nowy też padł, po niecałym miesiącu. Trasa Kraków - Bratysława - Trenczyn(tam tankowałem i tam się zepsuło - chyba)
10. Uszkodzenie czujnika polega na tym, że zostaje przerwany obwód na skali, gdzie jest pływak ( wrzucę zdjecie)
Rozmawiałem z moim mechanikiem (uczciwie powiedział, że elektronika to nie jego temat, i dał namiar na zaprzyjaźnionego elektronika sam.) i stwierdził, że to może być raczej usterka od zegarów, niż problem z ciśnieniem w baku. Ja trochę stawiałem na zapchany filtr z węglem aktywnym i że się tworzy ciśnienie. Ale to by pompa padała, a nie czujnik i tylko lewy
Do sedna, czy macie jakieś sensowne wyjaśnienie sytuacji, może ktoś coś takiego miał.
Może ktoś mi napisze jakie powinny być parametry nominalne napięć na wtyczce, czy są stałe?
Gdzie szukać usterki. Chciałbym ją zdiagnozować sam i usunąć. Może to być głupota, a może to być uszkodzony licznik…
Dlatego Szanowne Grono posiadaczy tak wspaniałych samochodów jak BMW E46 proszę o pomoc i dobrą radę
PS. Uszczelka pod głowicą cała
tak właśnie wygląda uszkodzony czujnik
Uszkodzona płytka czujnika. Oczywiście rozsunołem oba kawałki, żeby dobre było widać
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 14 Odpowiedzi
- 5705 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: CYPRIAN
-
- 2 Odpowiedzi
- 1846 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 16 Odpowiedzi
- 1305 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 10 Odpowiedzi
- 4683 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 9 Odpowiedzi
- 2809 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamil0
-
- 3 Odpowiedzi
- 2467 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Crim
-
- 3 Odpowiedzi
- 1729 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 2 Odpowiedzi
- 1399 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: endenovsky
-
- 10 Odpowiedzi
- 4369 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost