[320i/M52] Półsyntetyk -> syntetyk?!

ciolowski
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 27 sty 17, 12:48
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: ciolowski »

Cześć. Jako że pora kolejnej wymiany oleju w mojej E46 zbliża się wielkimi krokami, naszła mnie pewna zagwozdka.
Mianowicie, sporo naczytałem się na temat przejścia z oleju półsyntetycznego na syntetyczny, jednak boję się, że taki zabieg może zaszkodzić​ silnikowi.
Czy jest tu ktoś, kto podobny zabieg przeprowadził u siebie i mógłby stwierdzić czy warto ryzykować?
Pacjent to M52TUB20, w momencie kupna pracował na Platinum 10W40, wymieniłem go na Motul 10W40, od wymiany minęło 10k km i ubyło około 50% stanu na bagnecie

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Te silniki mają pracować na syntetyku. Producent zaleca klasę lepkości 5W30, ja zalecam 5W40 który stosuje. Tak gęsty olej jak 10W40 niszczy ten silnik. Przechodzenie na gestszy olej ( przez poprzedniego wlasciciela) bylo spowodowane prawdopodobnie spalaniem oleju i/lub próbą oszczednosci. Co do poprzedniego właściciela: Facet nalal tak szczerze to byle czego, żeby tylko był olej. Porządny olej do tego silnika kosztuje ponad 200 zł ( za 7 litrów). Jest na forum temat olejowy. Poszukaj.
Uwaga! 5W30/40 nie oznacza że olej jest syntetyczny. Oznacza tylko jego klasę lepkosci. O tym decyduje skład tego oleju.
ciolowski
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 27 sty 17, 12:48
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: ciolowski »

Patrząc na to, że Platinum nie należy do drogich można sądzić, że to tylko próba oszczędności.
Czyli co, można próbować syntetyka, a jeśli będzie przepalać to wrócić na półsyntetyk? Jakieś płukanki przed zalaniem itp?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

to nie jest operacja na otwartym sercu

wlej płukanke, a potem jakis 5W30 albo 5W40 moze byc tez motul i bedize dobrze
a jak silnik zacznie cieknac to nie dlatego ze stały sie czary po przejsciu na syntetyk,
tylko dlatego ze ciekł juz wczesniej i byl zatkany nagarem albo tamtym olejem
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1679
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#5

Post autor: Szczurson »

50% bagnetu na 10k km? Od max do min? Czyli jakieś 0,5 l / 10 000 km to w sumie chyba tragedii nie ma, ale np. u mnie przez 7 tyś. km nie ubyło z bagnetu nic a nic. Pewnie gdzieś był ubytek, więc poprzedni właściciel zalał coś gęstszego, żeby tak nie ubywało ;).
Zrób jak Ghost mówi, czyli płukanka, a potem coś zalecanego. Ale ja bym się nie zdziwił jakby zużycie oleju się zwiększyło po tym zabiegu ;).
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#6

Post autor: hackunek »

u mnie jak było 10w40 to dolewałem 1l./5000km
teraz jak jest 5w40 to nie dolewam (wymiana co 12 000km)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”